MuscleMeat

Welke sup(s) voor spierbevordering?

Krimpie

Advanced Bodybuilder
Waardering
79
Hoi hoi,

Ik heb een vraagje betreffende spier(kracht) bevorderende supplementen.

Momenteel ben ik na een flinke afslankperiode ruim 75 kg. afgevallen.
Doordat ik op sommige momenten te hard gegaan ben, heb ik voor mijn gevoel flink moeten inleveren qua spieren/spierkracht.

Dit is goed merkbaar bij bv. mijn bovenarmen, daar daar "vroeger" genoeg spiermassa aanwezig was.
Mede door het hard afvallen, heb ik ook wat "hangend" vel overgehouden bij de bovenarmen.

Nu wil ik dus graag weer, op thuisbasis met behulp van gewichten e.d., weer gaan proberen om met name bij de bovenarmen weer wat spieren zichtbaar te krijgen, en tevens ook weer wat spierkracht te ontwikkelen.

Mijn vraag is dan ook, welke supplementen kan ik het beste nemen, om naast krachttraining te gaan gebruiken?
Door de grote aanbod op internet, is het moeilijke om er een goede uit te vissen, dus ik hoop dat jullie me hierbij wat op weg kunnen helpen.

Tevens zou ik het waarderen als men de reacties, zoals dat ik maar niet te hard had moeten afvallen e.d. achterwege laat, dit aangezien ik daar al vaak genoeg op gewezen ben... :(

Alvast bedankt voor de evt. replies op mijn vraag.

Mvg,

Krimpie

• Topic Starter Topic Starter
75 kg is bizar, knap hoor! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen als ik vragen mag? (nieuwsgierig weetje)
Wat betreft de supps; deze zijn alleen effectief als je echt serieus gaat trainen en goed op je voeding let maw voldoende eiwitten/goede vetten.

Supplementen zijn puur ten aanvulling op een goed trainings/voedings schema.
Whey en creatine zijn het aanschaffen waard, maar lees eerst eens de sticky's rond dan kom je een berg te weten.
O ja enne let erop als je gaat KTen dat je op massa traint, zie sticky's...

Wat betreft het afvallen:

• Dagelijks 10 km. stevig wandelen
  • Goed opletten met wat je eet
  • Niet te snel opgeven als je eens wat aankomt
  • Hydroxycut Hardcore X
  • 1,5 jaar volhouden ;)
Ik merk dat met name in de tijd dat ik de Hydroxycut gebruikte, ik wel weer wat de goede kant op ging wat betreft spieren.
Geen idee overigens of dat ook door de Hydroxycut kwam.

Maar helaas ben ik destijds wat te ver doorgeslagen met afvallen, ik ben immers 2 m. lang en weeg nu 75-76 kg.
Doordat te ver doorslaan heb ik mezelf dus flink tekort gedaan, waardoor ik dus ook flink achteruit ben gegaan wat betreft spieren/kracht.

Nu wil ik dit dus weer gaan opbouwen doormiddel van:

• Krachttraining (niet extreem i.v.m. zwakke rug)
  • Whey (gebruik ik al enige tijd)
  • Evt. nog een ander extra supplement (vandaar dit topic)
Het is voor mij tevens zeer belangrijk dat ik niet in vetmassa ga aankomen, maar dus bij voorkeur in spiermassa.
Ik mag zeker enkele kilo's zwaarder worden, dus ik hoop dit onder andere met spiermassa te kunnen realiseren aangezien ik dan 2 "voordelen" ineens heb, te weten, spieren + geen ondergewicht.

Geen idee of dit een realistisch streven is, maar ik ga wel mijn best daarvoor doen.

Voldoende eiwitten eten, eventueel een pre workout supp waardoor je zwaarder kan trainen. Creatine zou ook een optie kunnen wezen.
De whey op welke tijdstippen neem je die ?

Zou vooral de tip aannemen om de stickies en reviews te lezen hier, ben daardoor ook veel meer te weten gekomen over bijv voedingschema's en supplementen :)

Voldoende eiwitten eten, eventueel een pre workout supp waardoor je zwaarder kan trainen. Creatine zou ook een optie kunnen wezen.
De whey op welke tijdstippen neem je die ?

De Whey neem ik op aanraden van de winkel:

• 1x 50 gram in de morgen
  • 1x 50 gram na inspanning (intensief wandelen/gewichten e.d.)

Een heel goed voedingsschemaen gewoon lekker KT doen? Veel KH eten en weinig vet en genoeg eiwitten binnen krijgen.

Whey blijven gebruiken en creatine zou je kunnen doen. Kan je wel wat vocht van gaan vasthouden, maar daar heeft niet iedereen last van en trekt na je creatinetijd weer weg.

Respect voor die 75kg :P

Ja opzicht valt er verder weinig op aan te merken. Verdiep je wat meer in bepaalde dingen via dit forum, je leert er veel van. Reviews zijn ook erg gemakkelijk om de keuze qua supps wat te beperken.

Ja opzicht valt er verder weinig op aan te merken. Verdiep je wat meer in bepaalde dingen via dit forum, je leert er veel van. Reviews zijn ook erg gemakkelijk om de keuze qua supps wat te beperken.

Ben al geruime tijd bezig met het besturen van het forum en daarbij ook de reviews, maar probleem is, dat ik niet weet welke reviews (van welke sups) ik het beste kan doorspitten die aansluiten bij wat ik zoek.

Probleem is dus, dat ik totaal geen idee heb naar wat voor soort supplementen ik moet zoeken die passen bij wat ik zoek.

Kan wel vertellen welke supplementen ik heb, gebruik ze ook voor aankomen van spiermassa en tot zover gaat dat erg goed.
Pre Workout supp: Zijn vele soorten daarin zijn de reviews erg handig, grotendeels worden die gebruikt voor zwaarder trainen, betere focus en drive tijdens trainingen wat op den duur kan leiden tot betere trainingen en spiermassa.
Whey eiwitten/proteine shakes: Meeste nemen deze 1uur voor de training en direct na trainen, aangezien eiwitten het meeste nodig zijn voor spieropbouw.
Creatine: dit bevorderd het herstel en word direct na trainingen genomen, als je creatine heb kun je beter deze eerst nemen en 20 a 30min later de whey.
Essentiele aminozuren: Kan tijdens de trainingen genomen en verbeterd het herstel tijdens trainingen al.
Waxy Maize: Zijn snelle koolhydraten die na een training altijd goed zijn om glycogeen spiegels aan te vullen.

Dit zijn denk ik wel de basis supplementen, niet allemaal zijn nodig natuurlijk :P
Het blijft een aanvulling op je voeding.

Terug
Naar boven