Loo zei:
het hele topic staat vol met waarschuwingen dat overmatig xtc-gebruik schadelijke gevolgen heeft (omdat er een paar ezels zijn die het beeld van drugsgebruiker verpesten voor wel "verstandige drugsgebruikers")
hier een qoute van mezelf
ik wil aantonen;
dat mensen drugs gebruik goedkeuren, wil nog niet zeggen dat ze er niks vanaf weten, en de risico's niet kennen. Jij scheert alle drugsgebruikers over een kam.
Ik ben geen domme jongen, ik weet alle ins en outs van xtc gebruik, ik weet precies te vertellen wat de fysiologische werking op lichaam en geest is, en wat de lichamelijke gevolgen zijn op korte en lange termijn.
Toch heb ik een weloverwogen keuze gemaakt om eens in de zoveel tijd te gebruiken.
En dan ga jij mij dom noemen, omdat jij een keer iemand heb meegemaakt wel misbruik van drugs heeft gemaakt. Dat is pas kort door de bocht...
Topic ging over:
wie slikt er wel eens wat xtc of snuift een lijntje of ghb enzzzz. en wie drinkt er nog? en doen jullie deze dingen ook tijdens jullie kuur?
ik voor de duidelijkheid niet
Drugs algemeen. Ik vind alcohol een andere discussie. Niet dat het anders is, totaal niet, maar ik vind het een ander topic moet krijgen.
Ik vind iedereen die drugs gebruikt dom, of sterker om niet alles over 1 kam te scheren: ik vind het een domme actie om te doen. Laat ik mezelf corrigeren.
Mag ik je een persoonlijke vraag stellen? Moet je eerlijk antwoorden: hoe zou je reageren als je hoort dat je kinderen drugs gebruiken(later.. ik weet niet of je al kinderen hebt)? Zou je dit goed keuren of niet?
Ik ben zo erg anti drugs geworden dat ik al snel mensen hekel die dat gebruiken, ik krijg gelijk een beeld voor me van die vieze junkies. Ik vind drugs gebruikers ook niet veel beter, sorry dat ik het moet zeggen. Misschien dat als ik je persoonlijk ken dat het dan anders is.
Daarnaast vind ik zelf dus ook dat het niet mogelijk is om gecontroleerd drugs te gebruiken. Where did this happen? Of mensen flamen of niet, zal me een worst wezen. Ik ben er van overtuigd dat XTC geen goed doet aan je lichaam. Je kan die gevolgen overal wel lezen. De een post literatuur dat het NIET zo is, en andere post literatuur dat het WEL zo is. Wie heeft dan gelijk? Ik DENK dat het dus wel wat doet, waarom zou het niets doen? Als het niks zou doen zou het wel gelegaliseerd worden of bekijken ik het nu krom? Ik denk wat ik denk, ik kan deze gedachten moeilijk veranderen en ik weet dat ik drugs nooit zal accepteren.
Als drugs goed voor je was, waarom kan je het niet gewoon in de supermarkt kopen? Het is zo'n stomme redenering, maartegelijkertijd ook heel logisch. Sigaretten worden nu ook verbannen uit de maatschappij, heb je de prijzen gezien? 4,90 voor een pakje peter stuyvesant. Ja, ik kocht die troep wel eens voor mijn moeder, ben ik nu mee gestopt: ik wil niet meehelpen aan het verkankeren van mijn moeder. Nu mag ze het zelf gaan halen.
Zal ik je nog wat vertellen: In kroatie, in de hoofdstad o.a Zagreb zijn van het weekend 4 mensen dood gegaan aan een overdosis. Dus dit is goed?
Maar even buiten dat om, als jij het wil gebruiken dan moet je dat doen. Je hebt jezelf er mee, zolang je mij er niet mee stoort. Het ging mij er meer om dat de gevolgen er niet van te overzien zijn als het fout gaat. En dan niet dat je in shock raakt, maar het hele traject daarna dat je verslaafd raakt. Je houdt je niet voor mogelijk wat je je omgeving aan doet. Dus even niet op ons zelf richten, maar denk eens aan je familie, vrienden etc. Daar doelde ik dus op met ratten, mensen die drugs gebruiken denken aan zichzelf(nogal logisch) maar besef je wat er allemaal kan gebeuren?
Sorry maar ik kon die andere 86 Pagina's niet allemaal doorlezen, ik was hier niet helemaal vanaf het begin bij.