XXL Nutrition

Sticky Wielrentopic

zondag denk ik Gilbert of Nuyens

Het Nederlandse wielrennen is in ieder geval nog verder in verval dan de vorige seizoenen al aangaven. Voorheen konden de Nederlanders nog wel meespelen om de ereplaatsen maar tot nu toe is het gewoon erg triest gesteld met de Nederlandse inbreng. De talenten als Gesink moeten misschien later pieken en zijn nog net te jong maar de generatie daar net voor breekt toch niet echt door. Maaskant hele seizoen eigenlijk onzichtbaar en ligt meer op de keien dan dat hij er op rijdt, Hoogerland valt nog steeds tegen, Kroon begint echt oud te worden, Terpstra is een goede knecht maar niet meer dan dat en verder moet het van Bos komen in B-etappe koersen om toch nog wat te winnen aan Nederlandse kant. Boom en/of Gesink hebben nog steeds mooie perspectieven maar het zullen niet de eerste Nederlandse talenten zijn die volledig falen. Zie Weening, misschien wel het grootste talent van zijn generatie en nu nog niet eens een marginale renner.

• Topic Starter Topic Starter
Het Nederlandse wielrennen is in ieder geval nog verder in verval dan de vorige seizoenen al aangaven. Voorheen konden de Nederlanders nog wel meespelen om de ereplaatsen maar tot nu toe is het gewoon erg triest gesteld met de Nederlandse inbreng. De talenten als Gesink moeten misschien later pieken en zijn nog net te jong maar de generatie daar net voor breekt toch niet echt door. Maaskant hele seizoen eigenlijk onzichtbaar en ligt meer op de keien dan dat hij er op rijdt, Hoogerland valt nog steeds tegen, Kroon begint echt oud te worden, Terpstra is een goede knecht maar niet meer dan dat en verder moet het van Bos komen in B-etappe koersen om toch nog wat te winnen aan Nederlandse kant. Boom en/of Gesink hebben nog steeds mooie perspectieven maar het zullen niet de eerste Nederlandse talenten zijn die volledig falen. Zie Weening, misschien wel het grootste talent van zijn generatie en nu nog niet eens een marginale renner.

Bauke Mollema nu kopman in komende Giro, kijken of dat nog wat geeft. Gesink mocht niet eens voor eigen kans gaan vandaag, die moest zich vlak voor de finish nog leegrijden voor Freire, die het helemaal liet afweten op de Cauberg. Grootste aderlating voor het Nederlandse wielrennen is dan nog Thomas Dekker geweest, en zijn schorsing. Gesink komt er wel, het is gewoon geen veelvraat, maar zal in grote rondes gewoon standaard voor top10 kunnen gaan.

Mollema is toch geen echte kopman voor zo'n koers, wel een groot talent maar een eerste echte grote rittenkoers gelijk de kopman zijn is gewoon te veel druk op de schouders. Ook al zal de Giro dit jaar wel relatief dun bezaaid zijn qua toprenners, maar dan nog moet je afrekenen met renners die hun kans schoon zien. Mollema heeft ook net even een te slechte voorbereidiing gehad, dan is presteren in mei waarschijnlijk te vroeg.

Mollema is toch geen echte kopman voor zo'n koers, wel een groot talent maar een eerste echte grote rittenkoers gelijk de kopman zijn is gewoon te veel druk op de schouders. Ook al zal de Giro dit jaar wel relatief dun bezaaid zijn qua toprenners, maar dan nog moet je afrekenen met renners die hun kans schoon zien. Mollema heeft ook net even een te slechte voorbereidiing gehad, dan is presteren in mei waarschijnlijk te vroeg.

Ja goed, vond het op het eerste gezicht ook een raar bericht, maar je moet wat. Menchov wil niet, Gesink moet Tour rijden. Hij hoeft ook niet meteen top10 te rijden in zijn 1e grote ronde. Ik wil hem wel eens 3 weken aan het werk zien. Laat hem maar eens los tussen de grote jongens en kijken wat die ervan bakt.

Ja goed, vond het op het eerste gezicht ook een raar bericht, maar je moet wat. Menchov wil niet, Gesink moet Tour rijden. Hij hoeft ook niet meteen top10 te rijden in zijn 1e grote ronde. Ik wil hem wel eens 3 weken aan het werk zien. Laat hem maar eens los tussen de grote jongens en kijken wat die ervan bakt.

Het zou leuk zijn als hij kon meekomen maar ik verwacht eigenlijk een deceptie. De Giro is 1 van de zwaarste koersen in het jaar en qua parcours meestal zwaarder dan de Tour, als je daar kopman bent zonder ervaring ben je rijp om opgebrand te worden. Mollema heeft nog geen uitslagen gereden die duiden op uitblinken in rittenkoersen die langer dan een week duren en waarin zeer steile bergen moeten worden beklommen. The next Remmert Wielinga als hij niet oppast.

Het zou leuk zijn als hij kon meekomen maar ik verwacht eigenlijk een deceptie. De Giro is 1 van de zwaarste koersen in het jaar en qua parcours meestal zwaarder dan de Tour, als je daar kopman bent zonder ervaring ben je rijp om opgebrand te worden. Mollema heeft nog geen uitslagen gereden die duiden op uitblinken in rittenkoersen die langer dan een week duren en waarin zeer steile bergen moeten worden beklommen. The next Remmert Wielinga als hij niet oppast.

Ja goed, ik snap je punt, maar neem aan dat ze toch wel weten wat ze doen bij de rabo's. (hoop ik)

Ja goed, ik snap je punt, maar neem aan dat ze toch wel weten wat ze doen bij de rabo's. (hoop ik)

Het is dat ze Freire hebben en soms wat uitschieters van Menchov maar verder vraag ik me toch af of ze inderdaad wel weten wat ze doen bij Rabo. De kaart Freire vandaag en in vorige jaren trekken is nou ook echt handig geweest als het aankomt op de AGR.

Rabo speelt zeer vaak de verkeerde kopman uit en ik vrees dat ze in de Giro ook weer op het verkeerde paard gokken. Ook al kunnen ze misschien niet beter, maar dan kan je beter als vrijbuitersploeg aan de start staan.

Mja, als Gesink goed genoeg was om te winnen was hij op de andere momenten wel mee geweest. Kon al 2 tot 3 keer niet mee, dus snap ik de keuze wel een beetje om voor freire te rijden.

Mja, als Gesink goed genoeg was om te winnen was hij op de andere momenten wel mee geweest. Kon al 2 tot 3 keer niet mee, dus snap ik de keuze wel een beetje om voor freire te rijden.

Er was al voor Freire gekozen in een eerder stadium, ook al was Gesink inderdaad niet sterk genoeg. Maar Freire in dit soort aankomsten is gewoon net niet sterk genoeg, de Cauberg opknallen in een Touretappe is van een andere orde dan deze eendaagse koers. Een ook in de Touretappe naar Valkenburg wist Freire niet te winnen.

Er was al voor Freire gekozen in een eerder stadium, ook al was Gesink inderdaad niet sterk genoeg. Maar Freire in dit soort aankomsten is gewoon net niet sterk genoeg, de Cauberg opknallen in een Touretappe is van een andere orde dan deze eendaagse koers. Een ook in de Touretappe naar Valkenburg wist Freire niet te winnen.

Maar laat er een wk aankomen zoals in 2012, dan word het oppassen met de oude Freire :)

Het is dat ze Freire hebben en soms wat uitschieters van Menchov.

Daar staan ze toch ook voor op de loonlijst? Haal Boonen weg bij Quick step of Gilbert bij Lotto, en dan hadden zij dit seizoen ook een probleem gehad. Freire heeft gewoon een topseizoen met Milaan San Remo, hoeft in principe geen klote meer te doen voor de rest van het jaar. Hij fietst dalijk ook mee in de Giro, waar die toch ook weer zal meesprinten voor een overwinning.

Mollema kan straks aan de hand van Moerenhout in relatieve luwte ervaring gaan opdoen in een grote ronde. Van de selectie die gestuurd wordt heeft hij de meeste potentie om een korte uitslag te rijden in voor eindstand. Ideaal is het allemaal niet natuurlijk, om gelijk in je 1e ronde gebombardeerd te worden als kopman, maar je moet wat.

Vino is back! En hoe. Schijnen nogal wat mensen moeite mee te hebben, zijn terugkeer in het peleton, hoor ik zelf niet bij, genoten vandaag van de man uit Kazachstan. Benieuwd wat die verder nog voor een programma gaat rijden, samen met Conta in de Tour, geen idee of dat een succes gaat worden, zou em zelf graag in de Giro willen zien.

Voetnoot: in de ronde van Trentino afgelopen week won Vino met enkele honderdsten secondes van Ricco het eindklassement. Jammer dat Vino wel overal mee mag doen, maar Ricco zoals reeds besproken, persona non grata is.

Klassieke voorjaar is alweer voorbij gevlogen, op naar het rondewerk!

Vino rijdt bij Astana, dan gaan wel iets meer deuren open dan voor Ceramica Flaminia. De ploeg van de tourwinnaar zal niet snel geweigerd worden en zeker niet als Vino 'gewoon' zijn straf heeft uitgezeten. Gewoon tussen aanhalingstekens omdat Vino er alles aan heeft gedaan om juist die straf korter te krijgen.

Vino toont wel het manco aan van het hedendaagse wielrennen maar dat heeft Armstrong en in mindere mate Basso vorig jaar ook al gedaan. Er is een gebrek aan klasse, wat dan weer verklaard kan worden door strengere controles. De nieuwe lichting kan toch niet altijd op tegen de oude lichting die gewend was om met hematocrietwaarden van 60 rond te rijden (even gechargeerd omdat al jaren 50 de norm is)

Rabobank is onthoofd voor de Giro, Oscarito rijdt niet mee.

Rabo reed toch al onthoofd mee met Mollema als kopman. Leuk voor hem maar hij lijkt toch niet echt in vorm te zijn. Wordt weer een deceptie voor Rabo vrees ik.

Rabo reed toch al onthoofd mee met Mollema als kopman. Leuk voor hem maar hij lijkt toch niet echt in vorm te zijn. Wordt weer een deceptie voor Rabo vrees ik.

Freire was toch wel het speerpunt voor de eerste dagen om een etappe te pakken, mogelijk zelfs een paar daagjes het roze. Maar goed. Denk sowieso dat het een leuke Giro wordt. Begint al met de proloog in hartje Amsterdam, wat toch wel bijzonder is. Daarna nog enkele waaier-etappes in Nederland voordat we richting Italie vertrekken.

Met Evans, Basso, Vino en Sastre, toch een leuke line-up.

Cadel nu al in het Roze.

dat farrar nog wint na die lelijke valpartij

Terug
Naar boven