- Waardering
- 5.950
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 98kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Vooraleerst dank aan de structuur in je post en je zelfreflectie. Ik merk dat je al het één en het ander hebt opgevangen van hoe spieren kweken werkt dus ik geef je even mijn mening.
1. Buik apart trainen is belachelijk. Dit zijn ondersteuningsspieren die je vooral wilt verharden en versterken. 10 min blasts van abs zijn net zo effectief, zelfs effectiever dan buik alleen trainen.
3. Full body 3 day split is tijdverspilling.
-Je steekt weinig energie in elke spiergroep waardoor je deze maar half traint en dus minder aan het werk zet dan wanneer je deze apart traint.
-Je leert totaal geen muscle-mind connectie opbouwen, want aangezien je alles door elkaar gebruikt heb je totaal geen idee van "hey ik voel de contractie nu hier en dit voelt zo en dit is deze spier" en zoverder.
-Pump opbouwen, wat noodzakelijk is voor de aanvoer van genoeg nutriënten is onmogelijk, want de pump moet bij full body splits steeds veranderen van spier.
-Duurt gewoon veel te lang en je hebt nooit genoeg energie om alles zelfs maar half te kunnen trainen.
-Je bent langdurig overal een beetje stijf. Bij spiergroep splits is in het begin de getrainde spiergroep de dag erna helemaal naar de kloten (excuseer taalgebruik). Maar je bent wel in staat andere dingen te trainen zonder al te veel problemen.
4.Youtube is je beste vriend. Ik heb zo ongeveer 6 maanden elke dag de hele avond research gedaan van hoe voeding werkt, wat het doet in het lichaam, wat je nodig hebt en waarvoor enzoverder. Zorg ook dat je zeker 4 video's bekijkt PER OEFENING wat betreft de uitvoering van telkens een andere atleet.Denk na het zien van alle video's na over wat je biomechanisch het gezondste lijkt. Zo heeft de ene atleet fantastische vorm op curls en echt een kutvorm op pulls. De adere weet dan weer hoe hij moet pressen maar duidelijk niet hoe hij moet squatten. Dat moet je zelf een beetje uitvinden.
5.Je voeding is slecht, zie 4. Een makkelijke tip om te weten wat je caloriebehoefte is: Eet een random aantal caloriën waarrond je denkt dat je metabolisme is ALS JE TRAINT. Eet dit aantal, en kijk of je aankomt of vermagert. Vermager je? verhoog het elke week met 250KCal tot je aankomt. Hou dit tot je merkt dat je niet meer aankomt, dan kan je verder verhogen,...
Als je nog verdere vragen hebt wil ik je gerust verder helpen, dan stuur je maar een PM.
Veel succes nog! Ik ben benieuwd naar je transformatie in de toekomst!
Hehe leuk dat er nu al discussie komt om wat het beste is. Bedankt voor alle reacties in ieder geval. Ik ga vanaf nu FB-trainen op maandag, woensdag en vrijdag. Als jullie denken dat ik hiermee het meeste resultaat boek ga ik dit zeker eens proberen. Blijf ik wel wat langer bezig, terwijl ik dan die andere dagen meer bezig kan houden met andere hobby's en school.
Iets anders waar ik jullie hulp bij nodig heb. De MFP-app geeft aan dat ik 2410 calorieën per dag nodig heb. Ik heb nu ochtend- en middag gegeten en zit slechts op 1514 calorieën, terwijl ik mij toch echt propvol heb gegeten...![]()
Je kan het beste gewoon een voeding schema maken en je daar aan houden de eerste tijd.
Als je dan weet waar je goed op gaat en weet wat welke voeding en hoeveelheden voor je doen kan je wel met een app achteraf gaan kijken wat je gegeten hebt.
Gooi die app dus aan de kant en maak een knap voedingsplan en houd je daar aan. Je zal er op de langere duur meer profijt van hebben.

daarna in je mondals je moeite hebt met eten stop je gewoon een lepel in een pot pindakaas
en repeat
Goedzo, maar je moet je niet volproppen met boerenkool of aardappelen, vooral veel koekjes. En te bedenken dat het nog maar 19:00 isAanstellerij. Na mijzelf volgepropt te hebben met pistachenootjes, boerenkool, aardappelen en rookworst zit ik zelfs 79 kcal over mijn doel heen. Kijken hoelang ik dit kan vasthouden.![]()

Gezien keer leeftijd zal je nog thuis wonen. Dit is niet altijd even makkelijk voor de keuze van je voeding.
Kijk voor dagelijks wat eieren te eten goed voor je eiwitten en vetten.
Drink volle melk ook eiwitten en vetten.
En zijn makkelijke kcal mocht je laat hebben van een vol gevoel Door het eten en je je doel nog niet heb bereikt.
Groenten uit hak potjes valt nog best meeis heus niet zo slecht als je denkt. Vers is wel beter.
Post gewoon eens wat je eet op een dag.
Vaak kan je dingen makkelijk aanvullen en wat beter verdelen soms om het makkelijker haalbaar te maken. Ik zit zelf met gemak op 3600 kcal per dag nu..