Fitness Seller

Welke trainingsschema??

dumbelletje

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Hallo,

Ik wil beginnen met een nieuw training schema nu zit ik te twijfelen tussen HST of al mijn spieren gewoon 2x per week te trainen.

Als ik voor de HST zou gaan dan zou ik het volgende schema aanhouden (zie link).

Prometeus - Articles - Training - HST, eindelijk weer groeien

of gewoon alle spieren 2 keer per week trainen

Maandag:
Borst (4 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)
Bicep (3 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)
Buik

Dinsdag
Rug (5 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)
Tricep (3 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)

Woensdag
Benen (5 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)
Schouders (4 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)

Donderdag
Rust

Vrijdag
Borst (4 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)
Bicep (3 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)
Buik

Zaterdag
Rug (5 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)
Tricep (3 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)

Zondag
Benen (5 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)
Schouders (4 oefeningen, 4 setjes, 8 reps)

Maandag
Rust

Enzovoort.

Ik heb vrije tijd genoeg, dus als het aan mij ligt ga ik voor de tweede. Wil alleen weten welke het beste is om massa te pakken.

Laatst bewerkt:
Ik zou het volume halveren
Ofwel 1 maal in de week trainen

training

Ik mis een aantal dingen in je schema, en als je schema massa wilt kan je het best 4 of 5 keer in de week gaan trainen, je kan ook aan je sportschool een massa schema vragen en owja het is niet zo slim om 3 dagen achter elkaar te trainen als je voor massa traint, want het meot allemaalg goed rusten als je net aan nieuw schema begint

Ik persoonlijk zou gaan voor het splitschema op je link.

Je kan dit schema om de ongeveer 8 weken afwisselen door het aantal herhalingen te veranderen (6-12); de rust tussen de sets te veranderen (30-180 sec.); het uitvoeringstempo van de beweging te veranderen (explosief-superslow); etc.

Met dit schema heb je voldoende rust om goed te herstellen en daarmee spiergroei te bewerkstelligen.

even over je tweede optie: zoveel setjes per spiergroep en dat 2x per week?? kan je wachten op overtraining. wil je per se elke spiergroep 2x per week trainen, zou ik niet meer dan 6-8 setjes per spiergroep doen(per training).

Terug
Naar boven