Fitness Seller

Whey verbrandt?

Austen

Cool Novice
Waardering
10
Lengte
1m60
Massa
54kg
Omdat ik sowieso niet aan m'n eiwitten kom (eet zelden vlees), werd me hier aangeraden om whey door mijn havermout te doen. Ik ben braaf, dus ik doet dat dan ook ;)

Maar euh, donderdag (= vrije dag) maakte in mijn havermout op't fornuis: havermout, sojamelk, whey - roeren - op't fornuis --> stinken! Mijn potje was ook helemaal aangekoekt onderaan, terwijl ik dat van puur havermout / melk nooit zo erg heb...

Vrijdag, 't zelfde maar dan in de microgolf: havermout / melk / whey --> 1m45 in de micro en dat "plofte" de hele tijd.

Verbrandt die whey? Of is het niet de bedoeling dat mee op te warmen, maar achteraf in de havermout te gooien? Ik deed het nu zo omdat het dan beter zou mengen, dàcht ik (dat gevoel heb ik toch ook als ik kaneel toevoeg)...

Geen idee of het daardoor komt...Ik eet havermout met whey in de yoghurt dus kook ik het niet.
Maar ik zou het gewoon proberen om het naderhand erdoorheen te doen. Weet je het meteen.

Als je het er achteraf doorheen doet heb je nergens last van ;) Werkt bij mij!

Aan het begin de whey erbij doen lijkt me ook sowieso niet handig nee.
Zou het er pas doorheen doen als je havermout klaar is.

• Topic Starter Topic Starter
Aan het begin de whey erbij doen lijkt me ook sowieso niet handig nee.
.

Ik weet niet, het leek me veel handiger om een hoop poeder door vloeibare melk te roeren dan door een papperige brij... Als ik de havermout in de micro maak, zéker: dan doe ik alles in een afsluitbaar bekertje (ik eet het later op de trein op), schud goed en zo de micro in. Als ik daarna dingen toevoeg (kaneel, suiker), dan mengt dat helemaal niet.

Soit, het wordt dus de wekker een vijf minuten vroeger zetten (snik) en de havermout microgolven in een grotere pot en dan overgieten in de beker.

Of gewoon alles koud in een shakebeker doen en meenemen. Kan ook. ;)

Omdat ik sowieso niet aan m'n eiwitten kom (eet zelden vlees), werd me hier aangeraden om whey door mijn havermout te doen. Ik ben braaf, dus ik doet dat dan ook ;)

Maar euh, donderdag (= vrije dag) maakte in mijn havermout op't fornuis: havermout, sojamelk, whey - roeren - op't fornuis --> stinken! Mijn potje was ook helemaal aangekoekt onderaan, terwijl ik dat van puur havermout / melk nooit zo erg heb...

Vrijdag, 't zelfde maar dan in de microgolf: havermout / melk / whey --> 1m45 in de micro en dat "plofte" de hele tijd.

Verbrandt die whey? Of is het niet de bedoeling dat mee op te warmen, maar achteraf in de havermout te gooien? Ik deed het nu zo omdat het dan beter zou mengen, dàcht ik (dat gevoel heb ik toch ook als ik kaneel toevoeg)...

denk eerder dat het de sojamelk is

Ik maak al een jaar havermout met sojamelk, en die plofte nooit in de microgolf / verbrandde nooit zo erg op't fornuis: nu zag het echt zwart + het stonk naar verbrand. De sojamelk kan dus niet de schuldige zijn.

Koud eten?! Nah, dat krijg ik niet binnen...

Maar dan is dat toch zo "vlokkerig"?! Of laten jullie die dan een nacht weken?

Ga je heus niet dood van, beetje kaneel erbij en klaar

Lol nee, sterven zal ik niet, maar ik vrees dat ik dat echt niet ga binnen krijgen... Ik ben sowieso al een slechte ontbijter: ik kan pas een half uur na't opstaan eten, en dan is't nog niet veel. Ik vond mezelf dus al supergoed bezig sinds ik een jaar of wat geleden sojamelk (lust geen melk) + havermout + véél kaneel ontdekte! Dat eet ik dus op de trein, dan ben ik lang genoeg wakker om toch te kunnen eten ;)

Dat koud eten zal me toch een stap te ver gaan, dan sta ik liever 5 minuten vroeger op!

Lol nee, sterven zal ik niet, maar ik vrees dat ik dat echt niet ga binnen krijgen... Ik ben sowieso al een slechte ontbijter: ik kan pas een half uur na't opstaan eten, en dan is't nog niet veel. Ik vond mezelf dus al supergoed bezig sinds ik een jaar of wat geleden sojamelk (lust geen melk) + havermout + véél kaneel ontdekte! Dat eet ik dus op de trein, dan ben ik lang genoeg wakker om toch te kunnen eten ;)

Dat koud eten zal me toch een stap te ver gaan, dan sta ik liever 5 minuten vroeger op!

Hehe,
Verhoog anders de hoeveelheid melk, wordt het iets meer vloeibaar en kan je het binnen gieten als een shakie

Maar dan is dat toch zo "vlokkerig"?! Of laten jullie die dan een nacht weken?
Wat ik al zei.. ik doe het in (soya)yoghurt. ;) Het blijven dan wel vlokken maar dat weekt snel genoeg.
Je kan ook denken aan het in yoghurt doen en een nachtje laten staan. Overnight oats. :) erg lekker!

Zo krijg ik het niet weg met melk. :p

Dat kan ik wel eens proberen, wel op een vrije dag zodat ik het evt toch nog in de micro kan gooien als ik het écht niet binnen krijg.

Met de sojayoghurt ga'k het ook testen, dan wel een smaakje whey dat samen gaat met de tropical alpro yoghurt (andere smaken krijg ik dus ook niet binnen: chemische aardbei, bah! of zure brak, bah bah, bah!).

Qua zuivel (of "zuivel") ben ik dus ook geen simpele *lol* Maar buiten dat (en foie gras, truffel en witloof) eet ik àlles.

Dat kan ik wel eens proberen, wel op een vrije dag zodat ik het evt toch nog in de micro kan gooien als ik het écht niet binnen krijg.

Met de sojayoghurt ga'k het ook testen, dan wel een smaakje whey dat samen gaat met de tropical alpro yoghurt (andere smaken krijg ik dus ook niet binnen: chemische aardbei, bah! of zure brak, bah bah, bah!).

Qua zuivel (of "zuivel") ben ik dus ook geen simpele *lol* Maar buiten dat (en foie gras, truffel en witloof) eet ik àlles.
Gewoon de naturel pakken. Door de whey en havermout en kaneel die erdoorheen gaat proef je het zure niet eens meer. Ik vind die naturel trouwens helemaal niet zuur.. is de milde he! ;)

of nog simpeler.. leer het eten! Het zal je meevallen na verloop van tijd.
Wat ook lekker is om de naturel voor jou smakelijker te maken. Knal er stukjes appel, wat rozijnen en kaneel door. uurtje staan en appeltaart yoghurt. :D

Dat klinkt lekker! Wel eerder iets voor't weekend en niet voor tijdens de werkweek, maar ik schrijf het bij op m'n must try lijstje!

Btw, nu maak ik vaak gebakken havermout, ter afwisseling: oat / sojamelk / kaneel / banaan / ei / noten, mengen, bakken, en dan heb ik ontbijt voor 2 dagen.

Ik eet ook amper vlees, ik kan je bakken kwark aanraden. Het vult voor geen meter maar er zit toch 55 gram eiwitten in.

Overnight oatmeal maken:
- Yoghurt
- Havermout
- Whey

Alles mengen in een kom doen, goed roeren en in de koeling plaatsen (avond voor gebruik).
De volgende dag lekker opeten :D
De havermout absorbeert de zuivel... I love it.

Overnight Chocolate/Vanilla Oatmeal (250ml halfvolle yoghurt, 50g havermout, 1 theelepel cacao, 1 schep whey)
IMG_20140118_080312.jpg

Terug
Naar boven