Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Het Nederlandse wielrennen is in ieder geval nog verder in verval dan de vorige seizoenen al aangaven. Voorheen konden de Nederlanders nog wel meespelen om de ereplaatsen maar tot nu toe is het gewoon erg triest gesteld met de Nederlandse inbreng. De talenten als Gesink moeten misschien later pieken en zijn nog net te jong maar de generatie daar net voor breekt toch niet echt door. Maaskant hele seizoen eigenlijk onzichtbaar en ligt meer op de keien dan dat hij er op rijdt, Hoogerland valt nog steeds tegen, Kroon begint echt oud te worden, Terpstra is een goede knecht maar niet meer dan dat en verder moet het van Bos komen in B-etappe koersen om toch nog wat te winnen aan Nederlandse kant. Boom en/of Gesink hebben nog steeds mooie perspectieven maar het zullen niet de eerste Nederlandse talenten zijn die volledig falen. Zie Weening, misschien wel het grootste talent van zijn generatie en nu nog niet eens een marginale renner.
Mollema is toch geen echte kopman voor zo'n koers, wel een groot talent maar een eerste echte grote rittenkoers gelijk de kopman zijn is gewoon te veel druk op de schouders. Ook al zal de Giro dit jaar wel relatief dun bezaaid zijn qua toprenners, maar dan nog moet je afrekenen met renners die hun kans schoon zien. Mollema heeft ook net even een te slechte voorbereidiing gehad, dan is presteren in mei waarschijnlijk te vroeg.
Ja goed, vond het op het eerste gezicht ook een raar bericht, maar je moet wat. Menchov wil niet, Gesink moet Tour rijden. Hij hoeft ook niet meteen top10 te rijden in zijn 1e grote ronde. Ik wil hem wel eens 3 weken aan het werk zien. Laat hem maar eens los tussen de grote jongens en kijken wat die ervan bakt.
Het zou leuk zijn als hij kon meekomen maar ik verwacht eigenlijk een deceptie. De Giro is 1 van de zwaarste koersen in het jaar en qua parcours meestal zwaarder dan de Tour, als je daar kopman bent zonder ervaring ben je rijp om opgebrand te worden. Mollema heeft nog geen uitslagen gereden die duiden op uitblinken in rittenkoersen die langer dan een week duren en waarin zeer steile bergen moeten worden beklommen. The next Remmert Wielinga als hij niet oppast.
Ja goed, ik snap je punt, maar neem aan dat ze toch wel weten wat ze doen bij de rabo's. (hoop ik)
Mja, als Gesink goed genoeg was om te winnen was hij op de andere momenten wel mee geweest. Kon al 2 tot 3 keer niet mee, dus snap ik de keuze wel een beetje om voor freire te rijden.
Er was al voor Freire gekozen in een eerder stadium, ook al was Gesink inderdaad niet sterk genoeg. Maar Freire in dit soort aankomsten is gewoon net niet sterk genoeg, de Cauberg opknallen in een Touretappe is van een andere orde dan deze eendaagse koers. Een ook in de Touretappe naar Valkenburg wist Freire niet te winnen.

Het is dat ze Freire hebben en soms wat uitschieters van Menchov.
Rabo reed toch al onthoofd mee met Mollema als kopman. Leuk voor hem maar hij lijkt toch niet echt in vorm te zijn. Wordt weer een deceptie voor Rabo vrees ik.