XXL Nutrition

Werken in de beveiliging

Ja normaal gesproken wel omdat je de opleiding vie hen volgt. De examens etc worden verzorgt door een officiele leerinstantie (ROC). Het praktijkgedeelte is het bedrijf verantwoordelijk voor.

Ik heb zelf ook mijn Beveiliger dimploma behaald aan het best alert college!

de theorie boeken ( 2 dikke mappen ) en de lessen krijg je op het college.
je theorie en praktijk examens worden afgelegd bij het svpb!
je krijgt ook nog praktijk lessen bij het best alert college. en als je die gehad hebt kan je beginnen aan je stage. en neem aan van mij dat je die zelf moet zoeken! ook al beweren ze misschien van niet. zorg eerst dat je een bedrijf hebt die aangesloten is bij het ecabo en begin dan pas je opleiding.

over het algemeen ben ik wel tevreden over het best alert college. alles is soepel verlopen. en goed afgehadeld. en zolang je examens bij het svpb afgelegd worden is het een geldig erkend dimploma.

www.svpb.nl
www.ecabo.nl
www.bestalert.nl

welke richting wil je in? en waar ben je woonachtig? werk zelf voor een erkend bedrijf die mensen mag opleiden, kan altijd voor je navragen of er werk/plek voor je is.

grt,
Patrick.

lijkt me wel saai man
hele dag in een winkel rondlopen enzv
maar het is maar wat je leuk vindt
persoonlijk zou ik voor klpd gaan
maak je nog wat mee

spiertje16 zei:
lijkt me wel saai man
maak je nog wat mee

Kunt ook horecaportier worden of evenementenbeveiliger ;)

spiertje16 zei:
lijkt me wel saai man
maak je nog wat mee

wie heeft het over rondjes lopen in een winkel? er zijn zoveel takken in de beveiliging. tis maar net wat je zelf wil he. mij zie je ook echt niet in een winkel staan. niet mijn ding.

• Topic Starter Topic Starter
PatrickT zei:
Ik heb zelf ook mijn Beveiliger dimploma behaald aan het best alert college!

de theorie boeken ( 2 dikke mappen ) en de lessen krijg je op het college.
je theorie en praktijk examens worden afgelegd bij het svpb!
je krijgt ook nog praktijk lessen bij het best alert college. en als je die gehad hebt kan je beginnen aan je stage. en neem aan van mij dat je die zelf moet zoeken! ook al beweren ze misschien van niet. zorg eerst dat je een bedrijf hebt die aangesloten is bij het ecabo en begin dan pas je opleiding.

over het algemeen ben ik wel tevreden over het best alert college. alles is soepel verlopen. en goed afgehadeld. en zolang je examens bij het svpb afgelegd worden is het een geldig erkend dimploma.

www.svpb.nl
www.ecabo.nl
www.bestalert.nl

welke richting wil je in? en waar ben je woonachtig? werk zelf voor een erkend bedrijf die mensen mag opleiden, kan altijd voor je navragen of er werk/plek voor je is.

grt,
Patrick.
Ik weet nog niet precies welke richting ik in wil, Ik woon in Helmond. Zou in ieder geval erg fijn zijn als er nog plek voor me vrij is.

Wat zijn de kosten van de opleiding trouwens? Betaald het bedrijf dat of?
En de stage krijg je daar betaald?

Bedankt.

Taliban in het Torra Bora gebergte zoekt ook nog mensen er wordt een opleiding aangeboden tot 'zelfmoord terroristje'

spiertje16 zei:
lijkt me wel saai man
maak je nog wat mee

Zo saai is het niet hoor. Iedereen denkt maar dat het saai is, maar je heb zat te doen op een dag. Voor jonge jongens is in een winkel beginnen juist fantasties. Er gebeurd een hoop en je moet een hoop werkzaamheden verrichten. Je kan bijvoorbeeld ook evenementen beveiliger worden en dan sta je op grote feesten of als portier bij een discotheek.

Ik weet niet of ze dat tegenwoordig nog snel doen, maar je kan ook bij een particulier beveiligingsbedrijf solliciteren en bij hun je opleiding volgen. Hun betalen je curses, maar je moet het wel binnen een jaar halen, theorie + praktijk. Ik hoor nog veel oude collega's van mij die dat doen, maar je heb bijna geen tijd om te leren. Je moet 6 dagen per week werken en als je thuis komt dan heb je geen zin meer om die lesstof uit je kop te leren. Probeer het via een ROS dat is het beste, je moet het dan wel zelf betalen, maar dan kan je wel alles rustig op je gemakkie doen.

de opleiding beveiliger kost iets van 1600,- euro. ( geloof ik )

of je voor je stage betaald krijg is maar net wat je zelf afspreekt. in het algemeen word er weinig betaald. want het is nu eenmaal bekend dat ze niks hoeven te betalen. ze hebben als genoeg onkosten aan jou! ( zo praten ze dan he ) en de stage duur is ook vaag. ligt aan jouzelf hoe snel jij je praktijk werkboek af hebt.

opleidingen worden tegenwoordig niet snel meer betaald door het bedrijf. omdat er vrij veel aanbod is. dus dat word voor eigen rekening.

wij werken iig in:
Rotterdam
Haarlem
Oisterwijk
Oirschot
Breukelen
Vlaardingen
Zoetermeer

voornamenlijk horeca.

ja owke maar het lijkt me toch nog steeds niet zo intrigerend als agent
weet iemand btw of die opleiding moeilijk is>
en hoe die opleiding in elkaar zit

PatrickT zei:
de opleiding beveiliger kost iets van 1600,- euro. ( geloof ik )

of je voor je stage betaald krijg is maar net wat je zelf afspreekt. in het algemeen word er weinig betaald. want het is nu eenmaal bekend dat ze niks hoeven te betalen. ze hebben als genoeg onkosten aan jou! ( zo praten ze dan he ) en de stage duur is ook vaag. ligt aan jouzelf hoe snel jij je praktijk werkboek af hebt.

wij werken iig in:
Rotterdam
Haarlem
Oisterwijk
Oirschot
Breukelen
Vlaardingen
Zoetermeer

voornamenlijk horeca.

Hoe heet dat bedrijf waar je werkt dan?
Ik werk zelf bij LSM Security. Er zit een vestiging in Maassen en in Den Haag.
Wij doen evenementen, object, v.i.p. ( dat doet voornamelijk de baas zelf ).

spiertje16 zei:
ja owke maar het lijkt me toch nog steeds niet zo intrigerend als agent
weet iemand btw of die opleiding moeilijk is>
en hoe die opleiding in elkaar zit

Volgens mij moet je voor politieagent ook eerst het diploma Beveiliger niveau 2 hebben.

Ik heb zelf niet zoveel goede verhalen gehoord over Best Alert. Veel beloftes en weinig wordt ervan nagekomen. Je kunt ook bij een bedrijf gaan werken en daar dan je opleiding gaan halen. Je hebt daar dan een jaar de tijd voor. Dat is dus werken en leren, maar heb je dus wel meteen werkervaring en kun je zien of je het werk leuk vindt. Ik vond evenementenbeveiliging leuk om te doen. Ik werkte bij WWS, maar er zijn zat andere goede organisaties, zoals bijv. TSC.
Groet Robert

johnny 01 zei:
Volgens mij moet je voor politieagent ook eerst het diploma Beveiliger niveau 2 hebben.
Hangt er vanaf wat je wilt. Je kunt als surveillant beginnen met een MAVO/diploma, volgens mij. Agent is Havo, dacht ik, maar kan ook Hoofdagent zijn. Ik geloof, dat het tegenwoordig meer werken en leren is. Voorheen ging je langer naar school en duurde het vrij lang, voordat je het echte werk ging doen. Nu ga je volgens mij na een maand of 8 al de straat op als stage zeg maar.
Ik denk, dat de opleiding wel een leuke is, maar er zal ook veel `droge` stof aan bod komen, zoals Rechts/ en wetskennis. Dat moet je wel een beetje liggen.
Groet Robert

johnny 01 zei:
Hoe heet dat bedrijf waar je werkt dan?
Ik werk zelf bij LSM Security. Er zit een vestiging in Maassen en in Den Haag.
Wij doen evenementen, object, v.i.p. ( dat doet voornamelijk de baas zelf ).

ik werk voor ISSN. kantoor in Tilburg en Rotterdam. wij doen ook andere takken van de beveiliging. maar ikzelf werk alleen horeca.

Mighty zei:
Hangt er vanaf wat je wilt. Je kunt als surveillant beginnen met een MAVO/diploma, volgens mij. Agent is Havo, dacht ik, maar kan ook Hoofdagent zijn. Ik geloof, dat het tegenwoordig meer werken en leren is. Voorheen ging je langer naar school en duurde het vrij lang, voordat je het echte werk ging doen. Nu ga je volgens mij na een maand of 8 al de straat op als stage zeg maar.
Ik denk, dat de opleiding wel een leuke is, maar er zal ook veel `droge` stof aan bod komen, zoals Rechts/ en wetskennis. Dat moet je wel een beetje liggen.
Groet Robert

Van de opleiding Politie weet ik niet veel, ik hoorde toen alleen dat als je bij de politie wil ook een diploma beveiliger moet hebben. Je moet inderdaad wel veel van dat gekke Wetboek afweten!

nee er is helemaal geen vereiste nodig
enige eisen zijn:

Allround politiemedewerker (niveau 4)

• VMBO-diploma Gemengde leerweg of Theoretische leerweg
  • Diploma van een 3-jarige MBO van die studierichtingen die geen toegang geven tot een volwaardige HBO-opleiding
of voor degenen met een ouder type diploma:
  • MAVO-diploma met alle vakken op D-niveau en indien van toepassing een getuigschrift

Terug
Naar boven