MuscleMeat

Wie kreeg eten mee naar school als kind?

Peiling Peiling Wie kreeg eten mee naar school als kind?

• Ik

Stemmen: 94 87,9%
  • En ik niet

Stemmen: 13 12,1%

• Totaal stemmers
    107
Prima,nooit gaatjes gehad.

Ik moest zelf m'n brood smeren.
Maakt niet uit, ik ben nu de breedste van alle kinderen die bij mij in kleuterklas, op de basisschool en in het middelbaar onderwijs hebben gezeten.
Dus je moeder kan wel je brood smeren, ik ben toch lekker breder geworden.

• Topic Starter Topic Starter
Uiteraard, ik had altijd brood mee gekregen.

Ik kreeg het op de basisschool mee (koekie) en nam het zelf mee op de middelbare (brood)

M'n moeder gaf mij geld voor de snackbar... dat telt toch in principe ook als eten meekrijgen? :D

misschien moet je je enquete herformuleren als het je daar om gaat;
wie had er vroeger te eten thuis?

waar gaat het je om, dat iemands ouder eten meegaf of dat er überhaupt eten was voor naar school?

Ik moest het zelf regelen man.
+1, basis school had ik een ligadoosje en een boterhamdoosje met 2 bruine met chocopasta besmeerde boterhammetjes en stukje fruit???

Later at ik tussen de middag thuis en vanaf groep 8 was het mijn eigen zaak dat ik mijn boterham 's ochtends had gesmeerd... gesmeerd werd het wel.. gooide het alleen altijd wel weg en nam in de plaats daarvan dan snoep hehe of patat in tussenuurtjes...

Op de vervolgschool had je gelukkig het restaurant met hamburger, pizza en weet ik het wat nog meer voor lekkers :D

Laatst bewerkt:
hahaha oja die liga's met melk erop.
Ik krijg flashbacks naar vroeger.
Ik at alleen het gedeelte met de melk erop, die randen waren te droog. Die waren leuk om op te kauwen en dan al die droge stukjes uit te blazen in de nek van je medeleerling.

Ging jij het melkgedeelte er altijd aflikken Sofietje?
Maak eens een filmpje hoe je dat deed dan.

Ik moest zelf m'n brood smeren.
Maakt niet uit, ik ben nu de breedste van alle kinderen die bij mij in kleuterklas, op de basisschool en in het middelbaar onderwijs hebben gezeten.
Dus je moeder kan wel je brood smeren, ik ben toch lekker breder geworden.

Van brood smeren wórd je breed

Ik was meer een "schaaf het melkwit van het liga'tje af met je voortanden" type, dat likken duurde zo lang hehe

Laatst bewerkt:
Ik kreeg nooit koeken mee naar school :mad:

Zat altijd aan de boterhammetjes in me broodbakje en in me beker zat altijd taksi :rolleyes: Good old times...

Ik kreeg eten mee, maar veel te weinig en niet het juiste. Beetje jammer want volgens mij zo toch wat groei gemist ;)

En denk goed na over je antwoord!

Werd het mooi ingepakt door je moeder?

Wat een pech! Hoe zit het met je gebit nu?

Wat zeur je dan? :)

Maar het brood was er wel?

Wat wil je zeggen Tjok? :scratch:

Ik nam altijd 6 boterhammen met beleg mee, meer dan ik tegenwoordig gemiddeld eet als ik brood eet. :roflol:

Ik. Ik neem nu ook nog eten mee naar het werk. Zelfs voor 3 à 4 keer t.o.v. 1 vroeger.

Dit is btw wel een heel brave poll (of ik zou iets moeten missen).

:roflol: Sorry, moest hier ff om lachen.

OT: ja, brood en pakjes drinken. Soms een beker met vla. Soms ook Sultana geloof ik.

In den beginne deed mijn ma dat . Maar toen ik zei dat ik extra kaas tussen de boterhammen deed , wou ze het niet meer . Dus ging die job naar mijn pa . Die smeet er lekkere stukjes vlees tussen en genoeg kaas . Toen hij dat weer beu was , moest ik het zelf doen . Ging ook zelf naar de school op jonge leeftijd . Opstaan deden we niet samen . Begrijpelijk want mijn ouders hebben heel hun leven hele lange dagen geklopt op het werk dus dat extra slapen kwam goed van pas .

Terug
Naar boven