MuscleMeat

Sticky Wielrentopic

• Topic Starter Topic Starter
Ach ik was maar een prutser in de marge maar kon door toenmalige regelgeving wel zonder licentie bij de elite meerijden. Op zich wel grappig hoor en zeker als je niet eens laatste wordt. Eerste koers overigens wel maar dat was door materiaalpech, een andere koers waar dus o.a. ook Henk Baars meereed mocht ik nog bijna een envelop meenemen maar ik haalde de top 30 toen net niet. (van de 70 aan de start).

Heb je het nog altijd verder geschopt dan menigeen, en je weet wat de term afzien inhoudt. We kunnen niet allemaal een carriere met de omvang van JPV hebben.:D

Mijn Persoonlijke Top 3, van renners aller tijden:

1. Coppi
2. Briek Schotte
3. JPV

Rabo wint de ploegentijdrit in de Tirreno, Boom pakt de leiderstrui. Rabo de beste ploeg van het seizoen tot nu toe en in de Tirreno gaan ze op zeker Gesink uitspelen voor de overwinning.

1 - Rabobank 18.08
2 - Garmin-Cervelo 18.17
3 - HTC 18.18
4 - Saxo Bank 18.19
5 - Liquigas 18.30
6 - BMC 18.34
7 - Leopard 18.37
8 - Radioshack 18.38
9 - Sky 18.41
10 - Lampre 18.45
11 - Omega Pharma-Lotto 18.49
12 - Acqua & Sapone 18.55
13 - Vacansoleil 18.59
14 - Astana 18.59
15 - Movistar 18.59
16 - Katusha 19.01
17 - Farnese Vini 19.03
18 - AG2R 19.05
19 - Quick Step 19.16
20 - Euskaltel 19.21

Dat is wel een straffe overwinning dus. Leopard valt wat tegen, grappig dat Saxo 18 seconden sneller is dan Leopard.

Laatst bewerkt:
Go Gesink!!!

Gesink
Basso en Nibali a 22
Evans a 26
Schleck en Cancellara a 29
Lovkvist a 33
Cunego en Scarponi a 37
Gilbert a 41
Garzelli a 47
Di Luca en Rodriquez a 53

Voor Gesink is dit een gedroomde start en Lars Boom heeft toch ook wel een lekker begin van het jaar zo. Eindelijk doet Rabo wat ze al jaren zouden moeten doen, gewoon in het begin van het jaar zoveel mogelijk pakken, je kan het maar binnen hebben. Voor de sfeer binnen de ploeg is dit super, je kan er op rekenen dat gasten als Langeveld, Boom, Gesink maar ook een Mollema of Kruiswijk allemaal wat willen laten zien de komende maanden. Dat Breschel wat naar de klote is doet nu weinig ter zake.

Heb je het nog altijd verder geschopt dan menigeen, en je weet wat de term afzien inhoudt. We kunnen niet allemaal een carriere met de omvang van JPV hebben.:D

Mijn Persoonlijke Top 3, van renners aller tijden:

1. Coppi
2. Briek Schotte
3. JPV

Check dit even vond ik vandaag voor ik de mijne postte [Link niet meer beschikbaar] ja aan Eddy Merckxk kan niemand tippen won bijna 1 op de 3 koersen die hij reed en Hinault heeft toch ook 10 grote rondes gewonnen en mooie klasiekers ,wat je zegt van Armstrong kan ik inkomen. Ik schat mss toch Coppi sterker in en ik begrijp ook niet dat Roger Devlaeminck nergens te bespeuren valt(toch de meeste klassiekers gewonnen na Merckx) ...Btw ik was een talentvolle jongere maar kon verder koersen of de zaak van mijn ouders verder doen , daarom heb ik voor het 2de gekozen en voor de meeste zekerheid want had al een serieuze val meegemaakt in de afdaling van een col .

Voor Gesink is dit een gedroomde start en Lars Boom heeft toch ook wel een lekker begin van het jaar zo. Eindelijk doet Rabo wat ze al jaren zouden moeten doen, gewoon in het begin van het jaar zoveel mogelijk pakken, je kan het maar binnen hebben. Voor de sfeer binnen de ploeg is dit super, je kan er op rekenen dat gasten als Langeveld, Boom, Gesink maar ook een Mollema of Kruiswijk allemaal wat willen laten zien de komende maanden. Dat Breschel wat naar de klote is doet nu weinig ter zake.

Heb de indruk dat dit jaar meer de tour renners voor Paris -Nice kiezen ZOALS IN DE JAREN 70 EN 80 en de mannen die zich voorbereiden voor rvv , pr , zoals Boonen , Gilbert , Cancelara de Tirreno rijden (die al aangaf de Tirreno te doen om te trainen en niet te winnen )Anyway monsieur Paris -Roubaix won 6x de tirreno en won 3 of 4 x parijs roubaix nl Roger de Vlaeminck, dus de tirreno zal wel een betere voorbereiding zijn voor de komende klassiekers.

Wat betreft Lars Boom vind ik het een renner met een hele zware motor (vo2 max van 86) dus nog hoger dan L.Armstrong en die nog veel progressie kan maken .Ik denk dat ie nog een hele mooie toekomst tegemoet gaat .Geesink zie ik nooit top 5 eindigen tdf , heeft altijd een mindere dag maar nietegenstaande kan ie gemakkelijk een amstel gold race winnen of een iets minder zware ronde dan frankrijk of italië.
Just my 2cents want de toekomst van jongere renners bepalen is heel moeilijk .Ik begeleid junioren en sommige winnen 20 a 25 koersen in een jaar en bakken er niets meer van eens belofte en het omgekeerde gebeurd ook.

Laatst bewerkt:
Denk dat het heel leuk gaat worden, etappe 4 eindigt in een 1000m lange "slotklim" a 12%, etappe 5 heeft een heuvel van 1500m van max 14% diep in de finale, etappe 6 kent een slotklimmetje die oploopt tot 18% die maar liefst drie keer gereden moet worden in een lokale omloop. Op deze heuvels zullen geen grote verschillen plaatsvinden. Maar er worden volgens mij wel bonificaties uitgereikt. En Rabo moet de boel maar eens zien te controleren. De laatste dag een TT van 9.3km.

Gezien zijn prestaties in Emilie afgelopen 2 jaar moet Gesink dit kunnen toch? Hij schijnt sowieso in vorm te zijn.

Denk dat het heel leuk gaat worden, etappe 4 eindigt in een 1000m lange "slotklim" a 12%, etappe 5 heeft een heuvel van 1500m van max 14% diep in de finale, etappe 6 kent een slotklimmetje die oploopt tot 18% die maar liefst drie keer gereden moet worden in een lokale omloop. Op deze heuvels zullen geen grote verschillen plaatsvinden. Maar er worden volgens mij wel bonificaties uitgereikt. En Rabo moet de boel maar eens zien te controleren. De laatste dag een TT van 9.3km.

Gezien zijn prestaties in Emilie afgelopen 2 jaar moet Gesink dit kunnen toch? Hij schijnt sowieso in vorm te zijn.

Hij kan dit zeker aan .

Wat betreft Lars Boom vind ik het een renner met een hele zware motor (vo2 max van 86) dus nog hoger dan L.Armstrong en die nog veel progressie kan maken .Ik denk dat ie nog een hele mooie toekomst tegemoet gaat .Geesink zie ik nooit top 5 eindigen tdf , heeft altijd een mindere dag maar nietegenstaande kan ie gemakkelijk een amstel gold race winnen of een iets minder zware ronde dan frankrijk of italië.
Just my 2cents want de toekomst van jongere renners bepalen is heel moeilijk .Ik begeleid junioren en sommige winnen 20 a 25 koersen in een jaar en bakken er niets meer van eens belofte en het omgekeerde gebeurd ook.

Gesink rijdt dit jaar waarschijnlijk al top 5 in de TDF, zie niet wie er zoveel beter is dan hem eigenlijk. De bottenzakken uit Luxemburg en Clentador natuurlijk maar verder heb je alleen S. Sanchez en misschien VDB nog een keer. Maar een wat sterkere Gesink zal Sanchez en VDB er zeker opleggen in de Tour van dit jaar. Wat toch meer een klimmerstour is dan vorig jaar.

Gesink laat nu al zien dat hij wederom progressie geboekt heeft, het zou me niks verbazen als hij aan het einde van het jaar behoort bij de renners in de top 5 van de CQ-ranking. De ranglijst die vooral weergeeft of iemand constant presteert.

Haha, mooi zo! Hou ik je aan!:D

Trouwens, niet om te katten ofzo, maar er is een verschil tussen Anton Geesink en Robert Gesink. Dat verschil zit em puur in de spelling. Maar onze Gees is toch zeker toekomstig top5 matriaal in de Tour lijkt me? Technisch gezien, als Contador alsnog uit de boeken geschrapt zou worden, heeft hij vorig jaar al top 5 gereden.

Gesink zal misschien nooit de Tour winnen maar ik zie hem wel bergritten pakken in de Tour en podium rijden de komende jaren. Als hij dan ook nog eens een Giro of Vuelta meepakt ben je een hele grote. Maar goed eerst maar doen, een grote ronde is weinig gegeven. Zie Evans die constant er naast grijpt maar toch zeker wel een goed ronderenner is. Maar net niet goed genoeg.

Gesink rijdt dit jaar waarschijnlijk al top 5 in de TDF, zie niet wie er zoveel beter is dan hem eigenlijk. De bottenzakken uit Luxemburg en Clentador natuurlijk maar verder heb je alleen S. Sanchez en misschien VDB nog een keer. Maar een wat sterkere Gesink zal Sanchez en VDB er zeker opleggen in de Tour van dit jaar. Wat toch meer een klimmerstour is dan vorig jaar.

Gesink laat nu al zien dat hij wederom progressie geboekt heeft, het zou me niks verbazen als hij aan het einde van het jaar behoort bij de renners in de top 5 van de CQ-ranking. De ranglijst die vooral weergeeft of iemand constant presteert.

Ik wou net zeggen eigenlijk, dacht dat de discussie meer was: Wint Gesink ooit de Tour? Dat hij top5 kan rijden lijkt me wel duidelijk. Maar zoals gezegd, top5 doen we het niet voor, hij moet hem winnen! Of ons minimaal mooie zomer-namiddagen bezorgen met heroische etappeoverwinningen!

Ik zie vdb een tour winnen.

als de gebroeders schleck en contador door omstandigheden er niet bij zijn:trollface:

Gesink zal misschien nooit de Tour winnen.

Laten we beginnen met de Tirreno, stap voor stap zeg maar.:D

Ik sluit ook niet uit dat Nibali zich in de toekomst zal richten op de Tour, dan wordt het voor de Gees(vreselijk koosnaampje eigenlijk) een stuk moeilijker.:eek::D

Gesink zal misschien nooit de Tour winnen maar ik zie hem wel bergritten pakken in de Tour en podium rijden de komende jaren. Als hij dan ook nog eens een Giro of Vuelta meepakt ben je een hele grote. Maar goed eerst maar doen, een grote ronde is weinig gegeven. Zie Evans die constant er naast grijpt maar toch zeker wel een goed ronderenner is. Maar net niet goed genoeg.

Giro is soms lastiger en spannender dan de tour (het klimwerk in ieder geval, maar tijdens de gewone ritten wordt er veel trager gereden , heb giro etapes geweten waar het gemiddelde eerste 2 h van de rit 30 km /h bedroeg wat je in de tour bijna niet hebt ) maar de tour blijft de voornaamste rittenwedstrijd.Dus de Giro zie ik hem niet winnen wel kan ie de vuelta winnen denk ik persoonlijk.Maar laat ons nu maar fixeren op T.A , mlsr, rvv,pr etc....

Laatst bewerkt:
:ot:off topic : Vanavond op 2be Belgische zender om 22h45 een reportage van die engelse reportagemaker Theroux over bodybuilding in California .Heb voorstukjes gezien denk dat het niet slecht zal zijn :-)

:ot:off topic : Vanavond op 2be Belgische zender om 22h45 een reportage van die engelse reportagemaker Theroux over bodybuilding in California .Heb voorstukjes gezien denk dat het niet slecht zal zijn :-)

Ik heb die al gezien en ik vond die grappig. Sowieso een reportage van Louis Theroux=nice

Gesink de leiderstrui in de Tirreno. Zal lastig worden om de ronde te winnen en vandaag verloor hij wat kostbare seconden omdat hij volgens mij niet echt oplettend reed in de finale maar door tijdverlies van de anderen voor hem schoof hij toch door naar de leiderspositie. Zal nu nog wel goed aan de bak moeten om in de komende ritten te proberen wat meer tijdverschil te pakken op Evans die op 10 seconden achter hem staat.

Terug
Naar boven