XXL Nutrition

Sticky Wielrentopic

Begint Cancellara te dementeren? Of wat wou je hiermee zeggen?

Ik beschuldig jou van domheid. Ik verklaar je zelfs schuldig aan het plaatsen van grote lappen tekst, die een onsamenhangend geheel vormen, boordevol spelfouten en informatie waar niemand om gevraagd heeft. Je ageert in het wilde weg, gebruikmakend van argumenten die totaal niet op mij of wie dan ook in dit topic, van toepassing zijn.

you so funny

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

De polemiek rondom het wel of niet koersen met de ''oortjes'' lijkt voorlopig toch beslecht in het voordeel van de UCI(koers zonder oortjes). Dus gaan we morgen gelukkig weer van start. De boel lag sinds oktober alweer plat, maar vanaf morgen gaan we zoals gezeg weer fietsen! Heerlijk! Heb er toch enorm veel zin in moet ik zeggen.

Heb jij ooit gekoerst met oortjes en zonder ???? Hoe kan jij nou weten hoe het is .

Beste stuurmannen staan aan boord he.

Heb jij ooit gekoerst met oortjes en zonder ???? Hoe kan jij nou weten hoe het is .

Beste stuurmannen staan aan boord he.

Waar zegt hij dan dat hij weet hoe het is??? En wat kom je hier stoer doen met je 'profcarrière'. Tsjonge jonge, het enige wat je doet is provoceren..

• Topic Starter Topic Starter
Waar zegt hij dan dat hij weet hoe het is??? En wat kom je hier stoer doen met je 'profcarrière'. Tsjonge jonge, het enige wat je doet is provoceren..

Ik snap ook niet zo goed wat ik in JPV zijn ogen misdaan heb. Kan me niet herinneren dat ik ooit een standpunt omtrent de ''oortjes'' heb ingenomen. En dan nog, omdat ik nooit wedstrijden gekoerst heb mag ik van "meneer JPV" geen mening hebben omtrent wielrennen? Ik ben gewoon enorm liefhebber die in zijn vrije uurtjes ook graag een stukje mag fietsen, mag dat misschien? Dank u.

Enfin, het wordt genieten komende week, met Parijs-Nice en de Tireno. Gister de mooiste Belgische overwinning van dit seizoen(tot nu toe) gezien met Thomas De Gendt.

Bravo Thomas!!!
http://www.youtube.com/watch?v=jmo4_lJYfrQ

ik doe aan bb sedert mijn 22e nadat ik van mijn 14 e tot dan gefietst heb in de jeugd categorien nieuwelingen ,junioren beloftes en 1 jaar stage bij de profs... ik deed bb met ups en downs eens 3 jaar 22e tot mijn 25e) dan eens 5 jaar (30 e tot mijn 35e) ...tussenin heb ik nooit stil gezeten , ik deed aan boksen , fietsen , lopen etc.... en ben terug gestart op mijn 43.5 tot heden .....hopelijk doe ik het nu wat langer zonder iets anders te doen :-)

Vroeger had ik redelijke resultaten ...maar was alles nog old skool ...daarom leer ik graag bij van de nieuwe garde ...aangezien er veel evolutie is vergeleken met toen ..(qua aas..qua training etc...)

Een renner is een profatleet die in 10 jaar moet binnen zijn en levert prestaties die een bb nooit kan. Ik als ex pro renner trainde 20h a 24 h per week en reed dan minsten 1 klassieker +- 250 a 300 km of een semi klassieker +- 200 km en heb rvf en ronde van italië gereden.

Volgens eigen opgave heb je 1 jaar stage bij de profs gereden en ze namen je dus maar gelijk mee naar de Giro en de TDF? Dat is best knap dan, zeker voor een 22 jarige renner wat je toen was.

Nu was ik maar een mountainbikende prutser op die leeftijd die wel eens een koersje reed met o.a. wereldkampioen veldrijden Henk Baars en andere veldrittoppers uit die tijd die ook wel eens een MTB-koers meepikten maar ik weet wel dat een ploeg je niet zomaar uit het niets opstelt in twee grote ronden in 1 jaar.

Laatst bewerkt:
1 zwaluw maakt nog geen winter!

1 zwaluw maakt nog geen winter!

He stukje moderator die denkt dat ie meer mag dan iemand anders.Ik heb het gewoon tegen die opmerkingen van wielrenners zijn allemaal gedopeerd en ik ben 1 jaar neo prof geweest en nog 2 jaar als prof gereden . Sommige mensen op dit forum weten wie en wat ik ben en gedaan heb . En denkt toch niet omdat je een moderatorke bent hier dat je meer weet over wielrennen dan iemand die zelf alles meegemaakt heeft .Je moet je nogal gefrustreerd lopen om alle posts van mij te gaan onderzoeken :-) Get a life :-) en ik blijf erbij niet alle renners nemen doping die de klassiekers rijden , de grote rondes is wat anders maar daar zorgen jullie als fans voor want de renners komen meer en meer onder druk te staan , mensen willen meer spectakel en de plaatsen voor contracten in ploegen worden alsmaar schaarser.

Laatst bewerkt:
He stukje moderator die denkt dat ie meer mag dan iemand anders.Ik heb het gewoon tegen die opmerkingen van wielrenners zijn allemaal gedopeerd en ik ben 1 jaar neo prof geweest en nog 2 jaar als prof gereden . Sommige mensen op dit forum weten wie en wat ik ben en gedaan heb . En denkt toch niet omdat je een moderatorke bent hier dat je meer weet over wielrennen dan iemand die zelf alles meegemaakt heeft .Je moet je nogal gefrustreerd lopen om alle posts van mij te gaan onderzoeken :-) Get a life :-) en ik blijf erbij niet alle renners nemen doping die de klassiekers rijden , de grote rondes is wat anders maar daar zorgen jullie als fans voor want de renners komen meer en meer onder druk te staan , mensen willen meer spectakel en de plaatsen voor contracten in ploegen worden alsmaar schaarser.

Er is maar 1 persoon gefrustreerd hier, en dat ben jij vriend.

Er is maar 1 persoon gefrustreerd hier, en dat ben jij vriend.

Ik kies mijn vrienden zelf:-) en je zou voor minder wat je hier allemaal leest over ''''wielrenners zijn dopeurs''''''', de helft van dit forum zit aan de dope en zijn dan nog amateur sporters.

Laatst bewerkt:
:-)

Is Bjarne Riis nog normaal Contador gaan vergelijken met Eddy Merckx en Bernard Hinault???? Nooit zal een renner nog kunnen tippen aan Eddy Merckx ....

3 grootste renners aller tijden

1.Eddy Merckx met grote voorsprong

2.Bernard Hinault

3.Lance Armstrong

Is Bjarne Riis nog normaal Contador gaan vergelijken met Eddy Merckx en Bernard Hinault???? Nooit zal een renner nog kunnen tippen aan Eddy Merckx ....

3 grootste renners aller tijden

1.Eddy Merckx met grote voorsprong

2.Bernard Hinault

3.Lance Armstrong

Zijn toch ook wel een paar Italianen met (naar mij mening) fraaiere, veelzijdigere palmares dan The Boss. Coppi en Bartali sowieso, en Moser scheen ook een aardig stukkie te kunnen fietsen. En wat is de graadmeter? The Boss heeft 7! Tours(+WK en Waalse Pijl) Kelly heeft 10+ klassiekers en 100+ ritoverwinningen ofzo maar dan wel weer "slechts" 1 grote ronde. Wie is in dit geval dan de betere? Ik zou het niet durven zeggen. Ik laat het antwoord graag over aan de ervaren rotten, EricR en JPV.

Geplukt van een andere site, stukkie uit een column met als onderwerp: De ploegentijdrit.

"Terwijl Parijs-Nice na drie sprintetappes nog echt moet beginnen, ontstaan vandaag in de eerste etappe van de Tirreno-Adriatico meteen verschillen in het klassement. In een zonnig maar ijskoud Marina di Carrara wordt een ploegentijdrit over 17 kilometer verreden. De periode dat Nederlandse ploegen per definitie uitblonken in deze zware discipline is al weer geruime tijd verstreken. De prestaties van Rabobank in de Team Time Trial doen zelfs een regelrecht trauma vermoeden. Toch doet de actuele vorm van die ploeg oude tijden herleven.

Ter illustratie:
153 kilometer, zo lang was de ploegentijdrit van Evreux naar Caen in de Tour de France van 1978. Na een gannuleerde proloog in regenachtig Leiden en de zoete wraak van Jan Raas in de eerste etappe naar Sint Willebrord, raffelde de Raleigh-ploeg van Peter Post de onwezenlijke afstand af in 3 uur, 39 minuten en 7 seconden. Raas, Knetemann, Kuiper en Lubberding vormden de basis van deze sterke formatie waarvan ook de huidige co-commentator van Sporza, José de Cauwer deel uitmaakte. De C&A-ploeg van Lucien van Impe was precies 7 seconden langzamer, wat vanwege een bonificatiesysteem nota bene een malus van 40 seconden in het klassement opleverde. De ploegen van Zoetemelk en Hinault, de uiteindelijke tweede en eerste van die Tour, werden derde en vierde op meer dan 4 respectievelijk 5 minuten. Deze tijdverschillen werden juist beperkt door de bonificaties! Tussen 1974 en 1983, de jaren van de befaamde Raleigh-formatie van Peter Post, werden in de Tour de France twaalf ploegentijdritten verreden, soms zelfs twee in één ronde. Elf keer mocht Raleigh starten en daarvan werden maar liefst negen tijdritten in een overwinning omgezet."

We konden het vroeger dus wel, benieuwd wat de mannen van Rabo vandaag ervan bakken in de TTT.

Zijn toch ook wel een paar Italianen met (naar mij mening) fraaiere, veelzijdigere palmares dan The Boss. Coppi en Bartali sowieso, en Moser scheen ook een aardig stukkie te kunnen fietsen. En wat is de graadmeter? The Boss heeft 7! Tours(+WK en Waalse Pijl) Kelly heeft 10+ klassiekers en 100+ ritoverwinningen ofzo maar dan wel weer "slechts" 1 grote ronde. Wie is in dit geval dan de betere? Ik zou het niet durven zeggen. Ik laat het antwoord graag over aan de ervaren rotten, EricR en JPV.

Niet te bijdehand Lenny :D

Nu ben je weer 2 jaar prof geweest terwijl je eerder hebt gezegd dat je 1 jaar stage hebt gelopen bij de profs. Wat is het nou?

Verder heb ik gewoon een goed geheugen en als iemand de ene keer dit zegt en de andere keer dat dan onthoud ik dat wel. Heeft weinig met frustratie te maken. Verder raad ik je aan om je toon te dimmen, elkaar een beetje dollen mag maar mij stukje moderator noemen of moderatorke is onnodig. Persoonlijke aanvallen ben ik niet van gediend, heb volgens mij jou ook niet persoonlijk aangevallen.

Ik zou hem bannen erickR, hij scheldt iedereen zomaar uit :(

JPV, waarom geef je niet gewoon je naam prijs, als je zegt wie je bent, is er niks aan het handje toch... kunnen we zelf uitpluizen hoe de lepel in de steel zit. Ik bedoel, de vork snijdt in deze kwestie aan 2 kanten.

Ik ben bloedserieus joh.:(

Edit: Ik wil JPV in de toekomst betrekken bij de discussies in dit topic, brengt wat leven in de brouwerij.:D

Ach ik was maar een prutser in de marge maar kon door toenmalige regelgeving wel zonder licentie bij de elite meerijden. Op zich wel grappig hoor en zeker als je niet eens laatste wordt. Eerste koers overigens wel maar dat was door materiaalpech, een andere koers waar dus o.a. ook Henk Baars meereed mocht ik nog bijna een envelop meenemen maar ik haalde de top 30 toen net niet. (van de 70 aan de start).

Terug
Naar boven