MuscleMeat

Sticky Wielrentopic

Wouter Weylandt wint derde etappe giro.:woot:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Favorieten blijven stuivertje wisselen, Vino nu in het roze. Overmorgen ploegentijdrit, worden de kaarten wederom geschud.

Na het hooggebergte zullen de echte kanshebbers eruit springen denk ik. Ben bang dat er maar 2 a 3 kanshebbers zijn. Sastre, Evans. Basso.

Basso is na zijn schorsing nog niet top geweest voor zover ik weet. Sastre is her en der ook door de mand gevallen en de Tour blijft voor hem denk ik toch het DOEL net zoals dat voor Wiggins is zeker na zijn valpartijen. Vino komt tekort in het hooggeberget al waardeer ik zijn 'karakter'.

Zie (helaas) Evans eindwinnaar worden in de Giro met zijn jank stemmetje....

Verder jammer dat het deelnemersveld zo matig is..

Overigens wel jammer dat toen Vino Luik-Bastenaken won er wat teleurstelling was bij Sporza commentatoren over het feit dat het een dopingzondaar was..maar ze praten altijd vol lof over bijvoorbeeld een David Millar..(ook gepakt). Om over de Vlaamse dopingzondaars maar niet te praten.

http://nos.nl/artikel/155363-open-brief-ducrot-aan-vannieuwkerke.html Ducrot stuurt brief aan Vannieuwkerke na aanleiding van 'winst Vino in LBL'.

Laatst bewerkt:
Na het hooggebergte zullen de echte kanshebbers eruit springen denk ik. Ben bang dat er maar 2 a 3 kanshebbers zijn. Sastre, Evans. Basso.

Basso is na zijn schorsing nog niet top geweest voor zover ik weet. Sastre is her en der ook door de mand gevallen en de Tour blijft voor hem denk ik toch het DOEL net zoals dat voor Wiggins is zeker na zijn valpartijen. Vino komt tekort in het hooggeberget al waardeer ik zijn 'karakter'.

Zie (helaas) Evans eindwinnaar worden in de Giro met zijn jank stemmetje....

Verder jammer dat het deelnemersveld zo matig is..

Overigens wel jammer dat toen Vino Luik-Bastenaken won er wat teleurstelling was bij Sporza commentatoren over het feit dat het een dopingzondaar was..maar ze praten altijd vol lof over bijvoorbeeld een David Millar..(ook gepakt). Om over de Vlaamse dopingzondaars maar niet te praten.

http://nos.nl/artikel/155363-open-brief-ducrot-aan-vannieuwkerke.html Ducrot stuurt brief aan Vannieuwkerke na aanleiding van 'winst Vino in LBL'.

Garmin, Team Sky, Liquigas en Astana zullen vandaag voor de overwinning gaan.(ploegentijdrit) Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat BMC (Evans) en Cervelo (Sastre) met hun ploeg kunnen bewerkstelligen, gaan vandaag wel weer beide tijd verliezen, vermoed ik.

Liquigas, kan naast de kaart Basso, ook nog die van de jonge Nibali uitspelen deze Giro. Daar hoop ik eigenlijk een beetje op. Heb wel een zwak voor Nibali.

Zondag eerste bergetappe, met finish bergop. Dan weetje gelijk wie daadwerkelijk echt wat kan gaan maken deze ronde. Maar zwaartepunt ligt in de laatste week.

Hoop dat Vino ouderwets iedere km een kamikaze-demarrage gaat plaatsen die laatste week. Van mij mag Vino de Giro winnen. Graag zelfs. Attractieve renner.

Laatst bewerkt:

Jesus, wat een lap tekst van Ducrot. Ik kan hier verder niks mee, Vino heeft zijn straf uitgezeten en dat is wat mij betreft voldoende, gewoon lekker laten fietsen. Haalde meer dan zijn gram door L-B-L te winnen. Schitterend. Ik wil gewoon mooie koers zien, die bla-bla deromheen kan me eigenlijk gestolen worden.

"Met de high tech-methoden van tegenwoordig is het onmogelijk dat de renner alléén handelt. Hij is verantwoordelijk (dat zeker), maar we halen alleen hem uit het systeem, schorsen hem, soms zelfs onterecht. Ondertussen de machine intact latend die de volgende renner alweer klaarstoomt en in een niet aflatende stroom over ons uitstort."

Bovenstaande stukkie van Ducrot klopt natuurlijk. Maar hoe pak je zoiets dan aan? Heel de ploeg van de betrapte coureur schorsen? Dan hou je geen ploeg meer over. Over het algemeen houdt de betrapte coureur gewoon zijn kiezen op elkaar en beweert dat hij alleen handelde zonder hulp. Dan ben je als onderzoeker meteen klaar met je onderzoek.

Italianen grijpen de macht, en zo hoort het ook. Nibali in la maglia rosa na vandaag, op de voet gevolgd door Basso. Vino op een 30tal secondes. Evans en Sastre beide op 2 minuten.

De sprintersploegen werden vandaag in hun hemd gezet. Zowaar de 2e etappe overwinning voor de mannen van Quick Step.

We krijgen een leuke etappe voor de boeg vandaag, met zowaar het eerste serieuzere klimwerk.

Tour de France zegt u? De Tour is een lachertje vergeleken bij de Giro! Jesus mensen, wat een etappe vandaag! Men neme: bergen, onverharde wegen en flink wat regen en wind, en het resultaat is de mooiste ronde etappe sinds jaren!

Enfin, Vino in het geel, op een ruime minuut gevolgd door de vandaag onnavolgbare Evans!

Het is een Giro van mythische proporties aan het worden. Na de Zeeuwse wind, de modder van Toscane en de mist uit Lazio kreeg het peleton gister tussen Rome en Napels een haast bijbelse zondvloed te verwerken.

Laatst bewerkt:
Tour de France zegt u? De Tour is een lachertje vergeleken bij de Giro! Jesus mensen, wat een etappe vandaag! Men neme: bergen, onverharde wegen en flink wat regen en wind, en het resultaat is de mooiste ronde etappe sinds jaren!

Enfin, Vino in het geel, op een ruime minuut gevolgd door de vandaag onnavolgbare Evans!

Leuk parcours in de Giro, deelnemersveld van niks natuurlijk als je ziet wat er nu nog in de top 20 staat. Groot gedeelte rijdt rond in Californie, zegt ook wat over de aantrekkingskracht van de Giro.

Leuk parcours in de Giro, deelnemersveld van niks natuurlijk als je ziet wat er nu nog in de top 20 staat. Groot gedeelte rijdt rond in Californie, zegt ook wat over de aantrekkingskracht van de Giro.

Ik vermaak me opperbest. Dat het deelnemersveld k*t is weten we nu wel. Mag de pret echter niet drukken, althans, voor mij niet.

Boom met een schuin oog in de gaten houden in Californie. Die Sagan rijdt daar trouwens ook rond, die heeft wel wat laten zien in het voorjaar, renner van de toekomst.

De Giro is zojuist finaal overhoop gehaald. Vino, Evans, Basso en Nibali in hun hemd gezet. De 25 jaar jonge Richie Porte (Saxo Bank) rijdt nu in het roze. De Giro wordt met de dag intressanter.

De Giro is zojuist finaal overhoop gehaald. Vino, Evans, Basso en Nibali in hun hemd gezet. De 25 jaar jonge Richie Porte (Saxo Bank) rijdt nu in het roze. De Giro wordt met de dag intressanter.
weylandt gevallen, hij zat nochtans in een goeie posisitie :treuren:

ow ja foutje:o ik heb alleen de laatste kilometers meegepikt, maar het was weer spektakel volgens jose de cauwer:thumbup:

Er valt idd niet veel zinnigs meer over te zeggen, als je de nieuwe top 10 bekijkt. Op papier zou je zeggen Sastre staat er het beste voor. Maar die heeft tot vandaag geen deuk in een pakje boter gereden. Ik ga er vooralsnog vanuit dat in de slotweek, wanneer het "echte" klimmen beginnen gaat, Vino, Evans, Basso en Nibali nog altijd de sterksten zullen zijn bergop, al moeten ze nu 10 a 12 minuten zien goed te maken op Porte en co. Sluit ook niet uit dat Vino een flinke mentale tik gekregen heeft vandaag, die zag net suicidaal uit toen die over de meet kwam.

---------- Toegevoegd om 17:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:46 ----------

Mannen als Agnoli en Kiserlovski, beide van Liquigas staan er nu beter voor dan hun kopmannen Basso en Nibali. David Arroyo, pocketklimmer in dienst van Caisse d'Epargne staat er nu ook heel goed voor, als die gewoon in zijn eigen tempo de bergen omhoog blijft rijden, mag die maar liefst 8 minuten op Vino en 12 op Evans verliezen.

Vage giro zoveel is zeker. Heb alleen laatste 20km gekeken en maar half geluisterd. Hoe komt het dat ze zo'n groep zo ver hebben laten rijden met Sastre en nog paar gevaarlijke mannen? Zoveel vertrouwen? Toen ik keek waren oa de mannen van vino wel hard aan het ronddraaien maar dat moet anders geweest zijn, anders zouden die mannen geen 12' genomen hebben

Terug
Naar boven