XXL Nutrition

Welke slingshot

  • Topic starter Racuu
  • Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 562
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

Racuu

Cool Novice
Lid geworden
19 aug 2013
Berichten
53
Waardering
38
Lengte
1m80
Massa
85kg
Hi,

Zoals de titel aangeeft twijfel ik over welke slingshot ik zal halen.
Ik ben op strenghtshop aan het rondkijken en daar zie ik meerdere slingshots staan (medium, heavy, super heavy).
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de slingshot die je haalt afhankelijk is van je 1RM op de bench.
Mijn 1RM ligt rond de 110kg. Echter geeft strenghtshop erg weinig informatie omtrent welke slingshot voor wie geschikt is (los van de maten).

Vandaar ook de vraag: is er iemand met ervaring omtrent de slingshots van strenghtshop en welke is aan te raden?
Het is geen optie om de officiële slingshot te halen omdat ik meerdere artikelen moet bestellen op strenghtshop met een maat van me en ik weinig zin heb om de slingshot ergens anders te bestellen ivm opnieuw verzendkosten te betalen e.d.

Bvd!
 
ik weet een goeie die reactive slingshot blauw van mark bell die is goed
link: Reactive Slingshot
 
Gekozen voor de medium ballista slingshot van strenghtshop en dan de camo variant, aangezien bij de normale variant geen duidelijke maat stond aangegeven.
Lelijk ding wel :p

Topic mag van mij dicht @ Sanca ;)
 
De lichtste slingshot is perfect als je iets zoekt om pijntjes weg te nemen of goede move patterns wilt leren. Als je de triceps zwaar wilt overloaden kun je beter een stevigere nemen.

De lichtste slingshot is de blauwe (reactive). De rode (original) is ietsje sterker en een goede allrounder. Ik heb zelf de gele (full boar) en die is behoorlijk stug. Perfecte overload tool. Mijn bench 1rm is trouwens 140kg. Een zwarte slingshot is voor de allersterkste beren onder ons, maar zelfs die pakken vaak de gele of rode.
 
Back
Naar boven