XXL Nutrition

Sticky Wielrentopic

• Topic Starter Topic Starter
Wereldkampioenschappen tijdrijden 2010
Elite: Geelong - Geelong over 45,8km
1. Fabian Cancellara (Zwitserland) in 58m09s (gemiddeld 47,306 km/h)
2. David Millar (Groot-Brittanië) +1m03s
3. Tony Martin (Duitsland) +1m12s
4. Ritchie Porte (Australië)+1m19s
5. Michael Rogers (Australië) +2m25s
6. Koos Moerenhout (Nederland) +2m41s
7. Luis Leon Sanchez (Spanje) +2m44s
8. David Zabriskie (Verenigde Staten) +2m51s
9. Maciej Bodnar (Polen) +3m01s
10. Gustav Erik Larsson +3m01s

Jammer voor Martin van dat tijdverlies door het wisselen van het wiel. Was anders zeker tweede geworden. Chapeau voor cancellara, vierde keer wereldkampioen.

ook netjes van onze koos

Waar the **** is Heinrich Haussler gebleven? Die zou toch in principe de kopman van Australie moeten zijn.

Volgens mij door veel blessureleed is hij niet aanwezig (net zoals zijn seizoen verknald was) en hij fietst tot een bepaalde datum voor Duitsland voor zover ik begreep maar dat wordt op den duur Australie.

Morgen ochtend even de beloften wegrit meepakken en dan een dezer dagen de elite wegrit.

Laatst bewerkt:
Hoe laat moet men nu zondagochtend opstaan om pak em beet het laatste uur koers te volgen?

[Link niet meer beschikbaar]

Vertrekken dus om 1u. Hoeveel km en wat is de geplande aankomsttijd volgens snelste en traagste schema?

Ik verwacht dat rond 07.00u de finish zal zijn.

Wie gaat de hele koers kijken? :D

eigenlijk een ongelooflijke k*ttijd om te kijken
samenvatting dus - ****ing kangeroes

Gespeeld en verloren... Spannend koersverloop dat helaas niet helemaal meezat met Gilbert. Had de indruk dat hij die favorietenrol toch met wat extra stress aannam en paar keer te veel energie er door verbruikte. Maar da's altijd gemakkelijk zeggen natuurlijk achteraf, z'n jump op 12km was alsnog impressionant

Evans en andere renners verspeelden ook veel energie, op kop wisten ze volgens mij een stuk beter hoe de situatie was dan de kijkers. Die groep die terug kwam zorgde er voor dat je op kop wel iets moest wagen.

Nederland kwam 200m te kort voor een titel, ook al was die actie van Terpstra toch gedoemd te mislukken. Maar je kan nooit weten, als er achter je iets fout gaat pak je gewoon de titel.

Gespeeld en verloren... Spannend koersverloop dat helaas niet helemaal meezat met Gilbert. Had de indruk dat hij die favorietenrol toch met wat extra stress aannam en paar keer te veel energie er door verbruikte. Maar da's altijd gemakkelijk zeggen natuurlijk achteraf, z'n jump op 12km was alsnog impressionant

+1, jammer maar je kan hem niet verwijten dat hij niet geprobeerd heeft. ik schrok me wel een hoedje toen ik het peloton opeens zag aankomen:p

---------- Toegevoegd om 11:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:20 ----------

ik heb me wel mateloos geergerd aan pozatto, defensief koersen ten top.

spanjaarden en italianen vielen erg tegen
ned met koos en terpstra erg goed gedaan
achteraf toch een westrijd voor de sprinters
hushovd is wel oke al wereldkampioen

http://www.youtube.com/watch?v=6W_keea9Ggs

Bisnummertje, wat een geweldenaar. Legt even Martin en Scarponi er op en een Kolobnev, Nibali, Pozzivivo, Tondo en Ricco vinden we ook nog in de top 10. Nu in vorm blijven om in Lombardije nog een keer toe te slaan.

ronde van lombardij is voor gilbert.

Brute sprint van onze Gees. Top!

2000 · Gilberto Simoni
2001 · Jan Ullrich
2002 · Francesco Casagrande
2003 · José Iván Gutiérrez
2004 · Ivan Basso
2005 · Gilberto Simoni
2006 · Davide Rebellin
2007 · Fränk Schleck
2008 · Danilo Di Luca
2009 · Robert Gesink
2010 · Robert Gesink

Lekker rijtje.

ronde van lombardij is voor gilbert.

Moet hij wel afrekenen met een Gesink in vorm en er zijn nog wel wat meer renners zoals een Nibali die toch nog steeds goede benen hebben.

Hogerland was gisteren ook weer redelijk, nog niet top, maar wel een renner die je niet moet laten wegrijden.

Trouwens gisteren 4 Nederlandse renners in de top 20, gelet op het veld een knappe prestatie.

Terug
Naar boven