XXL Nutrition

Wendler 5/3/1 Boring but big

NoahD

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Ik wil misschien wendler boring but big gaan doen en had daar een aantal vragen over, het zou fijn zijn als jullie me verder konden helpen.
Bij het verhogen, moet je dan 2,5/5 kilo optellen bij die 90 %. Of 2.5 kg optellen bij je echte 1rm en daar weer 90% van nemen?
En hoeveel assistance oefeningen kan je nog doen na die 8 sets. Zat zelf te denken aan ongeveer 14 sets maar ik ben bang dat ik me upperback niet genoeg mee kan pakken. En doe je in de deload week ook assistance oefeningen? Alvast bedankt.

Bij je 90% optellen. Dat is je "trainingsmax" Je echte max doet er verder niet meer zoveel toe.

Gewoon het schema doen zoals het bedoelt is. Je kunt natuurlijk wel een oefening vervangen of toevoegen, maar het schema is prima zoals het is.

In de deload zou ik ook assistance deloaden ja.

• Topic Starter Topic Starter
Oke het verhogen is me nu duidelijk. Maar 'het schema doen zoals het is'. In zijn PDF staat dat je na bv je 8 setjes benchpress nog wat andere oefeningen doet. Maar hij zecht niet hoeveel. Ik wil dus nog wat upperback trainen maar ik vroeg me af of dat genoeg was. Omdat ik daar met een split een hele dag voor heb en het niet even snel achter me core lift hoef te doen.

En over het deloaden. Tijdens het deloaden gebruik je dacht ik 40% van je 1rm. En tijdens je assistance ook 40-50%. Dan hou je niks over als je dat deload.

Als je de handleiding leest, vertelt Wendler dat je ook je assistance moet deloaden. Hoeveel je moet deloaden kon ik ook niet vinden. Ik gebruik 65/70% van wat ik normaal doe op de assistance.

Als ik dat linkje aanklik en invul, is er geen deload van de assistance te zien in week 4. Wendler zelf heeft wel gezegd te deloaden. Nu wordt het wel erg verwarrend natuurlijk. Wat is het nou?

---------- Post toegevoegd Tue 31 Jul 2012 om 10:38 ----------

Als je gewoon de template van Boring But Big aanhoudt, train je zeker genoeg upperback. Je traint maandag pull ups (5x 10), dinsdag deadlift (8 sets) en donderdag rows (5x 10). Denk toch wel dat je wekelijk je rug genoeg aanpakt.

Bij bbb doe je dus eerst de 5/3/1 oefening en daarna nog eens 5 setjes van 10 herhalingen van dezelfde oefening. Bij ub dan sws nog een upperback oefening pakken bijv 5 setjes chinnen/rows en bij lb zou ik bij de squat nog een hamstring oef/onderrug oef erbij pakken en bij de deadlift een quad compound erbij voor 3 setjes oid (zou ook zonder kunnen). En buikwerk niet vergeten. Naast een upperback oefening kan je nog facepulls/side raises en arm werk toevoegen.

Deloaden is deloaden, je pakt dus bij alles minder. Je kan bijv 60% bij de 5/3/1 oef pakken en 40% bij de bbb oef. Komt niet zo precies, zolang het maar echt licht is.

Wender zegt dat assistance niet het belangrijkste is.
Dus als je zelf het gevoel hebt dat je daar ook op wilt deloaden of zelfs helemaal geen assistance te doen die week, dan moet je dat gewoon doen.

Het programma draait uiteindelijk om de main lifts.

Terug
Naar boven