Cyan
Huge Freak
- Waardering
- 9
Hier een paar bijbelfragmenten:
'Bij een maaltijd in zijn huis waren er vele tollenaars* en zondaars samen met Jezus en zijn leerlingen aan tafel. Het waren er veel en ze volgden Hem. [16] Toen de schriftgeleerden van de farizeeën* zagen dat Hij met zondaars en tollenaars at, zeiden ze tegen zijn leerlingen: ‘Waarom eet Hij met tollenaars en zondaars?’ [17] Jezus hoorde dat en zei hun: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar zieke wel. Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.'
Wat staat er hier in? Is vrij duidelijk vind ik: je moet niet aan de zijde staan van de sterke maar de zwakke helpen sterk te worden...
Ik heb de woorden niet echt verdraaid, toch?
"Oordeel niet!
[1] Werp je niet op als rechter, opdat je niet onder het oordeel valt. [2] Want onder het oordeel dat jullie vellen, zul je vallen, en met de maat waarmee jullie meten, zul je gemeten worden. [3] Wat kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? [4] Of hoe kun je tegen een ander zeggen: Laat me de splinter uit je oog halen, en kijk, de balk zit in je eigen oog? [5] Schijnheilige, haal eerst de balk uit je eigen oog, en pas dan zie je scherp genoeg om de splinter uit het oog van de ander te halen. [6] Geef het heilige niet aan de honden, en gooi jullie parels niet voor de varkens, opdat zij die niet met hun poten vertrappen, zich tegen je keren en je verscheuren."
Ook hier is de betekenis niet ver te zoeken:Oordeel nietKijk eerst bij jezelf voor anderen te beoordelen.
Ook niet zo ver gezocht eh?
Zo zijn er nog verschillende teksten die een goede boodschap bevatten...waar zie jij een tegenstrijdigheid met de wetenschap?
Iedereen heeft wel een "bijbel"...hoeft niet perse DE bijbel te zijn![]()
Wij hebben ook niet gezegd dat alles in de bijbel 100% bullshit is toch?
Maar als er wetenschappelijke fouten instaan en de bijbel is zogezegd 'woord van God', jah, dan is het duidelijk dat God ne debiel is
(of god bestaat niet
).Religie is bullshit imo. Je kan best geloven in god en evolutieleer, maar waarom in oude regels/beperkingen/wetten leven ?

Kijk eerst bij jezelf voor anderen te beoordelen.