AndroidHealthClinic

Welke noten zijn het beste?

macadamia noten

Gebrande noten zijn meestal verwerkt met andere vetten en zouden wel eens transvetten kunnen bevatten, maarja.

Ik heb ook altijd gewoon gebrande noten, meestal gezout ook nog. Veel goedkoper, even afspoelen en het zout er vanaf. Laatste tijd doe ik eigenlijk steeds vaker een flinke lepel pindakaas. Dan ben ik weer eens noten vergeten te halen enzo.

Gebrande noten zijn meestal verwerkt met andere vetten en zouden wel eens transvetten kunnen bevatten, maarja.

huh.. transvetten door het branden ...

volgens mij verzin je het ter plaatse.

Ik heb ook altijd gewoon gebrande noten, meestal gezout ook nog. Veel goedkoper, even afspoelen en het zout er vanaf. Laatste tijd doe ik eigenlijk steeds vaker een flinke lepel pindakaas. Dan ben ik weer eens noten vergeten te halen enzo.

That's the spirit.

Laat je de noten ook drogen na het afspoelen, of eet je ze meteen op ?

huh.. transvetten door het branden ...

volgens mij verzin je het ter plaatse.

That's the spirit.

Laat je de noten ook drogen na het afspoelen, of eet je ze meteen op ?

Eet ze meteen op, of als ik ze mee ga nemen dan doe ik ze even drogen in de oven.

Die transvetten slaan meer op de toegevoegde vetten. Heb het ergens gelezen, maar het was geen wetenschappelijk onderzoek. Of het waar is weet ik dus niet.
Op de verpakking van gebrande noten zie je bij de ingredienten, naast de noten zelfs uiteraard, één of meerdere soorten vetten. om die vetten gaat het dus.

Ongebrande amandelen zijn zo überlekker, vraag me af waarom ze die doen branden.

zit een stofje in ongebrande amandelen dat niet al te best voor je is als je daar teveel van binnenkrijgt (is met meer ongebrande noten het geval dacht ik)

yep walnoten..zijn ook de enigste noten die hoog in omega 3 vetzuren zit.

Ik doe altijd ong. 20gram ongezouten cashewnoten door de kwark, en dan neem ik smiddags om 15.00 een handje ongezouten pinda's ;)

ook gewoon alles in huis halen en gewoon afwisselen
zelf hou ik het bij walnoten,amandelen, pecan, en hazelnoten

Notenmix van de aldi. Zitten in doorzichtige zakjes. en zijn ongezouten. er zitten amandelen,hazelnoten,,braziliaanse noten,walnoten en paranoten in. ze kosten 1,69 voor 200gram.

Walnoten, gepeld, van de lidl, blauwe zakken. (california walnuts) 200gram voor 2 euro.

Die 2 heb ik altijd in me kastje staan

• Topic Starter Topic Starter
Ben walnoten gaan halen
Ben €8 kwijt voor 250 gram

:p

Greetz

Terug
Naar boven