Fitness Seller

Wie traint wel eens een spiergroep 5x per week

Status
Niet open voor verdere reacties.
mogitu zei:
als dat zo zou zijn dan kun je t beste elke spier 1 keer per maand trainen he.
je moet niet te weinig rust nemen maar ook niet teveel.
alles wat teveel is is niet goed. je moet zelf uitvinden wat voor jou teveel of te weinig is. maar de stelregel is gewoon minimaal 48-72 uur voor je een spier weer mag trainen. eens per week is ook goed voor een hoop zelfs beter maar minimaal 8 dagen rust veels te extraam als je dat als minimum neemt.
Ok daar heb je weer helemaal gelijk in.
Mijn mening:
IS VOOR IEDEREEN VERSCHILLEND;), ik denk dat ik zo het snelst kan groeien.
Welke spiergroepen doe jij dan allemaal?
en neem je wel rust tussen de trainingsdagen door?

• Topic Starter Topic Starter
goku als je je schouders vaker traint...... dan zorg je er toch voor dat die schouderkoppen flink stevig worden????? of heb ik dat verkeerd begrepen??????

Blendboy het wordt tijd dat je es wat sticky's begint te lezen ;)

hehe ik denk het ook jah mugje........ ff de studieboeken induiken :eek: :eek: :eek: :eek:

de stickies zijn duidelijk genoeg lijkt me :rolleyes:

Variatie is sowieso een kernbegrip in bodybuilding maar dat betekent niet dat je een spier altijd maar zo moet pakken, je kunt het hooguit een keer doen voor de variatie, maar dan nog is de kans op een blessure erg groot, blenbboy misschien heb je jezelf al onderwezen in het feit dat een spier zoals borst 48 rust nodig heeft en benen 78. En dan nog herstellen spieren zicht sneller dan pezen en banden (zogenaamd witweefsel, dat betekent weinig bloedvoorziening en dus ook voedingsstoffen)
Grote kans dus dat je tegen een peesontsteking oploopt. Ik dacht dat dat misschien handig was om te weten kun je alvast een mitella aanschaffen als je die nog n iet had. Groeten

mogitu zei:
ja een mietje van 125 kg met een lengte van 178 en armen over de 50 cm.
wie is een mietje ook weer?ik zei ook 72 uur is minimaal, maar je niet komen met minimaal 7-8 dagen want dan zou je dus t beste elke spier 1 keer per 2 weken kunnen trainen. als jij na 8 dagen nog last heb zou ik maar s kijken of je overtraint bent of anders dat je genetisch benadeelt bent. of zoals jij zegt lees eerst een paar boeken, breng dan de kennis in praktijd en dan mag je meelullen, mietje

Bluf!

Bierspieren :D

DumphuiZ zei:
Jah, zie het al voor me, elke dag traint ie 3 uur... tussen 8 en 11, in het cafe :D.
Maar zonder gekheid, luister naar mensen als mogitu (en zo zijn er meer), of beter: LEER ervan!

Iemand een breezerrrrrrr ?

Proost jonguzzzz !!

grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

jah okeej ik snap ook wel dat spieren groeien in me slaap ...... maar wat je zegt over droogtrainen ik nu ook op dieet en cardio er bij..... maar ja ik d8 ( doe ik wel vaker ) als ik nou gewoon alles ff meer ging doen.........maar jaaa whahah wil soms wel ff wat te veel...... vorige week 9 x getraint hehe maar ja....... en ow jah zijn er nog middelen wat er voor zorgt dat je sneller droog wordt

O my god, moeten we jou nog serieus nemen? Het is gewoon feit dat een spier groeit in de rust, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?? Elke training is er een klein beetje spierafbraak en in de 3 dagen rust is er weer dubbele opbouw. Ga jij dus elke dag trainen breek je alleen maar af en zal je niks op kunnen bouwen en zal dat resulteren in blessures etc.

Om het even in jou kindertaal uit te leggen: Elke dag hetzelfde spiertje trainen gaat niet werken. Maar doe wat jij wilt!

je kan niet zomaar stellen een spier heeft zo en zoveel rust nodig om te groeien, ligt aan veel factoren, herstelvermogen / fitnessniveau, voeding van de persoon, en vooral hoe hard je een spier op zijn fl**ker geeft.

Alle trainingskennis ten spijt, hou ik er ook wel van af en toe gewoon ff gek te trainen. Ik dacht dat ik de enige was...maar dr is dus nog zo'n debiel ;) Zo heb ik wel eens mijn benen 5 dagen achter elkaar getraind. Alleen maar benen. Daar na een 10 dagen niet meer. Ook een keer 5 dagen achter elkaar alleen maar opgetrokken. 100x per dag. Daarna rust weekje.
Ik heb dit niet gedaan omdat ik daar nou beter prestaties van verwachte, maar zo af en toe eens wat geks is fijn. Maar toch in beide gevallen wel wat vooruitgang geboekt.
Maar nu al een paar jaar niet meer gedaan hoor....

hehe jah ik ben ook zo debiel hoor!!!!! whaha...... af en toe ff gek doen ja.........

als je het puur theoretisch bekijkt denk ik dat je wanneer je een lange tijd op hetzelfde traint daar wél resultaten mee kunt boeken
het beste voorbeeld zijn turners, wat zij doen zou volgens velen énkel maar tot overtraining leiden maar iemand al gezien wat voor lichaamsbouw ze er op na houden?
nuja dat is allemaal puuuur theoretisch want turners zijn algemeen goed ontwikkeld en houden het natuurlijk ook niet op 1oefening én als ik het over een "lange tijd" heb, heb ik het niet over een weekje dus dat gaat hier volledig niet op
eens gek doen en anders trainen, ok. MAAR als je nog niet zo lang geleden begonnen bent met trainen heeft dat geen enkel nut omdat je lichaam nog geeneens gewend is aan je eerste trainingsmethode, dus gewoon basis houden en knallen!

nou train nu anderhalf jaar en vanaf de eerste x dat ik trainde ik al 4 x per week.....duz me lichaam is wel wat gewend :D maar ja......ik ga gewoon ff dingen proberen en soms werkt het wel en soms ook nie..... hebo ok wel eens gehad hoor had middeltje....... 80 euro...... nou:S niks van gemerkt...... maar ja ga nu ff cellmass een xtje proberen?????iemand ervaring daar mee

wat voor middeltje dan?

en als ik zo lees, ga je dik overtrainen, en over een aantal weken, een flinke blessure aan je schouder krijgen, rust is groeien..

ey frederx ik heb al last van me schouder maar door me schouder dan zoveel te trainen en meer herhalingen maken zodat ik dan die schouderkoppen stevig maakt:S
want rusten maak niks uit hoor
ik heb het laten rusten nou.... maak geen reet uit

rusten maakt wel uit, je spier heeft herstel nodig, en dat krijgt ie niet na 1 dag..

hoe zit het met je eetschema? mischien daar aan gedacht? en hoe ziet je eetschema eruit?

als je elke dag je schouders traint, dan zul je niet gauw vooruitboeking zien, trouwens, je traint je schouders ook met, rug, borst, biceps..

maar goed als jij dit zo wil, ik hou je niet tegen en ik slaap er niet slechter om..

Blendboy zei:
ey frederx ik heb al last van me schouder maar door me schouder dan zoveel te trainen en meer herhalingen maken zodat ik dan die schouderkoppen stevig maakt:S
want rusten maak niks uit hoor
ik heb het laten rusten nou.... maak geen reet uit
[Afbeelding niet meer beschikbaar] :rolleyes:

nou train nu anderhalf jaar en vanaf de eerste x dat ik trainde ik al 4 x per week.....duz me lichaam is wel wat gewend maar ja......ik ga gewoon ff dingen proberen en soms werkt het wel en soms ook nie..... hebo ok wel eens gehad hoor had middeltje....... 80 euro...... nou:S niks van gemerkt...... maar ja ga nu ff cellmass een xtje proberen??iemand ervaring daar mee

Kan je ook normaal nederlands lullen of dat "middeltje" in weg gaan zitten van je schrijfvermogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven