AndroidHealthClinic

Welke programmeer taal dynamische website?

Ano_1995_52

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
203
Lengte
1m50
Massa
160kg
yo dbb,

ik wil graag een programmeertaal leren om een dynamische website te bouwen. heb vroeger hier en daar wat met html en css gedaan, en dat is alweer een beetje verwaterd maar zo weer op te halen, ook heb ik een paar jaar geleden geprobeerd PHP te leren, maar ben daar mee gestopt omdat ik het te ingewikkeld vond. en heb laatst weer wat boeken gehaald maar ben er weer dus mee gestopt.

nou wil ik dus weten wat is de meest logische, krachtigste taal en het liefst zo makkelijk mogelijk te leren? en hoe leer ik die zo dat ik er echt alles vanaf de basis toe van begrijp? bij php had ik namelijk het gevoel dat er 'onder de motorkap' veel instellingen en dingetjes waren waarvan ik niks begreep.

ik kwam tot nu toe dus op PHP, ruby on rails( kan iemand ook ff uitleggen wat een framework is?), en python.

thx en karma voor advies

Jammer dat je php al te ingewilleld vindt. Dat is in mijn ervaring toch wel de makkelijkste. Hen vroeger nog met perl lopen kloien, dat was pas lastig.

Zou toch voo php gaan, alleen al omdat er zooooooveel vorbeeld materiaal van is. Leer het door goed naar werk van andere te kijken en dit te veranderen/verbeteren.vanaf niets iets gaan programmeren is in alle talen lastig als je geen programmeerachtergron hebt.

Misschien asp.net. Je kunt dan gebruik maken van veel voorgedefinieerde bibliotheken.
Website over asp.net : http://www.asp.net

HTML5, Flash.

Er zijn de tutorials van Rails For Zombies, die zijn interactief en makkelijk te begrijpen:
http://railsforzombies.org/

Ruby is de programmeertaal en Rails is het framework. Dat betekent eigenlijk dat een aantal veelgebruikte functies al zijn voorgekauwd. Frameworks bestaan overigens ook voor PHP, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Als ik je zou moeten adviseren, zou ik toch zeggen: PHP + MySQL. Dat is de standaard en daar is zoveel voorbeeldmateriaal van te vinden. Begin bij stap 1 enzovoorts en blijf alles stap voor stap doorlopen en proberen tot je het snapt.

• Topic Starter Topic Starter
Jammer dat je php al te ingewilleld vindt. Dat is in mijn ervaring toch wel de makkelijkste. Hen vroeger nog met perl lopen kloien, dat was pas lastig.

Zou toch voo php gaan, alleen al omdat er zooooooveel vorbeeld materiaal van is. Leer het door goed naar werk van andere te kijken en dit te veranderen/verbeteren.vanaf niets iets gaan programmeren is in alle talen lastig als je geen programmeerachtergron hebt.
het is niet zozeer dat ik de taal zelf moeilijk vind, maar ik heb het idee dat de PHP server allemaal instellingen en ditjes en datjes heeft waar ik geen invloed heb en dat heb ik liever ook allemaal onder controle zegmaar, voor als er iets misgaat, dat het niet aan iets kan liggen waar ik geen verstand heb. maar heb tot nu toe geen boek gevonden die dat uitlegt.

---------- Post toegevoegd Sun 26 Feb 2012 om 08:06 ----------

is meer voor animaties en dergelijke toch? of heb ik iets gemist?

Je wilt toch een dynamische website maken? Dynamischer dan flash wordt het niet.

Er zijn zat websites die compleet uit Flash zijn gebouwd. Is niet alleen leuk voor joetoeb filmpjes hoor. Hij zegt al zelf dat PHP al afvalt dan ga ik niet eens over SQL beginnen.

Als je php te moeilijk vindt kan je beter een andere hobby zoeken.

Er zijn zat websites die compleet uit Flash zijn gebouwd. Is niet alleen leuk voor joetoeb filmpjes hoor. Hij zegt al zelf dat PHP al afvalt dan ga ik niet eens over SQL beginnen.

Hahaha, noem mij eens een voorbeeld van een toegankelijke Flash website? Toegankelijk voor slechtzienden, fatsoenlijke laadtijden, op alle platformen en devices te bekijken. Juist ja, dat kan dus niet.

Flash gebruik je voor online spelletjes en heel misschien een animatie af en toe. Meer niet.

Google zelf eens, je zult zelf een hoop vinden. Die criteria die je geeft zie ik niet staan bij de TS.

NewFlash Flash for sites LOL..........

Lees je eens in, in jquery(js framework), php/ruby/perl/python, css, html en sql. Als je een dynamische site wilt maken kun je hier niet echt omheen imo. Je kunt evt. bij codecanyon kant en klare scripts kopen en in het geval van jquery downloaden(mbv winhttrack bijv.). Kwestie van de code aanpassen zodat het in jouw site 'past'.
Google zelf eens, je zult zelf een hoop vinden. Die criteria die je geeft zie ik niet staan bij de TS.
Flash sites zijn leuk voor je portfolio, toegankelijk? Nee totaal niet, SEs indexeren geen flash.
Als je php te moeilijk vindt kan je beter een andere hobby zoeken.
Het is nooit te laat om te leren, php is echter wel een zeer makkelijk taaltje iig.

Overigens zou ik niet voor asp gaan, de hosting kost vaak een stuk meer.

---------- Post toegevoegd Sun 26 Feb 2012 om 17:22 ----------

Flash is als een stervende zwaan, binnen 5 jaar stopt adobe zeker met flash.
Mark my words.

Dat laatste geloof ik zeker met de komst van HTML5.

html 5!

CakePHP :lick: Al vind ik dat iedere beginner eerst echt PHP zelf moet gaan leren i.p.v. met 'n framework te werk gaan. Framework kauwt te veel voor waardoor je veel dingen niet -echt- snapt.

En wat bedoel je precies met dynamisch?

Websites die compleet uit Flash zijn gebouwd, zonder fallback, zijn k*t.

• Topic Starter Topic Starter
CakePHP :lick: Al vind ik dat iedere beginner eerst echt PHP zelf moet gaan leren i.p.v. met 'n framework te werk gaat. Framework kauwt te veel voor waardoor je veel dingen niet -echt- snapt.

En wat bedoel je precies met dynamisch?

Websites die compleet uit Flash zijn gebouwd, zonder fallback, zijn k*t.
dat de content is te veranderen door de gebruikers via de website zelf. en gezien jij veel ervaring hebt kun je uitleggen wat een framework is?

Terug
Naar boven