Vooraleerst dank aan de structuur in je post en je zelfreflectie. Ik merk dat je al het één en het ander hebt opgevangen van hoe spieren kweken werkt dus ik geef je even mijn mening.
1. Buik apart trainen is belachelijk. Dit zijn ondersteuningsspieren die je vooral wilt verharden en versterken. 10 min blasts van abs zijn net zo effectief, zelfs effectiever dan buik alleen trainen.
3. Full body 3 day split is tijdverspilling.
-Je steekt weinig energie in elke spiergroep waardoor je deze maar half traint en dus minder aan het werk zet dan wanneer je deze apart traint.
-Je leert totaal geen muscle-mind connectie opbouwen, want aangezien je alles door elkaar gebruikt heb je totaal geen idee van "hey ik voel de contractie nu hier en dit voelt zo en dit is deze spier" en zoverder.
-Pump opbouwen, wat noodzakelijk is voor de aanvoer van genoeg nutriënten is onmogelijk, want de pump moet bij full body splits steeds veranderen van spier.
-Duurt gewoon veel te lang en je hebt nooit genoeg energie om alles zelfs maar half te kunnen trainen.
-Je bent langdurig overal een beetje stijf. Bij spiergroep splits is in het begin de getrainde spiergroep de dag erna helemaal naar de kloten (excuseer taalgebruik). Maar je bent wel in staat andere dingen te trainen zonder al te veel problemen.
4.Youtube is je beste vriend. Ik heb zo ongeveer 6 maanden elke dag de hele avond research gedaan van hoe voeding werkt, wat het doet in het lichaam, wat je nodig hebt en waarvoor enzoverder. Zorg ook dat je zeker 4 video's bekijkt PER OEFENING wat betreft de uitvoering van telkens een andere atleet.Denk na het zien van alle video's na over wat je biomechanisch het gezondste lijkt. Zo heeft de ene atleet fantastische vorm op curls en echt een kutvorm op pulls. De adere weet dan weer hoe hij moet pressen maar duidelijk niet hoe hij moet squatten. Dat moet je zelf een beetje uitvinden.
5.Je voeding is slecht, zie 4. Een makkelijke tip om te weten wat je caloriebehoefte is: Eet een random aantal caloriën waarrond je denkt dat je metabolisme is ALS JE TRAINT. Eet dit aantal, en kijk of je aankomt of vermagert. Vermager je? verhoog het elke week met 250KCal tot je aankomt. Hou dit tot je merkt dat je niet meer aankomt, dan kan je verder verhogen,...
Als je nog verdere vragen hebt wil ik je gerust verder helpen, dan stuur je maar een PM.
Veel succes nog! Ik ben benieuwd naar je transformatie in de toekomst!