AndroidHealthClinic

Wie wil mijn voedingsschema beoordelen?

Thomas81

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot mijn voedingsschema.

Ik ben 28 jaar, weeg +/- 85 kg, ben 1.86 lang en heb een bf% van +/- 11%. Ik heb eigenlijk altijd al wel getraind maar ben sinds een jaar weer serieus aan het trainen. Ik heb voor mezelf een voedingsschema opgesteld, mede met info van DBB. Ik gebruik dit nu ongeveer 2 a 3 maanden.

Ik heb een excel bestand meegestuurd van mijn voedingsschema. Hierin worden alle voedingswaarden per maaltijd bij elkaar worden opgeteld. Misschien ook handig voor jullie.

Vraag is of jullie denken dat dit een goed schema is, en zo nee wat jullie zouden veranderen.

Mijn doel is om spiermassa te genereren zonder daarbij onnodig vet te ontwikkelen.

P.S. Ik train in de pauze tussen 12:30 en 13:30.

Bijlagen

De producten zien er in ieder geval goed uit. Ik vind alleen de voedingswaarde van bijvoorbeeld kip vreemd, veel vetter dan die ik heb. Mijn filets bevatten 1g vet/100g.
Als fruit zie ik alleen een appel terug, in de namiddag. Ik zou die bij het ontbijt pakken of rondom de training. Ook heb je wel erg veel maaltijden 's middags. Ik zou na het avondeten zeker nog een maaltijd nemen (bijvoorbeeld kwark, eventueel met noten) en je inname verhogen naar zo'n 3300kcal. Mocht je niet aankomen rustig verhogen in stapjes van 300kcal. Ik zou voornamelijk wat hoger in vetten gaan zitten.
Bij maaltijd 3 zou ik niet brood met pindakaas gaan nemen en vervolgens daar whey bij gooien. Je kunt beter maaltijd 2 wat vergroten, zodat je op een legere maag je whey in neemt. Anders kun je net zo goed geen whey nemen, maar bijvoorbeeld melk.
Tot slot zou ik proberen de maaltijden aan het begin van de dag wat te vergroten. De eerste 2 maaltijden mogen wel zo'n 600 - 700 kcal groot zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Heej, wat een snelle reactie, super.

Ik had de voedingswaarde van deze site gehaald: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?q=K&p=3, maar niet goed gekeken, het had filet moeten zijn, scheelt idd een hele hoop.

Ik ben vergeten te melden dat ik ook nog fruitsap tussendoor drink (vers)

Ik zal het schema eens aanpassen en kijken of dit helpt.

Kun je me uitleggen wat de achterliggende gedachte is achter het naar voren halen van de hoog calorische maaltijden?

Alvast bedankt!

Dat kan:

Een maaltijd die je vlak voor het slapen eet wordt niet direct opgenomen (kan uren en uren duren). Tijdens het slapen heeft je lichaam minder energie nodig dan overdag, waardoor je dus in de late uurtjes wat minder volume kunt eten. De maaltijden die je 's morgensvroeg pakt verteer je de hele dag door, de energie die hieruit vrijkomt wordt direct door je lichaam gebruikt.
Het is niet noodzakelijk om grote maaltijden 's avonds te mijden, het effect zal namelijk marginaal zijn. Het eten op deze manier verdelen sluit alleen wat beter aan bij je energiebehoefte gedurende de dag. Ik kan me ook voorstellen dat je alleen lekker slaapt met een boemvolle maag.

Mooi schema! Check je inbox aub.

Sorry dat ik geen kritiek of aanmerkingen heb.
Ik probeer alles zelf nog een beetje uit te vogelen, Wel is je lay-out etc. erg mooi.

Terug
Naar boven