XXL Nutrition

Welke zeldzame oefeningen voor benen zijn het proberen waard?

Vaak is er is een reden dat bepaalde oefeningen niet meer gedaan worden.

Effectiviteit is er 1 van

Bijna zelfde als split squats, maar dumbbell lunges zijn geweldig voor overall mass op je LB (calfs, hams, glutes en quads).

Laatst bewerkt:
Sissy squats blijken wel lekker te zijn voor je quads... Zelf nooit gedaan bij gebrek aan behoefte.

lunges

Inderdaad, eerste waar ik ook aan dacht. Lunges, niet echt een zeldzame oefening, maar een waardige massabouwer die bijna naast de squat mag plaatsnemen.

Jup, lunges doet denk ik iedereen wel. In mn oude gym zag ik meer mensen lunges doen dan back squatten.

Pulltroughs en step ups mogen ook wel genoemd worden.

• Topic Starter Topic Starter
Split squats. :heart: Dat worden ze. Goed voor de coordinatie. Aanstaande dinsdag.

Die split squats zien er inderdaad goed uit.
Zal deze straks maar eens gaan proberen.
Laat wel weten hoe ze zijn be(ge)vallen.

Bulgarian split squats :thumbs:

Alle zeldzame oefeningen zijn voor een duidelijke reden uit de spotlights geraakt, ze zijn gewoon minder effectief dan de goed gekende massabouwers.
Ik zie hier iemand van mening zijn dat lunges bijna evenwaardig zijn aan de Squat. Vergeet het, lunges is een goede oefening voor de benen af te werken maar de Squat is dé oefening voor massa in de benen.

De squat

[zeldzame oefening bij mij in de gym :p]

Zeldzaam hoeft niet per definitie minder effectief te zijn.
Dat de squat een betere massabouwer is dan de lunges ben ik met je eens.
Maar ik denk dat die split squats net zo effectief kunnen zijn dan gewoon squats.

Zeldzaam hoeft niet per definitie minder effectief te zijn.
Dat de squat een betere massabouwer is dan de lunges ben ik met je eens.
Maar ik denk dat die split squats net zo effectief kunnen zijn dan gewoon squats.

De oefening waarmee je het meeste gewicht kan gebruiken is het meest effectief (met vrije gewichten uiteraard). Dat is een gulden regel van de krachtsport imo.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven