MuscleMeat

wie van de bodybuilders slik weleens een pilletje?

D. zei:
hahahaha, fantastisch kerel, je bent nu in een leuk stadium beland man. Nu moet je niet stoppen, je bent er bijna!

haha, dat had je gedacht. :finger: De remmen zijn terug vastgemaakt. ;)

SageFrancis zei:
Ik wil alleen aantonen dat drugs ook een keerzijde heeft. Veel mensen praten hier vol lof van hun drugs ervaring, omdat ze NOG niet anders weten. Ik vraag me alleen af wanneer. Het is geen smartie wat je eet of op snuift.

het hele topic staat vol met waarschuwingen dat overmatig xtc-gebruik schadelijke gevolgen heeft (omdat er een paar ezels zijn die het beeld van drugsgebruiker verpesten voor wel "verstandige drugsgebruikers")

hier een qoute van mezelf

Loo zei:
Juist ja, dus voor zover hetgeen wat je post waar is;

Denk eens ff na als je nog een jaar doorgaat met pillen slikken.
Goed depressief door een serotonine-tekort zijn is echt geen pretje, dat is heel wat anders dan je een paar dagen k*t voelen omdat je vriendinnetje heeft uit gemaakt, of omdat je je rijbewijs niet hebt gehaald.

Het is echt geen aanrader, en jij bent hard op weg.
En niet denken dat je alles weet met je 19e jaar, want wat jij nu allemaal aan het ontdekken bent, had ik al uitgevonden toen jij net kon klaarkomen.

Neem nou maar van mij aan, het is ****ing k*t spul, en het sloopt je geest.
Ik zou niet wachten tot je een keer in een paar dagen in een phychose terecht komt, of een maand echt goed depressief bent omdat je serotonine-niveau gewoon op nul staat. Of dat je naar de dokter moet omdat je denkt dat je hart uit elkaar knalt van de hartkloppingen als je hem s'avonds in je matras voelt kloppen.
Ik zal je vertellen, dan bid je op je blote knieen dat het beter wordt, en dat je het nooit meer zal doen.

Dus ik zou echt maar ophouden met dat wijze gedoe, want het is geen speelgoed.

ik wil aantonen;
dat mensen drugs gebruik goedkeuren, wil nog niet zeggen dat ze er niks vanaf weten, en de risico's niet kennen. Jij scheert alle drugsgebruikers over een kam.
Ik ben geen domme jongen, ik weet alle ins en outs van xtc gebruik, ik weet precies te vertellen wat de fysiologische werking op lichaam en geest is, en wat de lichamelijke gevolgen zijn op korte en lange termijn.
Toch heb ik een weloverwogen keuze gemaakt om eens in de zoveel tijd te gebruiken.
En dan ga jij mij dom noemen, omdat jij een keer iemand heb meegemaakt wel misbruik van drugs heeft gemaakt. Dat is pas kort door de bocht...

Corleoné zei:
Je moet eens 120 pillen in 5 maand tijd nemen, je zal het wel merken hoe slecht het voor je is! Ik ben de laatste tijd enorm vergeetachtig, kan me soms niet meer herinneren wat ik de voorbije dag gedaan heb... Zelfs oefeningen en aantal sets in gym... moet ik soms keihard nadenken om me het te herinneren. Ik ben er trouwens ook veel passiever door geworden, zit daar soms een uur voor me uit te staren. :rolleyes: Repeteergedrag is nog het ergste: zo 10 keer op DBB kijken, afsluiten en dan opnieuw openen om te zien of er nieuwe posts zijn... en dan beseffen, wat ben ik eigenlijk aan het doen? Reden te meer dus om het echt niet meer dan 3/4 keer per jaar te doen!!!

als de discussies wat stijgen in niveau, en de geplaatse opmerkingen van wat hoogwaardigere literatuur zijn, dan raadt ik het volgende voor je aan corleone;

zet je computer uit.

ga in een hoekje zitten met het licht uit en met je oordopjes van je sony my first walkman in je oren.

mik ff 2 pillen in je mik, en ga de eerst vier uur ff in je eentje lopen spacen.

want zulke reacties tussendoor zijn een vervuiling voor het topic (voor zo ver het al een loze topic is)

Van alle drugs die ik heb gebruikt heb ik alleen met alcohol problemen gehad en heb ook in mijn directe omgeving gezien wat voor schade het kan aanrichten. Niet zeggende dat andere drugs dan wel ok zijn, maar alcohol is een sluipmoordenaar omdat je snel gewend bent om het iedere dag te gebruiken. Het is goedkoop dus is de verleiding ook groot om het iedere dag te gaan gebruiken.

Dat er genoeg mensen zijn die nare ervaringen hebben in hun omgeving met andere drugs dan alcohol, geloof ik graag maar er zijn net zoveel of meer personen die de nadelige gevolgen hebben meegemaakt van alcohol.

Loo zei:
het hele topic staat vol met waarschuwingen dat overmatig xtc-gebruik schadelijke gevolgen heeft (omdat er een paar ezels zijn die het beeld van drugsgebruiker verpesten voor wel "verstandige drugsgebruikers")

hier een qoute van mezelf

ik wil aantonen;
dat mensen drugs gebruik goedkeuren, wil nog niet zeggen dat ze er niks vanaf weten, en de risico's niet kennen. Jij scheert alle drugsgebruikers over een kam.
Ik ben geen domme jongen, ik weet alle ins en outs van xtc gebruik, ik weet precies te vertellen wat de fysiologische werking op lichaam en geest is, en wat de lichamelijke gevolgen zijn op korte en lange termijn.
Toch heb ik een weloverwogen keuze gemaakt om eens in de zoveel tijd te gebruiken.
En dan ga jij mij dom noemen, omdat jij een keer iemand heb meegemaakt wel misbruik van drugs heeft gemaakt. Dat is pas kort door de bocht...

Topic ging over:

wie slikt er wel eens wat xtc of snuift een lijntje of ghb enzzzz. en wie drinkt er nog? en doen jullie deze dingen ook tijdens jullie kuur?

ik voor de duidelijkheid niet

Drugs algemeen. Ik vind alcohol een andere discussie. Niet dat het anders is, totaal niet, maar ik vind het een ander topic moet krijgen.

Ik vind iedereen die drugs gebruikt dom, of sterker om niet alles over 1 kam te scheren: ik vind het een domme actie om te doen. Laat ik mezelf corrigeren.

Mag ik je een persoonlijke vraag stellen? Moet je eerlijk antwoorden: hoe zou je reageren als je hoort dat je kinderen drugs gebruiken(later.. ik weet niet of je al kinderen hebt)? Zou je dit goed keuren of niet?

Ik ben zo erg anti drugs geworden dat ik al snel mensen hekel die dat gebruiken, ik krijg gelijk een beeld voor me van die vieze junkies. Ik vind drugs gebruikers ook niet veel beter, sorry dat ik het moet zeggen. Misschien dat als ik je persoonlijk ken dat het dan anders is.

Daarnaast vind ik zelf dus ook dat het niet mogelijk is om gecontroleerd drugs te gebruiken. Where did this happen? Of mensen flamen of niet, zal me een worst wezen. Ik ben er van overtuigd dat XTC geen goed doet aan je lichaam. Je kan die gevolgen overal wel lezen. De een post literatuur dat het NIET zo is, en andere post literatuur dat het WEL zo is. Wie heeft dan gelijk? Ik DENK dat het dus wel wat doet, waarom zou het niets doen? Als het niks zou doen zou het wel gelegaliseerd worden of bekijken ik het nu krom? Ik denk wat ik denk, ik kan deze gedachten moeilijk veranderen en ik weet dat ik drugs nooit zal accepteren.

Als drugs goed voor je was, waarom kan je het niet gewoon in de supermarkt kopen? Het is zo'n stomme redenering, maartegelijkertijd ook heel logisch. Sigaretten worden nu ook verbannen uit de maatschappij, heb je de prijzen gezien? 4,90 voor een pakje peter stuyvesant. Ja, ik kocht die troep wel eens voor mijn moeder, ben ik nu mee gestopt: ik wil niet meehelpen aan het verkankeren van mijn moeder. Nu mag ze het zelf gaan halen.

Zal ik je nog wat vertellen: In kroatie, in de hoofdstad o.a Zagreb zijn van het weekend 4 mensen dood gegaan aan een overdosis. Dus dit is goed?

Maar even buiten dat om, als jij het wil gebruiken dan moet je dat doen. Je hebt jezelf er mee, zolang je mij er niet mee stoort. Het ging mij er meer om dat de gevolgen er niet van te overzien zijn als het fout gaat. En dan niet dat je in shock raakt, maar het hele traject daarna dat je verslaafd raakt. Je houdt je niet voor mogelijk wat je je omgeving aan doet. Dus even niet op ons zelf richten, maar denk eens aan je familie, vrienden etc. Daar doelde ik dus op met ratten, mensen die drugs gebruiken denken aan zichzelf(nogal logisch) maar besef je wat er allemaal kan gebeuren?

Sorry maar ik kon die andere 86 Pagina's niet allemaal doorlezen, ik was hier niet helemaal vanaf het begin bij.

EricR zei:
Van alle drugs die ik heb gebruikt heb ik alleen met alcohol problemen gehad en heb ook in mijn directe omgeving gezien wat voor schade het kan aanrichten. Niet zeggende dat andere drugs dan wel ok zijn, maar alcohol is een sluipmoordenaar omdat je snel gewend bent om het iedere dag te gebruiken. Het is goedkoop dus is de verleiding ook groot om het iedere dag te gaan gebruiken.

Dat er genoeg mensen zijn die nare ervaringen hebben in hun omgeving met andere drugs dan alcohol, geloof ik graag maar er zijn net zoveel of meer personen die de nadelige gevolgen hebben meegemaakt van alcohol.

Goed, dan betrekken we er dan ook alcohol bij. Dan nog, de gevolgen die je dus beschrijft, daar doelde ik op.

Ik geloof dat de grens dus erg klein is tussen verslaafd raken. Maakt niet uit met wat, zelfs met gokken. Zodra iets leuk is, en te leuk wordt, dan gaat het vaak fout.

SageFrancis zei:
Zodra iets leuk is, en te leuk wordt, dan gaat het vaak fout.

wat heb jij een zielig leventje dan met deze gedachtengang.

het heeft geen zin om verder te discusseren want jij hebt toch oogkleppen op en ik hem geen zin om mezelf constant te herhalen of met nieuwe feiten aan te komen.

succes met het leren van je toets trouwens.

Loo zei:
wat heb jij een zielig leventje dan met deze gedachtengang.

het heeft geen zin om verder te discusseren want jij hebt toch oogkleppen op en ik hem geen zin om mezelf constant te herhalen of met nieuwe feiten aan te komen.

succes met het leren van je toets trouwens.

Nee, je intepreteert het verkeerd.

Gokken kan zo leuk worden, je wilt elke keer winnen, je weet dat je iets kan winnen!!! die kans is zooo groot! nah nog 1x dan!!! hmm **** weer niet.. hmm nog 1 laatste keer!!!!!

Snap je mijn punt?

Teveel van bepaalde dingen is nooit goed.
Ik vermaak me anders prima met de dingen die ik heb en die ik niet heb.

We herhalen toch beiden elke keer het zelfde. We komen elke keer met dezelfde literatuur. Misschien ben jij dan wel de geen met de oogkleppen op die niet wil zien dat het toch wel schade aan brengt? Misschien is de literatuur waarnaar je verwijst niet overtuigend genoeg. Ik kan ook voor docter spelen en dan een artikel plaatsen op internet. Hmm hoe kan ik dit beter zeggen? Ik heb harder bewijs nodig dan dat wat ik tot nu toe heb gezien.

Niemand iemand die zegt dat het waarschijnlijk geen schade aan brengt, nee ik moet zwart op wit hebben dat het geen schade maakt DAN pas geloof ik je.

Dankjewel! Volgende keer discussieer ik nog verder met je, waarschijnlijk dan in dit topic ;).:thumbup: :wave:

verdienen => Hij verdienT
jongens toch

Anyway, er is idd een verschil tussen corleonés en sporadische druggebruikers.. Er zijn wel degelijk mensen die dit in de hand kunnen houden: ik gebruik al 2 jaar om de 2 maand ongeveer een grammetje coke om eens lekker te feesten...
That's it

SageFrancis zei:
Goed, dan betrekken we er dan ook alcohol bij. Dan nog, de gevolgen die je dus beschrijft, daar doelde ik op.

Ik geloof dat de grens dus erg klein is tussen verslaafd raken. Maakt niet uit met wat, zelfs met gokken. Zodra iets leuk is, en te leuk wordt, dan gaat het vaak fout.

Dat verschilt gewoon per persoon, als je drugs sporadisch gebruikt is het verslavingrisico ook nihil. Mensen die vatbaar zijn voor verslaving zullen bijna aan ieder middel verslaafd raken, maar niet iedereen die drugs gebruikt zal grote kans maken op een verslaving.

Qua schade is voor de meeste drugs wel bekend wat de lange termijneffecten zijn, bij XTC wordt dat ook steeds meer duidelijk. Het is inderdaar beter om niets te gebruiken, maar bij sporadisch gebruik is bij de meeste middelen de schade ook te verwaarlozen. Meeste schade ontstaat bij combo's van middelen die niet in combo gebruikt moeten worden.

EricR zei:
Dat verschilt gewoon per persoon, als je drugs sporadisch gebruikt is het verslavingrisico ook nihil. Mensen die vatbaar zijn voor verslaving zullen bijna aan ieder middel verslaafd raken, maar niet iedereen die drugs gebruikt zal grote kans maken op een verslaving.

Qua schade is voor de meeste drugs wel bekend wat de lange termijneffecten zijn, bij XTC wordt dat ook steeds meer duidelijk. Het is inderdaar beter om niets te gebruiken, maar bij sporadisch gebruik is bij de meeste middelen de schade ook te verwaarlozen. Meeste schade ontstaat bij combo's van middelen die niet in combo gebruikt moeten worden.

Ik ben blij om dit te lezen.

Goed, misschien iets te ver gegaan door te zeggen dat het allemaal vieze ratten zijn. Laat ik dat dan maar terug nemen omdat dat iets te grof is.

Loo zei:
als de discussies wat stijgen in niveau, en de geplaatse opmerkingen van wat hoogwaardigere literatuur zijn, dan raadt ik het volgende voor je aan corleone;

zet je computer uit.

ga in een hoekje zitten met het licht uit en met je oordopjes van je sony my first walkman in je oren.

mik ff 2 pillen in je mik, en ga de eerst vier uur ff in je eentje lopen spacen.

want zulke reacties tussendoor zijn een vervuiling voor het topic (voor zo ver het al een loze topic is)

Excuseer mij, maar ik geef nog altijd de voorkeur aan persoonlijke ervaringen dan aan jou hoogwaardige literataire kunstwerkjes. Jij komt hier enkel maar met feiten en cijfers opdraaien terwijl je helemaal geen oog hebt voor de meer "emotionele" reacties terwijl die minstens even belangrijk zijn... En het is niet omdat jij hier misschien ongevoelig voor bent en je hierdoor aan mij (en andere personen) ergert, dat je dan maar met verwijten moet beginnen gooien. Dat past trouwens helemaal niet bij zo'n geleerd iemand als jij. ;)

P.S. Emotionele topics met inhoud (drugservaringen) zijn vervuiling en loze topics..., terwijl jouw reacties (quote) (en al die andere feiten en cijferreacties) een verrijking zouden zijn... yeah right. Je moet jezelf toch eens afvragen of jij het niet bent met de oogkleppen op!

Laatst bewerkt:
acidreign zei:
verdienen => Hij verdienT
jongens toch

Anyway, er is idd een verschil tussen corleonés en sporadische druggebruikers.. Er zijn wel degelijk mensen die dit in de hand kunnen houden: ik gebruik al 2 jaar om de 2 maand ongeveer een grammetje coke om eens lekker te feesten...
That's it

Sorry acidreign het was nog vroeg:D
Ik wilde niet op je teentjes trappen :eyes:

soow heej, goede laatste 3 paginas! heeft me aan het denken gezet..

Corleoné zei:
Excuseer mij, maar ik geef nog altijd de voorkeur aan persoonlijke ervaringen dan aan jou hoogwaardige literataire kunstwerkjes. Jij komt hier enkel maar met feiten en cijfers opdraaien terwijl je helemaal geen oog hebt voor de meer "emotionele" reacties terwijl die minstens even belangrijk zijn... En het is niet omdat jij hier misschien ongevoelig voor bent en je hierdoor aan mij (en andere personen) ergert, dat je dan maar met verwijten moet beginnen gooien. Dat past trouwens helemaal niet bij zo'n geleerd iemand als jij. ;)

P.S. Emotionele topics met inhoud (drugservaringen) zijn vervuiling en loze topics..., terwijl jouw reacties (quote) (en al die andere feiten en cijferreacties) een verrijking zouden zijn... yeah right. Je moet jezelf toch eens afvragen of jij het niet bent met de oogkleppen op!

Tuurlijk is het mooi om gebruikers-ervaringen te horen.
Altijd goed en leerzaam om te lezen.

Maar ik (en anderen) zijn een hele discussie aan het houden dat verantwoord incidenteel xtc-gebruik geen kwaad kan (in de zin van; het is niet meer/zo niet minder schadelijk dan bijvoorbeeld het alom gerespecteerde alcohol en sigaretten-gebruik).

en dan kom jij met deze toevoeging;

Corleoné zei:
Je moet eens 120 pillen in 5 maand tijd nemen, je zal het wel merken hoe slecht het voor je is! Ik ben de laatste tijd enorm vergeetachtig, kan me soms niet meer herinneren wat ik de voorbije dag gedaan heb... Zelfs oefeningen en aantal sets in gym... moet ik soms keihard nadenken om me het te herinneren. etc etc.

what the **** heeft die opmerking voor toevoeging? 120 pillen in 5 maanden?
Dat zijn 6 pillen per weekend, 5 maanden lang.
Dat is toch geen incidenteel gebruik, dat is imbiciel gebruik.

Dat is hetzelfde als iemand zegt;

"nou, van af en toe een bezoekje aan de mcdonalds wordt je echt niet dik"

en dan ga jij zeggen;

"nou ik ben een keer een hele maand elke dag bij de mcdonalds gweest, en ik ben echt wel 10 kilo aangekomen, dus van de mcdonalds wordt je echt wel dik!"

snap je een beetje wat ik bedoel bro?

Loo zei:
Tuurlijk is het mooi om gebruikers-ervaringen te horen.
Altijd goed en leerzaam om te lezen.

Maar ik (en anderen) zijn een hele discussie aan het houden dat verantwoord incidenteel xtc-gebruik geen kwaad kan (in de zin van; het is niet meer/zo niet minder schadelijk dan bijvoorbeeld het alom gerespecteerde alcohol en sigaretten-gebruik).

en dan kom jij met deze toevoeging;

what the **** heeft die opmerking voor toevoeging? 120 pillen in 5 maanden?
Dat zijn 6 pillen per weekend, 5 maanden lang.
Dat is toch geen incidenteel gebruik, dat is imbiciel gebruik.

en dan ga jij zeggen;

"nou ik ben een keer een hele maand elke dag bij de mcdonalds gweest, en ik ben echt wel 10 kilo aangekomen, dus van de mcdonalds wordt je echt wel dik!"

XTC beperk ik tot 1 pilletje per maand!
als jij zo doorgaat zijt ge wel echt slecht bezig, das alle dage een pilletje, zwaar bezig

Loo zei:

en dan ga jij zeggen;

Ik geef toe, op dat moment was het idd ongepast en storend om zoiets te zeggen (die eerste zin). Ik was eigenlijk wat opgefokt door run-ner die zo maar losjes zat te zeggen dat het nog altijd niet bewezen was dat XTC (gelijk welke hoeveelheid?) schade veroorzaakt, en dat terwijl ik die schade zelf al enkele weken duidelijk vaststel. Sorry hiervoor.

Bij incidentieel gebruik (3 keer in het jaar) zal de hersenschade hoogstwss nihiel zijn. Dus dan is het helemaal niet slecht voor je, maar een levensverrijkende ervaring.

gaat mss toch nog ooit zijn verstand eens krijgen :bow:

Terug
Naar boven