AndroidHealthClinic

Handelsoorlog 2025. Hoe ontwijk jij producten uit de VS?

Of is Trump gewoon een laffe zak?
1739964057000-1739983095445.jpg

Of moeten zijn vriendjes maandag nog meer winst maken op de beurs?

China zou nergens zijn als ze niet decennia lang Westerse tech hebben gejat door middel van corporate spionage. Maar dat lijkt iedereen ook voor het gemak te vergeten.
Dit heeft het westen bewust toegelaten om China mee te laten komen in de vaart der volkeren.

Is dat een vorm van onteigening?
Ja lijkt t wel op.
Maarja
Het Chinese moederbedrijf was namelijk van plan om de staalproducent op slot te gooien, waardoor ruim 3.500 mensen op straat dreigden te komen. Doordat het bedrijf nu is genationaliseerd, kan de productie bij de staalfabrieken in het Verenigd Koninkrijk doorgaan.
Het uit handen geven van de nationale staalproductie is dan ook niet bepaald snugger.

Beiden als in? Ik dacht dat het over 1 staalfabriek ging.
Beiden als in, je staalproductie (dus zowel je erts mijnen als je staalfabrieken) moet je niet uit handen geven aan landen zoals China. Dat is complete waanzin. Zelfde geldt trouwens voor je havens.

Het is sowieso waanzin dat we bepaalde belangrijke bedrijven en/of infrastructuur verkopen, laat staan aan landen als China.

• Topic Starter Topic Starter
Met de huidige 'deal' is het des te belangrijker geworden om waar mogelijk producten uit de VS te weren.

Wat ons helpt is dat je met AI heel makkelijk een bon kan scannen en dan kan nagaan welke producten van bedrijven die (ondanks dat je het soms niet zou denken) in de VS zitten en kan je de volgende keer een ander product kopen.

Nu hopen dat ze in de supermarkten het systeem van Canada over gaan nemen dat je direct kan zien wat uit Nederland, EU en elders komt.

Wat ons helpt is dat je met AI heel makkelijk een bon kan scannen en dan kan nagaan welke producten van bedrijven die (ondanks dat je het soms niet zou denken) in de VS zitten en kan je de volgende keer een ander product kopen.
Je hebt je Windows meteen van je computer gegooid neem ik aan.

"niet nodig ik draai op Mac... o shit"

Terug
Naar boven