XXL Nutrition

Wheygebruik

START FROM ZERO

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
16%
Beste forumlezers,

Gisteren is mijn Whey Perfection (die van 60,-) binnengekomen (smaak Vanille), en hoewel ik hem na het uitproberen lekker vond weet ik nog niet zo goed hoeveel ik nu op een trainingsdag moet gebruiken.

Ik zit met een aantal vragen, en ik hoop dat jullie mij hier antwoord over kunnen verschaffen:

* Hoeveel wheyshakes moet ik op een trainingsdag nemen, en hoevaak verdelen over de dag?
* Hoeveel wheyshakes moet ik op een trainingsdag nemen, en hoevaak verdelen over de dag?
* Hoeveel gram whey is zo'n schepje dat je erbij krijgt?
* Met hoeveel melk/water moet ik whey mengen als ik dit drink?
* Moet ik whey vóór of ná de training nemen?

Ik ben er kortom nog niet echt in thuis. Hopelijk kunnen jullie mij antwoord verschaffen,

SFZ-

Hoeveel je moet nemen is afhankelijk van de rest van je voeding.. het enige waar je voor moet zorgen is dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt, that's it (IIFYM).
Whey voor of na training maakt geen hol uit, je mengt het beste met melk (ook hoeveel je zelf wilt, doe zelf 500ml melk met 30gr whey). Schepje is meestal 30 gram, staat er vaak ook op.

Whey = eiwit

Ga je ook zo moeilijk doen over de inname van andere eiwitten?

Ga eerst maar is lezen wat er op de pot/emmer staat, beantwoord je de helft van je vragen al.
Nu je het lenzen onder die knie hebt gekregen ga je de sticky's lezen en dan moet de rest ook wel duidelijk voor je worden.

O ja die van 60euro, ik weet waar je het over heb.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties waar ik iets mee kan.

Ik heb me al aardig ingelezen en ik snap dat het te maken heeft met je voedingsschema, maar ik denk dat dit forum er is om vragen te stellen en als ik iets niet zeker weet kan ik dat dus maar beter ook doen - tenminste zo redeneerde ik.

@Xtreme: B&F Whey Perfection 59,90 :o

trainingsdagen sochtends en voor of na de training, niet-trainingsdagen voor het ontbijt. schepje is als het goed is 28 gram, vermengen met 250ml water maar dat staat ook op de pot ..

Letterlijk zo van de site:
Samenstelling per maatschep van 28,0 gram:
Kcal 113
Eiwit 22,0 gr
Koolhydraten 2,5 gr
Vet 1,4 gr

Sowieso na training nemen en verder gewoon als aanvulling op je dagelijkse voeding :)

facepalm.jpg

* Hoeveel gram whey is zo'n schepje dat je erbij krijgt?

jiFfM.jpg

* Met hoeveel melk/water moet ik whey mengen als ik dit drink?

triplefacepalm.jpg

* Moet ik whey vóór of ná de training nemen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Blijf vooral dingen kopen waarvan je niet eens weet hoe en wat! :thumbs:

Mwah opzich niks mis met zijn vragen behalve van dat maatschepje dan.. :p

@3nigma: zoals hierboven aangegeven was die vraag over hoeveel het maatschepje bevat misschien onnodig, maar voor de rest lijken het me vragen waar ik zelf niet direct een antwoord op wist gezien ik nog niet over alle kennis beschik. Dat er mensen zijn zoals jij die zo'n zielige reacties denken te moeten plaatsen vind ik vrij grappig eigenlijk, maar buiten jou zijn er gelukkig genoeg mensen die een beginnende fitnesser willen helpen. Ik heb me al aardig wat uurtjes ingelezen, ik ben niet een beachboy die een sixpack wil hebben en daarom wat whey gaat kopen, ik weet dat het een aanvulling is, ik weet het meeste wat ik moet doen... maar als ik dan vragen stel (waarvoor dit forum volgens mij toch echt voor is bedoeld, althans ik zie het hier in 99% van de topics gebeuren) dan krijg ik dit soort achterlijke reacties. Keep up that good work mate :o Wat zal jij trots op jezelf zijn.

Ontopic: nogmaals bedankt. Meng het inderdaad nu met 250ml en ik had het kunnen weten inderdaad, ik had betere research moeten doen.

Mvg,

@3nigma: zoals hierboven aangegeven was die vraag over hoeveel het maatschepje bevat misschien onnodig, maar voor de rest lijken het me vragen waar ik zelf niet direct een antwoord op wist gezien ik nog niet over alle kennis beschik. Dat er mensen zijn zoals jij die zo'n zielige reacties denken te moeten plaatsen vind ik vrij grappig eigenlijk, maar buiten jou zijn er gelukkig genoeg mensen die een beginnende fitnesser willen helpen. Ik heb me al aardig wat uurtjes ingelezen, ik ben niet een beachboy die een sixpack wil hebben en daarom wat whey gaat kopen, ik weet dat het een aanvulling is, ik weet het meeste wat ik moet doen... maar als ik dan vragen stel (waarvoor dit forum volgens mij toch echt voor is bedoeld, althans ik zie het hier in 99% van de topics gebeuren) dan krijg ik dit soort achterlijke reacties. Keep up that good work mate :o Wat zal jij trots op jezelf zijn.

Ontopic: nogmaals bedankt. Meng het inderdaad nu met 250ml en ik had het kunnen weten inderdaad, ik had betere research moeten doen.

Mvg,

Ik ben trots op mezelf omdat ik WEL de moeite neem om te kijken WAT een product doet, waar het uit bestaat, waarvoor het dient, wat zijn (eventueel) risico's die eraan verbonden zijn enzovoort enzovoort.
En niet als een schaap iedereen volgen......eeey! iedereen gebruikt whey, ik ga het ook aanschaffen!
Eerst kopen en daarna kijken waarvoor en hoe ik het kan gebruiken :thumbs:

Gister nog whey gebruikt, alleen condoom was geknapt. Heb dr 3 soas aan overgehouden

Ik ben trots op mezelf omdat ik WEL de moeite neem om te kijken WAT een product doet, waar het uit bestaat, waarvoor het dient, wat zijn (eventueel) risico's die eraan verbonden zijn enzovoort enzovoort.
En niet als een schaap iedereen volgen......eeey! iedereen gebruikt whey, ik ga het ook aanschaffen!
Eerst kopen en daarna kijken waarvoor en hoe ik het kan gebruiken :thumbs:

Ja, reageer maar op een klein zinnetje in plaats van mijn post in het geheel te bekritiseren, sterk man. Daarbij zoals ik al aan heb gegeven heb ik me wel degelijk verdiept in (bijvoorbeeld) Whey. Echter was het voor mij niet duidelijk WAAROM mensen vóór / na hun training whey namen (wat het verschil ertussen was) en dat bij elk puntje meegenomen maakte dat ik een topic opende om daar vragen over te stellen. Dat jij dat niet kunt waarderen zal me werkelijk aan m'n reet roesten, je hoeft hier niet te reageren namelijk.

Maar volgens mij streeft dit topic zijn doel op dit moment voorbij, ik heb mijn antwoorden en jij hebt je goede reacties kunnen plaatsen en zo je stoerheidsfactor weer even kunnen opschroeven. Succes nog met je trainingen en keep up that good replys mate :)

Ja, reageer maar op een klein zinnetje in plaats van mijn post in het geheel te bekritiseren, sterk man. Daarbij zoals ik al aan heb gegeven heb ik me wel degelijk verdiept in (bijvoorbeeld) Whey. Echter was het voor mij niet duidelijk WAAROM mensen vóór / na hun training whey namen (wat het verschil ertussen was) en dat bij elk puntje meegenomen maakte dat ik een topic opende om daar vragen over te stellen. Dat jij dat niet kunt waarderen zal me werkelijk aan m'n reet roesten, je hoeft hier niet te reageren namelijk.

Maar volgens mij streeft dit topic zijn doel op dit moment voorbij, ik heb mijn antwoorden en jij hebt je goede reacties kunnen plaatsen en zo je stoerheidsfactor weer even kunnen opschroeven. Succes nog met je trainingen en keep up that good replys mate :)

Thanx.

I will keep those good replies up, mate ;)

edit aantwoorden zijn al geven

Terug
Naar boven