MuscleMeat

Sticky Wielrentopic

Vage giro zoveel is zeker. Heb alleen laatste 20km gekeken en maar half geluisterd. Hoe komt het dat ze zo'n groep zo ver hebben laten rijden met Sastre en nog paar gevaarlijke mannen? Zoveel vertrouwen? Toen ik keek waren oa de mannen van vino wel hard aan het ronddraaien maar dat moet anders geweest zijn, anders zouden die mannen geen 12' genomen hebben

Geen leiderschap, ze rijden rond als een stel halve tammen. Eerst strijden om seconden te sprokkelen en dan opeens laat je een gigantisch grote groep wegrijden. Arroyo rijdt je niet zomaar weg en Porte kan ook wel eens vleugels krijgen nu. Evans heeft volgens mij zijn kansen verspeeld, Vino leek er al steeds meer doorheen te zitten en zie ik er nog wel voor aan om uit te stappen.

• Topic Starter Topic Starter
Vage giro zoveel is zeker. Heb alleen laatste 20km gekeken en maar half geluisterd. Hoe komt het dat ze zo'n groep zo ver hebben laten rijden met Sastre en nog paar gevaarlijke mannen? Zoveel vertrouwen? Toen ik keek waren oa de mannen van vino wel hard aan het ronddraaien maar dat moet anders geweest zijn, anders zouden die mannen geen 12' genomen hebben

Toen die groep vertrok was het weer nog goed, daarna brak de pl**ris weer uit met regen en wind. Dit gekoppeld aan een etappe van 260km, met 3 bergjes derin. Op een gegeven moment was de groep "vluchters" groter dan het achtervolgende peleton met alle toppers daarin. Maar dan nog, Astana, Liquigas, BMC en ook Rabobank hebben gewoon gefaald. Rabo had moeten zorgen dat Mollema mee was gegaan in die kopgroep. Maar goed. Zijn we ondertussen wel gewend van de Oranje brigade.

---------- Toegevoegd om 19:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:05 ----------

Arroyo rijdt je niet zomaar wegQUOTE]

Helemaal mee eens. Zo'n kans als deze krijgt die nooit meer. Ik blijf Evans gevaarlijk vinden. Die laatste week schijnt echt bizar zwaar te worden. Porte redt dit nooit. Die mag blij zijn als die top5 rijdt, imho. Liquigas heeft ondanks alles eigenlijk gewoon ook prima kaarten.

Laatst bewerkt:
..

Geen leiderschap, ze rijden rond als een stel halve tammen. Eerst strijden om seconden te sprokkelen en dan opeens laat je een gigantisch grote groep wegrijden. Arroyo rijdt je niet zomaar weg en Porte kan ook wel eens vleugels krijgen nu. Evans heeft volgens mij zijn kansen verspeeld, Vino leek er al steeds meer doorheen te zitten en zie ik er nog wel voor aan om uit te stappen.

Toen die groep vertrok was het weer nog goed, daarna brak de pl**ris weer uit met regen en wind. Dit gekoppeld aan een etappe van 260km, met 3 bergjes derin. Op een gegeven moment was de groep "vluchters" groter dan het achtervolgende peleton met alle toppers daarin. Maar dan nog, Astana, Liquigas, BMC en ook Rabobank hebben gewoon gefaald. Rabo had moeten zorgen dat Mollema mee was gegaan in die kopgroep. Maar goed. Zijn we ondertussen wel gewend van de Oranje brigade.

Haha we zijn nog maar een week ver en lijkt dat er over jaren nog over deze giro gaat gepraat worden... Vaag wedstrijdverloop & heroïsche koersomstandigheden. Is wel eens iets anders als de rondes die vroeger door Armstrong en nu door Contador gewonnen worden. Alles gecontroleerd en volgens verwachting. Ben benieuwd wat deze giro nog gaat brengen.

Laatst bewerkt:
Het is een Giro zonder echte leiders, met een patron in het peleton was dit echt niet gebeurd. Onder Indurain tijdens de Tour is het ook eens gebeurd maar wel met een veel kleinere groep. Toen leek Jalabert de macht te grijpen en was Indurain vooral in zichzelf aan het murmelen.

Het is een Giro zonder echte leiders, met een patron in het peleton was dit echt niet gebeurd. Onder Indurain tijdens de Tour is het ook eens gebeurd maar wel met een veel kleinere groep. Toen leek Jalabert de macht te grijpen en was Indurain vooral in zichzelf aan het murmelen.

Al zou iemand zich als patron willen opwerpen, hij mist de ploeg om het dan waar te maken.

toch ga ik voor sastre - die is altijd op één of andere manier beter in de laatste week
El -Locomotief

Nu gaat Evans nog eens beginnen knokken ook omdat hij de boot alweer mist. Ben al benieuwd wat morgen de opmerkelijke gebeurtenis gaat worden

Armstrong op de muil gegaan in de Tour of California, nu op weg naar het ziekenhuis voor foto's.

Las het ook net... Turbulent dagje op die manier

Beste grote ronde die ik in lange tijd gezien heb deze giro, ook weer een leuke rit vandaag.

Nog maar 2 massasprints gehad...

Armstrong op de muil gegaan in de Tour of California, nu op weg naar het ziekenhuis voor foto's.

Tja, met O'grady idd, die breekt traditioneel iedere 2 jaar ineens een 10-tal botten bij een valpartij. Rontgenfoto's voor The Boss, beloofd niet veel goeds. Hopen dat hij met de schrik vrij komt en zijn Tour niet op de tocht komt te staan.

toch ga ik voor sastre - die is altijd op één of andere manier beter in de laatste week
El -Locomotief

Van de vooraf gegeven topfavorieten(Evans, Basso, Vino, Sastre) staat hij er nu het beste voor. Maar hij was tot gisteren al compleet afgechreven door iedereen voor de overwinning deze Giro. Nu is die weer ineens 1 van de favorieten. Dan mag hij nu waarmaken dat hij normaal altijd groeit gedurende een ronde. Dit is zijn 22e grote ronde, en hij heeft al een prachtige Tourwinst in de pocket, toen sloeg hij verrassend toe op Alpe d'Huez, waar die Evans een dikke 2 minuten aan de broek reed. De bagage is er dus wel. Hij heeft nu een voorsprong van 5 minuten op Vino en co.

Edit: Vino en Evans rijden trouwens nog maar rond met 4 ploeggenoten. Beide teams flink gehavend dus.

Ook top dat Vino, Basso, Nibali gister weer een handvol secondes terug snoepen met een uiterste krachtinspanning, terwijl ze de dag ervoor dus 12 minuten weggeven. Onvoorstelbaar eigenlijk.

Basso heerst!

Heb nog een Bassohandtekening in de aanbieding.

sastre valt diep door de maand - bassomania kan beginnen

Mooiste rittenkoers van afgelopen jaren gezien, zoveel is wel zeker. Ondanks de mindere bezetting kwa topcoureurs. Afgelopen week nog prachtige ritten gehad met de Zoncolan en een tijdrit op de Krohnplatz. Gister nog de Gavia, het kon niet op deze Giro. Met een schitterende winnaar in Basso. En misschien wel een net zo mooie 3e plaats voor Nibali. Italiaan van de toekomst, leeftijdsgenootje van Gesink, maar mijn inziens een kleine klasse beter dan Gesink. Erg genoten dus ook van Nibali deze Giro. Smeets bleef hameren op de goede Giro van de Rabobankploeg, maar dat gaat me te ver. Al hebben Mollema en vooral Kruiswijk laten zien wel wat in hun mars te hebben. Zowel Mollema als/of Kruiswijk hadden mee moeten zitten in de monsterontsnapping die deze Giro tekende, en een top10 plaats had in het verschiet gelegen.

Het opmerkelijkste nieuws van vandaag komt echter van Davide Cassani (afaire Rasmussen idd!). Die beweert dat oa Rasmussen met een elektrische? motortje in zijn fiets rondreed afgelopen voorjaar, en zo de fenomenale prestaties in Vlaanderen en Roubaix kon laten laten. Ik zeg: bullshit! Maar het moet natuurlijk wel grondig onderzocht worden. Wordt vervolgd.

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100530_RAI_gemotoriseerde_fiets

http://www.youtube.com/watch?v=8Nd13ARuvVE&feature=player_embedded#!

Laatst bewerkt:
haha, met een elektrische fiets rijden, het moet niet gekker worden.
Stijn Devolder wint de ronde van België btw.

Terug
Naar boven