Fitness Seller

#wieishijenwatdoethijhier

Der is niks mis met groente uit een potje. En om te eten wat de pot schaft zoals je zegt is het meestal wel gezond.

Eet zelf ook s avonds als ik thuis ben samen met vrouw en kindjes. En dat zijn ook niet de maaltijden die de meeste hier eten. Zoals de kip met rijst.

Als je wel invloet heb op je andere maaltijden is het al goed.
Pak dan bij je ontbijt en glas volle melk en een eitje tussendoor.

Pak als toetje wat magere kwark als je die kans heb.

Der is niks mis met groente uit een potje. En om te eten wat de pot schaft zoals je zegt is het meestal wel gezond.

Eet zelf ook s avonds als ik thuis ben samen met vrouw en kindjes. En dat zijn ook niet de maaltijden die de meeste hier eten. Zoals de kip met rijst.

Als je wel invloet heb op je andere maaltijden is het al goed.
Pak dan bij je ontbijt en glas volle melk en een eitje tussendoor.

Pak als toetje wat magere kwark als je die kans heb.
Yups.. zo doe ik het ook.. overdag kan je redelijk sturen en je eigen ding doen. Avond is gewoon gezellig met de rest mee. Lekker pastatje, roerbak, wraps, chili con carne, stamppotten... net waar er is. Kan totaal geen kwaad.

paar gekookte eitjes op de avond is ook prima en lekker. :)

• Like
Waarderingen: Roul
Vooraleerst dank aan de structuur in je post en je zelfreflectie. Ik merk dat je al het één en het ander hebt opgevangen van hoe spieren kweken werkt dus ik geef je even mijn mening.

1. Buik apart trainen is belachelijk. Dit zijn ondersteuningsspieren die je vooral wilt verharden en versterken. 10 min blasts van abs zijn net zo effectief, zelfs effectiever dan buik alleen trainen.
3. Full body 3 day split is tijdverspilling.
-Je steekt weinig energie in elke spiergroep waardoor je deze maar half traint en dus minder aan het werk zet dan wanneer je deze apart traint.
-Je leert totaal geen muscle-mind connectie opbouwen, want aangezien je alles door elkaar gebruikt heb je totaal geen idee van "hey ik voel de contractie nu hier en dit voelt zo en dit is deze spier" en zoverder.
-Pump opbouwen, wat noodzakelijk is voor de aanvoer van genoeg nutriënten is onmogelijk, want de pump moet bij full body splits steeds veranderen van spier.
-Duurt gewoon veel te lang en je hebt nooit genoeg energie om alles zelfs maar half te kunnen trainen.
-Je bent langdurig overal een beetje stijf. Bij spiergroep splits is in het begin de getrainde spiergroep de dag erna helemaal naar de kloten (excuseer taalgebruik). Maar je bent wel in staat andere dingen te trainen zonder al te veel problemen.
4.Youtube is je beste vriend. Ik heb zo ongeveer 6 maanden elke dag de hele avond research gedaan van hoe voeding werkt, wat het doet in het lichaam, wat je nodig hebt en waarvoor enzoverder. Zorg ook dat je zeker 4 video's bekijkt PER OEFENING wat betreft de uitvoering van telkens een andere atleet.Denk na het zien van alle video's na over wat je biomechanisch het gezondste lijkt. Zo heeft de ene atleet fantastische vorm op curls en echt een kutvorm op pulls. De adere weet dan weer hoe hij moet pressen maar duidelijk niet hoe hij moet squatten. Dat moet je zelf een beetje uitvinden.
5.Je voeding is slecht, zie 4. Een makkelijke tip om te weten wat je caloriebehoefte is: Eet een random aantal caloriën waarrond je denkt dat je metabolisme is ALS JE TRAINT. Eet dit aantal, en kijk of je aankomt of vermagert. Vermager je? verhoog het elke week met 250KCal tot je aankomt. Hou dit tot je merkt dat je niet meer aankomt, dan kan je verder verhogen,...

Als je nog verdere vragen hebt wil ik je gerust verder helpen, dan stuur je maar een PM.

Veel succes nog! Ik ben benieuwd naar je transformatie in de toekomst!
Pff al die jaren op de verkeerde manier spieren gekweekt.. Die tren injecteer ik ook maar niet meer nu ik weet dat zonder goede mossel connectie en uitblijvende pomp ik toch niets ga gainen :(:(

In omdat ricky karsdorp

Hoe ziet je nieuw trainingsschema er nu uit? Ben je naar een UB/LB gegaan of naar een fullbody?

• Topic Starter Topic Starter
Even een update. Ik merk 0 vooruitgang. Ik train hard, qua eten gaat het misschien wat minder door gebrek aan honger. Ik merk totaal geen grotere spieren en ben nog geen halve kilo zwaarder. Ik snap dat het een kwestie van tijd is, maar ik dacht toch dat er wel een paar ons bij zou zijn gekomen.

Even een update. Ik merk 0 vooruitgang. Ik train hard, qua eten gaat het misschien wat minder door gebrek aan honger. Ik merk totaal geen grotere spieren en ben nog geen halve kilo zwaarder. Ik snap dat het een kwestie van tijd is, maar ik dacht toch dat er wel een paar ons bij zou zijn gekomen.
Je geeft zelf al het probleem aan. Eten. Eten zorgt voor groei. Hoeveel kcal zit je boven je onderhoud?

Je geeft zelf al het probleem aan. Eten. Eten zorgt voor groei. Hoeveel kcal zit je boven je onderhoud?

Als ik de tijd neem zit ik er ruim 200 boven, maar op normale school- en werkdagen ben ik blij als ik het haal. Ik kom er gewoon niet aan. Ik krijg het niet naar binnen.. :zweet:

Bodybuilden draait puur om eten. Kijk eens naar die pannenkoeken om je heen in de gym die er al 23 jaar hetzelfde uitzien. Dit komt omdat ze niet goed eten. Wat je eet maakt in principe niet zoveel uit. Als jij je eiwitten haalt ( als je nog echt 54kg bent is 110gram meer dan zat) Denk aan een bakje kwark (40g eiwit) 40g whey + 300ml melk ( 40g eiwit) 3 broodjes + pindakaas dikke laag erop (20g eiwit) zit je al op 100g eiwit. De rest gewoon opvullen met kholydraten en vet. Of het nou koekjes of rijst is maakt niet uit voor jou. Zolang je maar boven onderhoud komt. Denk ook aan vloeibare calorieën(sap, melk, vla en yogurth etc.)

• Like
Je kan misschien vragen of je moeder die ene dag per week dat je pasta eet, of ze wat extra maakt en dat stop je in bakjes in de koelkast. Als ik ga bulken heb ik ook af en toe moeite om m´n kcal te halen, maar met een extra bak pasta die ik smiddags eet kom ik veel sneller aan de benodigde kcal. Probeer voeding te vinden wat je lekker vindt en voeg hier wat extra´s van toe in je schema, zolang je maar aan je macro´s komt maakt het zoals Hoxyz al zei niet al te veel uit waar het vandaan komt. Liever boven je onderhoud met wat junk dan onder je onderhoud omdat je het te moeilijk maakt denk ik altijd.

Hmm, ik had nog niet je gehele topic gelezen en zie dat je nog schoolgaande bent. Vond het zelf ook vervelend om bakjes mee naar school te moeten nemen. Nog blijf ik erbij dat je gewoon voeding moet zoeken wat je écht lekker vindt, dit zal je toch makkelijker binnen kunnen krijgen als je al een beetje vol zit ;)

Ik weet niet hoe je met je macros zit, maar een eetlepel pindakaas of een eetlepel olijfolie tikken ook lekker snel aan, en olijfolie is nog gezond ook. Hoger in vetten geeft sowieso al heel snel makkelijke kcals.

Laatst bewerkt:
  • Like
Over bakjes mee naar school begrijp ik je volkomen. Dat doe ik ook niet. Als je nou gewoon 5 a 6 broodjes mee naar schoolt neemt met pasta + pindakaas en 2 banaantjes heb je al heel wat calorieën ;)

• Like
Thanks guys! Omdat ik ongeveer een jaar geleden vond dat ik een te dun jochie was met een veel te dikke buik (kutverhouding), besloot ik compleet te stoppen met cola, chocola(depasta en hagel), chips, chocolademelk etc. en ben helemaal overgegaan op brood met kaas/worst en water. Voelt nu heel onwennig om weer aan de chocolademelk en pasta te beginnen. Toen ik mijn eetpatroon dusdanig had aangepast bleek dat mijn buikje veel vet verloor. De rest van mijn lichaam bleef ongeveer hetzelfde. Nu snap ik dat met mijn lengte en gewicht het veel slimmer is om niet aan de buik te denken en vol voor de rest te gaan, maar al die suikers uit chocoladeproducten. Is dat oké?

Thanks guys! Omdat ik ongeveer een jaar geleden vond dat ik een te dun jochie was met een veel te dikke buik (kutverhouding), besloot ik compleet te stoppen met cola, chocola(depasta en hagel), chips, chocolademelk etc. en ben helemaal overgegaan op brood met kaas/worst en water. Voelt nu heel onwennig om weer aan de chocolademelk en pasta te beginnen. Toen ik mijn eetpatroon dusdanig had aangepast bleek dat mijn buikje veel vet verloor. De rest van mijn lichaam bleef ongeveer hetzelfde. Nu snap ik dat met mijn lengte en gewicht het veel slimmer is om niet aan de buik te denken en vol voor de rest te gaan, maar al die suikers uit chocoladeproducten. Is dat oké?
Denk je dat brood met kaas meer oke is dan chocolademelk :p? Zal best meevallen, al zijn het totaal verschillende producten en vallen ze niet echt te vergelijken.

Denk je dat brood met kaas meer oke is dan chocolademelk :p? Zal best meevallen, al zijn het totaal verschillende producten en vallen ze niet echt te vergelijken.

Dat niet zo zeer, nu ik mijzelf er meer in ga verdiepen. Ik kom achter dingen die eigenlijk gezonder zijn dan ik dacht, maar dus ook andersom. Ik bedoel dat ik normaal mijzelf had aangeleerd geen chips, koekjes of ander snoepgoed als tussendoortje te nemen, maar alleen nog maar brood. Zelfde geldt voor water ipv. energydrankjes, chocomel en cola. Als ik het nu andersom moet doen.. Zeg maar, a little bit confusing. :D

het punt was meer is dat als je het niet voor elkaar krijgt om clean aan je kcals te komen het misschien een goed idee is om dat aan te vullen met dingen die makkelijker zijn.

bvb chocomel.

het is niet zo dat je nu meteen full sugarcraze gaat en opeens 3 liter chocomel 1 liter cola en een zak chocolade pepernoten per dag moet gaan zitten eten.

Dat niet zo zeer, nu ik mijzelf er meer in ga verdiepen. Ik kom achter dingen die eigenlijk gezonder zijn dan ik dacht, maar dus ook andersom. Ik bedoel dat ik normaal mijzelf had aangeleerd geen chips, koekjes of ander snoepgoed als tussendoortje te nemen, maar alleen nog maar brood. Zelfde geldt voor water ipv. energydrankjes, chocomel en cola. Als ik het nu andersom moet doen.. Zeg maar, a little bit confusing. :D
Brood zal natuurlijk wel wat gezonder zijn dan de koekjes, maar ik kan begrijpen dat als je jezelf al helemaal volpropt met 'gezond' voedsel, en je nog niet aan je kcal komt, het wat makkelijker wordt met 'ongezond' voedsel

Neem 20+ of 30+ kaas van AH, Milner/Slankie. Daar zitten de eiwitten en mineralen in die je nodig hebt en minder vetten dan reguliere kaas.

het punt was meer is dat als je het niet voor elkaar krijgt om clean aan je kcals te komen het misschien een goed idee is om dat aan te vullen met dingen die makkelijker zijn.

bvb chocomel.

het is niet zo dat je nu meteen full sugarcraze gaat en opeens 3 liter chocomel 1 liter cola en een zak chocolade pepernoten per dag moet gaan zitten eten.
Aha, dat het duidelijk is. Klinkt misschien heel childish, maar ik ben bang dat mijn buikje er weer bij komt en ik van de rest van mijn lichaam 0 vooruitgang ga zien. Dat tikt aan op mijn zelfvertrouwen en vandaar dat ik het zo duidelijk mogelijk wil hebben wat ik wel en niet moet doen, snap je. ;) Bedankt voor je reactie!

Brood zal natuurlijk wel wat gezonder zijn dan de koekjes, maar ik kan begrijpen dat als je jezelf al helemaal volpropt met 'gezond' voedsel, en je nog niet aan je kcal komt, het wat makkelijker wordt met 'ongezond' voedsel
Yep ik snap je. Thanks voor de uitleg.

Neem 20+ of 30+ kaas van AH, Milner/Slankie. Daar zitten de eiwitten en mineralen in die je nodig hebt en minder vetten dan reguliere kaas.

Hoe zonde het ook is, ik ben meer van de oude kaas. :P Behalve op de tosti's, dan kan ik dit soort kaas wel waarderen.

Terug
Naar boven