Fitness Seller

Sticky Wielrentopic

Ja, is een dikke line-up, en dat hij Sagan deruit sprint snap ik echt niet eigenlijk. Zeer knap, ben ook trots etc, maar waarom nu wel? Waarom niet in AGR of de Tour? En allround is die ook niet echt helemaal, laat hem tijdrijden of in maart/april door Belgie fietsen, en hij moet passen. Is ook niks mee, hij is een klimmer. Al zal zijn tijdrit moeten verbeteren wil die echt een grote jongen worden.

Conservatief ben ik op dat vlak zeker. Maar dat komt omdat ik blij ben met wat we hebben, een vaste duidelijke wielerkalender, niks mis mee imho. Door tegelijk te willen koersen in Canada devalueer je de Vuelta. Doodzonde.

De Vuelta zou voor Gesink een mooie prooi kunnen zijn in de komende jaren maar verder is het natuurlijk een rittenkoers van niks.

Gesink is allround genoeg om zowel Tour als de ritten na de Tour aan te kunnen. Als hij zijn tijdrit structureel verbetert is hij bijna onhoudbaar in rittenkoersen en eendaagse koersen. Overigens hoef je hem niet direct te verwachten in het voorjaar omdat zoiets een totaal andere voorbereiding vereist dan de voorbereiding op een rittenkoers. Maar een Gesink op 95% zou in het Waalse werk of de AGR de komende jaren ook kort moeten kunnen eindigen. Dat Gesink kan scoren in het Waalse werk liet hij al eens zien in de Waalse pijl. De AGR was hij nog dichterbij de overwinning vorig jaar.

Een vaste en duidelijke en daardoor dus ook voorspelbare kalender. Leuk dat Boonen en Cancellara hun koersen hebben en een Cavendish en Freire de Primavera maar juist die Canadese koersen laten zien dat er ook ruimte is voor een ander soort renners. Renners die niet alleen het voorseizoen als hoofddoel hebben.

• Topic Starter Topic Starter
De Vuelta zou voor Gesink een mooie prooi kunnen zijn in de komende jaren maar verder is het natuurlijk een rittenkoers van niks.

Gesink is allround genoeg om zowel Tour als de ritten na de Tour aan te kunnen. Als hij zijn tijdrit structureel verbetert is hij bijna onhoudbaar in rittenkoersen en eendaagse koersen. Overigens hoef je hem niet direct te verwachten in het voorjaar omdat zoiets een totaal andere voorbereiding vereist dan de voorbereiding op een rittenkoers. Maar een Gesink op 95% zou in het Waalse werk of de AGR de komende jaren ook kort moeten kunnen eindigen. Dat Gesink kan scoren in het Waalse werk liet hij al eens zien in de Waalse pijl. De AGR was hij nog dichterbij de overwinning vorig jaar.

Een vaste en duidelijke en daardoor dus ook voorspelbare kalender. Leuk dat Boonen en Cancellara hun koersen hebben en een Cavendish en Freire de Primavera maar juist die Canadese koersen laten zien dat er ook ruimte is voor een ander soort renners. Renners die niet alleen het voorseizoen als hoofddoel hebben.

Laat hem maar een klassieker of een grote ronde/etappe winnen. Dan praten we wel weer verder. Al wint die bergop van Contador in Canada, mij zegt het niet zo veel...

---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 ----------

Maar een Gesink op 95% zou in het Waalse werk of de AGR de komende jaren ook kort moeten kunnen eindigen.

Hij moet winnen of anders niets!!!

Laat hem maar een klassieker of een grote ronde/etappe winnen. Dan praten we wel weer verder. Al wint die bergop van Contador in Canada, mij zegt het niet zo veel...

---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:16 -
---------

Hij moet winnen of anders niets!!!

Totaal verblind door de traditie van de originele klassiekers. Die Canadese koersen zijn serieuze koersen en als je daar wint ben je gewoon van wereldklasse.

Verder moet Gesink niets, als hij bijvoorbeeld in L-B-L derde wordt en in de Tour de top 5 haalt heeft hij het al goed gedaan. Denk overigens dat Gesink wel beter gaat scoren volgend jaar, maar dan wel weer in het naseizoen. Op de 1 of andere manier ligt dat hem beter.

Je kijk op wielrennen is in ieder geval nog vreemder dan die op voetbal, je moet niet kijken naar de naam van de koers maar wie er aan de start staat en het parcours. Boeit mij bijvoorbeeld die klote Primavera nou, dat loopt toch bijna altijd uit op een sprint. L-B-L is ook regelmatig geen moer aan qua koers, mannen die elkaar pas echt pijn durven te doen vlak voor het einde.

Totaal verblind door de traditie van de originele klassiekers. Die Canadese koersen zijn serieuze koersen en als je daar wint ben je gewoon van wereldklasse.

Verder moet Gesink niets, als hij bijvoorbeeld in L-B-L derde wordt en in de Tour de top 5 haalt heeft hij het al goed gedaan. Denk overigens dat Gesink wel beter gaat scoren volgend jaar, maar dan wel weer in het naseizoen. Op de 1 of andere manier ligt dat hem beter.

Je kijk op wielrennen is in ieder geval nog vreemder dan die op voetbal, je moet niet kijken naar de naam van de koers maar wie er aan de start staat en het parcours. Boeit mij bijvoorbeeld die klote Primavera nou, dat loopt toch bijna altijd uit op een sprint. L-B-L is ook regelmatig geen moer aan qua koers, mannen die elkaar pas echt pijn durven te doen vlak voor het einde.

Kom op, Primavera winnen is zowat het mooiste wat er is. Die auwe van mij zei vroeger altijd, als een wielrenner die in het begin van het seizoen wint, hoeft die de rest van het jaar niks meer te doen. Dat vind ik mooi, zo'n klassieke wetmatigheden, koersen van bijna 100+ jaar, traditie/geschiedenis, heerlijk. Zo'n parcours in Canada zal ongetwijfeld zwaar zijn en schitterende plaatjes opleveren, maar het ademt niet het gevoel dat een klassieker heeft. Het staat ook bij lange na niet zo mooi op je CV als pak em beet een eindzege in de Vuelta.:D

De prestaties die jij voorstelt maken van Gesink de nieuwe Boogerd, net niet. Ik kijk dan liever uit naar een nieuwe Bettini. Om terug te komen op die auwe van mij, toen Gesink net ontbolsterde was ik lyrische, en riep ik mijn auwe derbij, die is zo'n beetje na het post tijdperk gestopt met wielrennen echt actief te volgen, en die had na een aantal koersjes al geschoten dat Gesink geen killer was. Ik was toen nog een beetje kwaad, zo van hoe wil hij dat nu zo snel zien? Maar de tijd verstreek en ik snap nu toch wel een beetje wat hij bedoeld, Gesink zal nooit een veelwinnaar gaan worden. Mist ook panache.

En over mijn kijk op voetbal/wielrennen kun je veel zeggen, maar ik had wel gelijk met Spanje, en, als Nibali de Vuelta wint, staat die toch echt dik voor op Gesink, ongeacht hoeveel Koersen laatstgenoemde gaat winnen in Canada.

---------- Toegevoegd om 18:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

Edit: trouwens, niks ten nadele van Boogerd, die heeft redelijk mooi palmares met 2 tour etappes en AGR. Maar steekt schril af tegen een killer met een eindschot als Bettini.

Peter Velits maar eens gaan opschrijven voor de komende jaren ivm de wielertoto's. Hij had welliswaar wind mee naar het schijnt, maar dan nog, petje af.

"Klassementsrenner Vincenzo Nibali reed al vroeg in de wedstrijd lek. Door een trage fietswissel verloor hij kostbare tijd. De Italiaan reed echter een sterk vervolg. Ondanks dat hij niet bij de beste tien van de dag reed, legde hij de tijdrit meer dan vier minuten sneller dan Rodriguez en heroverde hij de leiderstrui. Mosquera reed een verrassend sterke tijdrit, waardoor de strijd om de eindwinst tussen de Siciliaan en de Galiciër lijkt te gaan. Het verschil tussen de twee is 39 seconden."

Laatst bewerkt:
Kom op, Primavera winnen is zowat het mooiste wat er is. Die auwe van mij zei vroeger altijd, als een wielrenner die in het begin van het seizoen wint, hoeft die de rest van het jaar niks meer te doen. Dat vind ik mooi, zo'n klassieke wetmatigheden, koersen van bijna 100+ jaar, traditie/geschiedenis, heerlijk. Zo'n parcours in Canada zal ongetwijfeld zwaar zijn en schitterende plaatjes opleveren, maar het ademt niet het gevoel dat een klassieker heeft. Het staat ook bij lange na niet zo mooi op je CV als pak em beet een eindzege in de Vuelta.:D

De prestaties die jij voorstelt maken van Gesink de nieuwe Boogerd, net niet. Ik kijk dan liever uit naar een nieuwe Bettini. Om terug te komen op die auwe van mij, toen Gesink net ontbolsterde was ik lyrische, en riep ik mijn auwe derbij, die is zo'n beetje na het post tijdperk gestopt met wielrennen echt actief te volgen, en die had na een aantal koersjes al geschoten dat Gesink geen killer was. Ik was toen nog een beetje kwaad, zo van hoe wil hij dat nu zo snel zien? Maar de tijd verstreek en ik snap nu toch wel een beetje wat hij bedoeld, Gesink zal nooit een veelwinnaar gaan worden. Mist ook panache.

En over mijn kijk op voetbal/wielrennen kun je veel zeggen, maar ik had wel gelijk met Spanje, en, als Nibali de Vuelta wint, staat die toch echt dik voor op Gesink, ongeacht hoeveel Koersen laatstgenoemde gaat winnen in Canada.

---------- Toegevoegd om 18:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

Edit: trouwens, niks ten nadele van Boogerd, die heeft redelijk mooi palmares met 2 tour etappes en AGR. Maar steekt schril af tegen een killer met een eindschot als Bettini.

Als je alleen waarde hecht aan de originele klassiekers kan je de erelijst van veel toprenners aardig inkorten. Een sterk bezette en selectieve koers is waar het om gaat, ik vind een sprintersbal zoals de Primavera in ieder geval een stuk minder aantrekkelijk dan een koers waarbij de toppers het elkaar echt moeilijk maken.

Gesink heeft in de Emilia en Canada laten zien dat hij wel een afmaker is, alleen moet hij nog wel laten zien in meerdaagse koersen dat hij het hoofd koel kan houden. Maar normaal gesproken komt de rust vanzelf als je wat ouder wordt als renner. Die gozer is 24 en ik blijf er bij dat hij op zijn 26ste een mooiere erelijst heeft dan Nibali.

Nibali staat nu wel op de 1ste plek in de Vuelta maar zaterdag komt een killerklim. Nibali is al eerder gebroken en een Mosquera heeft met die 39 seconden een marge die te overbruggen is.

Natuurlijk zou voor Nibali een 2de plek ook fraai zijn maar dat is een plek die Gesink vorig jaar normaal gesproken in een veel sterker veld ook had gehaald. Nibali zou bij winst echt de kampioen van de armoede zijn, maar die overwinning telt wel. Echter wel een overwinning zonder panache, iets waar jij toch zo op hamert.

Gesink heeft in de Emilia en Canada laten zien dat hij wel een afmaker is

Canada en Emilia, armoe troef, als dat je palmares zijn. Geen hond weet waar het over gaat bij die koersen. Staat toch niet zo sjiek op je palmares als etappes in de Giro en een eindzege in de Vuelta.

Nibali staat nu wel op de 1ste plek in de Vuelta maar zaterdag komt een killerklim. Nibali is al eerder gebroken en een Mosquera heeft met die 39 seconden een marge die te overbruggen is.

Mijn gevoel zegt dat hij het redt. Echt breken heeft Nibali deze Vuelta absoluut nog niet gedaan, gaat die ook niet meer doen. Maar het wordt nog intressant idd, gezien er ook nog een bonificatie te verdienen is.

Natuurlijk zou voor Nibali een 2de plek ook fraai zijn maar dat is een plek die Gesink vorig jaar normaal gesproken in een veel sterker veld ook had gehaald. Nibali zou bij winst echt de kampioen van de armoede zijn, maar die overwinning telt wel. Echter wel een overwinning zonder panache, iets waar jij toch zo op hamert.

Als hij dit weggeeft ben ik diep teleurgesteld, en vind ik de 2e plaats gewoon waardeloos, dit mag je niet meer weggeven. Deelnemersveld valt ook wel mee, zo treurig is het ook niet. In principe ontbreekt alleen Contador, de ronderenners van the Shack zijn passe, wie blijft dan over? S. Sanchez? Basso? Nibali is ongeacht hun motivatie/doelstelling F. Schleck/Menchov/LL Sanchez en Rodrigeuz flink de baas deze ronde. Rodriquez kreeg gewoon 4 minuten aan de broek net in die tijdrit.

Canada en Emilia, armoe troef, als dat je palmares zijn. Geen hond weet waar het over gaat bij die koersen. Staat toch niet zo sjiek op je palmares als etappes in de Giro en een eindzege in de Vuelta.

Zeg dat maar niet in Italie, de Emilia is daar van het kaliber net onder de echte klassiekers. Maar goed je doet er alles aan om het palmares van Gesink belachelijk te maken en Nibali op te hemelen. What else is new, volgens mij ga je straks het Italiaanse volkslied zingen.

Mijn gevoel zegt dat hij het redt. Echt breken heeft Nibali deze Vuelta absoluut nog niet gedaan, gaat die ook niet meer doen. Maar het wordt nog intressant idd, gezien er ook nog een bonificatie te verdienen is.

Nibali heeft al een paar keer op breken gestaan en zaterdag is een stuk lastiger. Komt nog bij dat je nu echt aan de bak moet wil je nog kans maken op de overwinning. De klim ligt Mosquera in ieder geval beter dan een Nibali.

Als hij dit weggeeft ben ik diep teleurgesteld, en vind ik de 2e plaats gewoon waardeloos, dit mag je niet meer weggeven. Deelnemersveld valt ook wel mee, zo treurig is het ook niet. In principe ontbreekt alleen Contador, de ronderenners van the Shack zijn passe, wie blijft dan over? S. Sanchez? Basso? Nibali is ongeacht hun motivatie/doelstelling F. Schleck/Menchov/LL Sanchez en Rodrigeuz flink de baas deze ronde. Rodriquez kreeg gewoon 4 minuten aan de broek net in die tijdrit.

Zo treurig is het niet? Het is qua veld en competitie echt drie keer niks, zeker nu Anton er ook nog eens uit is. Vorig jaar was het Valverde, Sanchez, Gesink, Evans, Basso, Mosquera etc. In die Vuelta werd Rodriguez 7de en dat was gewoon omdat er betere mannen rondreden.

Menchov heeft zijn kruit al verschoten in de Tour, F. Schleck is nog steeds niet volledig fit en LL Sanchez is gewoon geen ronderenner. Als je ongeacht de doelstelling de competitie beoordeeld maak je het Nibali wel erg makkelijk.

Een Rodriguez die 4 minuten aan de broek krijgt mag geen wonder heten, in de Tour was het net zo slecht met hem gesteld en kreeg hij nog meer minuten aan de broek.

Maar goed je mag even sjorren als zondag de finish wordt gehaald in het rood voor Nibali, laat hem eerst maar de wereldbol overleven.

de Emilia is daar van het kaliber net onder de echte klassiekers.

Ah, mooi dat je het zelf nu ook zegt, net onder de ECHTE klassiekers.

Nibali heeft al een paar keer op breken gestaan en zaterdag is een stuk lastiger. Komt nog bij dat je nu echt aan de bak moet wil je nog kans maken op de overwinning. De klim ligt Mosquera in ieder geval beter dan een Nibali.

Schijnt ook wel weer mee te vallen die klim. Schijnt zwaarder gehyped te zijn dan hij daadwerkelijk is. Wel cement ipv asfalt. De navacerrada heet het beestje, die wordt 2x beklommen. Iedereen verwacht nu vuurwerk, en 9 van de 10 keer krijg je dan een anti-climax en blijft Nibali relatief makkelijk in het wiel van Mosquera.

Zo treurig is het niet? Het is qua veld en competitie echt drie keer niks, zeker nu Anton er ook nog eens uit is. Vorig jaar was het Valverde, Sanchez, Gesink, Evans, Basso, Mosquera etc. In die Vuelta werd Rodriguez 7de en dat was gewoon omdat er betere mannen rondreden.

Menchov heeft zijn kruit al verschoten in de Tour, F. Schleck is nog steeds niet volledig fit en LL Sanchez is gewoon geen ronderenner. Als je ongeacht de doelstelling de competitie beoordeeld maak je het Nibali wel erg makkelijk.

Volgens mij is het aanbod op Contador en A. Schleck na gewoon heel zwak. De Giro zou ook zogenaamd een zwak deelnemersveld hebben. Valverde is out of the picture, Evans wint nooit een grote ronde, Basso is echt niet meer of minder dan Nibali, zie afgelopen Giro maar. Mosquera rijdt alleen in Spanje en is al jaren structureel top3 in diezelfde Vuelta. Menchov is slechts in staat maar 1 grote ronde top te presteren. Wie is er dan nog? Nobody.

Giro van afgelopen jaar, staan ook geen "Namen" in. Der zijn gewoon geen "Namen" meer volgens mij. Sastre presteer als sinds 2008 niet meer. En Evans had deze Vuelta ook niet gewonnen.
1 BASSO Ivan ITA LIQ 87:44:01
2 ARROYO DURAN David ESP GCE (+1:51)
3 NIBALI Vincenzo ITA LIQ (+2:37)
4 SCARPONI Michele ITA AND (+2:50)
5 EVANS Cadel AUS BMC (+3:27)
6 VINOKOUROV Alexandre KAZ AST (+7:06)
7 PORTE Richie AUS SAX (+7:22)
8 SASTRE CANDIL Carlos ESP CTT (+9:39)
9 PINOTTI Marco ITA THR (+14:20)
10 KISERLOVSKI Robert CRO LIQ (+14:51)

Vuelta van 2009, waar zijn de grote namen hier dan? Valverde is geschorst, Evans en Basso zijn besproken. Wat rest?
1Alejandro Valverde Belmonte (Spa) GCE 87u22'37''
2 Samuel Sánchez Gonzalez (Spa) EUS op 0'55''
3 Cadel Evans (Aus) SIL op 1'32''
4 Ivan Basso (Ita) LIQ op 2'12''
5 Ezequiel Mosquera Miguez (Spa) KGZ op 4'27''
6 ROBERT GESINK (NED) RAB op 6'40''
7 Joaquím Rodriguez Oliver (Spa) GCE op 9'08''
8 Paolo Tiralongo (Ita) LAM op 9'11''
9 Philip Deignan (Ier) CTT op 11'08''
10 Juan José Cobo Acebo (Spa)

Een Rodriguez die 4 minuten aan de broek krijgt mag geen wonder heten, in de Tour was het net zo slecht met hem gesteld en kreeg hij nog meer minuten aan de broek.

Het effectieve verschil tussen Gesink en Rodriquez was ook maar 2 minuutjes. Gesink maakte uiteindelijk het verschil met Rodriquez in de Tour door 109e te worden in de tijdrit, en Rodriquez werd 154e, waarmee Gesink 2 minuten "won" op Rodriquez. De lamme klopt de blinde in de tijdrit zou je haast zeggen. Wil ik nog even aan toevoegen dat Rodriquez WEL een etappe won. Wat wou Gesink, de killer van Canada en Emila trouwens in die tijdrit in Zwitserland afgelopen jaar?

Waar zijn de "Namen" trouwens in de afgelopen Tour? Naast Conta en A. Schleck valt er gewoon een gat en strijdt iedereen bijna met gelijk wapens. Nibali had daar topgepresteerd zeker weten. Sterke ploegentijdrit met Liqui, sterke individuele tijdrit. Sterke daler. En die buigt bergop alleen voor Conta en A. Schleck die Tour.
1 Alberto Contador Astana 91:58:48
2 Andy Schleck Saxo Bank +39
3 Denis Menchov Rabobank +2:01
4 Samuel Sanchez Gonzalez Euskaltel +3:40
5 Jurgen Van Den Broeck Omega Pharma-Lotto +6:54
6 Robert Gesink Rabobank +9:31
7 Ryder Hesjedal Garmin +10:15
8 Joaquim Rodriguez Olivier Katusha +11:37
9 Roman Kreuziger
10 Chris Horner Radioshack

Als je later de geschiedenis boeken inkijkt, en je ziet de startlijst van deze Vuelta: A. Schleck, F. Schleck, Menchov, Sastre, en je ziet de winnaar: Nibali, dan spreekt men van een topprestatie. Nibali kan er toch niks aan doen dat bovengenoemde namen niet presteren ivm "de Tour in de benen". Nibali heeft toch ook een loeizware Giro gereden, die hij in dienst reed van Basso, maar toch een etappe pakt en 3e(podium) wordt. 2e technische gezien als de ''groep Arroyo" niet een half uur wint in die freaketappe. En dan nu de Vuelta winnen. Dat vind ik knapper dan een etappe in Canada.

Sjor ze.De Tour was ook geen spektakel maar de Giro toch zeker wel. Deze Vuelta is zo'n beetje de meest tamme koers in jaren, leuk op je palmares natuurlijk maar qua veld, strijd en parcours was het niet veel bijzonders.

De Giro van Nibali was zeer netjes, de Vuelta is leuk voor er bij. Maar goed dat is die hele Vuelta natuurlijk altijd al, historisch gezien een rittenkoers met de minste winnaars van de drie grote rondes.

Overigens heb je hier een profiel van die klim die volgens jou zwaar gehyped is :

ColladoBola.gif

De hype is gewoon terecht, die laatste km's zijn Zoncolan-achtig.

Laatst bewerkt:
Die laatste 3 a 4 km zijn wel genieten idd. Maar Nibali verteerde ze in de Giro, dus hier ook.

Phillipe Gilbert won gisteren een tweede vuelta rit. Ik vond het echt indrukwekkend hoe . Hij is in topvorm, hopelijk wordt hij wereldkampioen!

Laatst bewerkt:
vandaag de allesbeslissende etappe in de Vuelta als ik me niet vergis.....al zal Nibali waarschijnlijk zn trui wel behouden....?!

Nibali is na vandaag een hele grote meneer. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

P.S.
Heeeeeeeeerlijke ejaculatie gehad net. Super.

Mooi hoor, was een leuke strijd. Wel een Vuelta om snel te vergeten maar dat gaat bijna voor iedere Vuelta op.

Waarom is de vuelta eigenlijk de minste van de grote rondes?

Waarom is de vuelta eigenlijk de minste van de grote rondes?

Is ook maar relatief, zullen een hoop Spanjaarden meer waarde hechten aan hun Vuelta dan aan een Tour/Giro. Voor een Italiaan is de Giro heilig. De Tour is de Tour en heeft marketingtechnisch ergens in de loop der jaren de slag gewonnen, hoe dit gegaan is weet ik ook niet. Feit is dat de Tour de mooiste bezetting heeft, over het parcous valt te twisten. Ik vond "overall" gezien de Giro van dit jaar het meest entertainend. Verder kijk ik met evenveel liefde naar alle 3 de grote rondes.

Enfin, Vacansoleil pakt het slim aan, en verzekerd zich van de Giro met Ricco en van de Vuelta met Mosquera. Dat is slim zakendoen. Nu nog Voeckler aantrekken, en je bent ook verzekerd van de Tour.

Laatst bewerkt:
Allerminst zeker dat Vacansoleil de grote rondes mag rijden, de concurrentie is vrij heftig qua nieuwe ploegen en met zondaar Ricco ben je niet zomaar verzekerd van de Giro. De kans wordt natuurlijk wel een stuk groter maar met alleen de naam Ricco kom je er niet. Vacansoleil heeft zich eerder rijk gerekend met de broers Feillu, wel van een ander kaliber dan Ricco natuurlijk.

Is ook maar relatief, zullen een hoop Spanjaarden meer waarde hechten aan hun Vuelta dan aan een Tour/Giro. Voor een Italiaan is de Giro heilig. De Tour is de Tour en heeft marketingtechnisch ergens in de loop der jaren de slag gewonnen, hoe dit gegaan is weet ik ook niet. Feit is dat de Tour de mooiste bezetting heeft, over het parcous valt te twisten. Ik vond "overall" gezien de Giro van dit jaar het meest entertainend. Verder kijk ik met evenveel liefde naar alle 3 de grote rondes.

.
ok thanks.

Gilbert verkent WK-parcours op rollen
Philippe Gilbert is de topfavoriet voor het WK wielrennen. Het parcours in Australië kent alvast geen geheimen meer voor Phil, want eind april verkende hij de omloop al een eerste keer ... op de rollen.
gilbtek01.jpg

Gilbert verkent het WK-parcours op de rollen. (foto tacx)
Gilbert vertrok meteen na de Ronde van Spanje naar Australië, om daar te acclimatiseren en te trainen. De topper van Omega Pharma-Lotto blonk uit in de Vuelta met twee etappezeges heuvelop, zijn grote specialiteit. Een dergelijke aankomst mag hij ook op het WK-verwachten, dat weet Gilbert al door zijn gedetailleerde trainingen op de Fortius Multiplayer-trainer van Tacx.

"Er is een klimmetje op een zestal kilometer van het einde en de aankomst is ook licht hellend", aldus Gilbert in Het Nieuwsblad. "Het is dus iets als de Keutenberg of de Saint-Nicolas. Daar hou ik wel van."

Dat Gilbert niets aan het toeval overlaat, bleek maanden geleden al. Tussen de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik door, toen het WK nog heel ver weg was, startte hij al met zijn voorbereiding.

gilbtek02.jpg

Ook bondscoach Carlo Bomans (rechtsonder) keek geïnteresseerd toe. (foto tacx)
De Belgische kopman deed dat bij fietswinkel Dexters Sport in het Limburgse Opglabbeek. Onder het toeziend oog van de Belgische bondscoach Carlo Bomans reed Gilbert er de Australische WK-omloop op een Fortius Multiplayer-trainer van Tacx.

Het traject werd weergegeven via Google Earth. Gecombineerd met beelden die Bomans ter plaatse had gemaakt in Australië, leverde dat een levensechte simulatie op.

De mogelijkheid om via Google Earth overal ter wereld te fietsen, is een unieke functie van de Tacx Trainer Software. Deze wordt onder meer geleverd bij alle Virtual Reality-trainers van Tacx: Fortius Multiplayer, Fortius en i-Magic.

Terug
Naar boven