MuscleMeat

whey, creatine en glucopur voldoende??

Keni

Novice
Waardering
0
Hi,
ben momenteel bezig met net iets onder onderhoud te eten. (+- 2600 kcal)
ik dacht eraan om 30 min voor training whey te nemen met 2.5 gr creatine, en vlak na training whey + 2.5 gr creatine + glucopur (dextrose).
Is dit voldoende voor maximaal behoud/bescherming van spiermassa??
of zijn er enkele toevoegingen nodig zoals BCAA's voor de training ed...

Ik zou voor je training het gewoon beperken tot het nemen van een whey shake. Na de training neem je 5gr creatine + dextrose, en een kwartier daarna pak je pas je whey. BCAA's bij je post work out (creatine + dextrose) kan zeker geen kwaad, ik doe het zelf ook.

Laatst bewerkt:
Creatine hoef je niet in 2en te splitsen. Tijdstip van Creatine maakt ook echt niets uit.
Dextrose kan... dan inderdaad na de training.

Qua Whey/BCAA:

Whey voor de training

Laten we beginnen met de verschillende soorten whey die verkrijgbaar zijn. We maken onderscheid in een whey blend zoals pro 80, whey concentraat en whey isolaat. Deze verschillende soorten whey eiwitten hebben allemaal een andere tijd om opgenomen te worden in de bloedbaan van het lichaam. Grofweg zijn dat onderstaande tijden:

Whey Blends: 120 min tot 5 uur (naar gelang van het soort eiwit gebruikt in de blend)
Whey Concentraat: 90 -120 min
Whey Isolaat: 60 – 90 min
Als er ondertussen ook nog fysieke arbeid verricht wordt duurt dit zo nodig nog langer. Na de training wil je graag de eiwitpiek in de bloedbaan optimaal benutten. Neem je dus whey isolaat voor de training en je weet dat je een 60 min traint, en de opname duurt 90 min dan is het dus raadzaam 30 minuten voor de training een whey shake isolaat te nemen.

BCAA’s worden veel sneller opgenomen, heb je geen tijd om een half uur van te voren een shake te nemen, is het raadzaam om BCAA’s te nemen net voor je training.

Whey na de training

Whey na de training is niet perse nodig. Wat belangrijker is zijn de snelle koolhydraten na de training zoals Dextrose, of een banaan. In combinatie met een whey shake (gemixt met melk) vertraagd dit de katabole processen van het lichaam. Onder de katabole processen verstaan we de spierafbrekende processen in het lichaam. Maar na de training volstaat een goede maaltijd met genoeg eiwitten ook gewoon prima.

Eigenlijk is je Whey voor het trainen dus al voor erna. Belangrijkste imo is wat Ray Simon ook al zegt in zijn thread: een goede volwaardige maaltijd na je training.

• Topic Starter Topic Starter
Creatine hoef je niet in 2en te splitsen. Tijdstip van Creatine maakt ook echt niets uit.
Dextrose kan... dan inderdaad na de training.

Qua Whey/BCAA:

Eigenlijk is je Whey voor het trainen dus al voor erna. Belangrijkste imo is wat Ray Simon ook al zegt in zijn thread: een goede volwaardige maaltijd na je training.

Is die dextrose eigenlijk nogdig? voor een verbetering van de opname van creatine? en kan dit kwaad in de cut?

goed, dan hou ik het voortaan op een shake'je VOOR de training en de crea erna, aangevuld met PWM :p

Terug
Naar boven