AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

mooie wedstrijd gisteren met een goeie winnaar - niks gestolen
toch had cancellara kunnen winnen als hij wat meer had geinvesteerd in zijn eigen ploeg
want waar andere ploegen er constant met 2 a 3 renners bijzaten - zit hij steeds alleen
jammer van tommeke want die had niet zo laf gekoersd zoals hushovd en flecha

wij ollanders hebben het goed gedaan

mooie wedstrijd gisteren met een goeie winnaar - niks gestolen
toch had cancellara kunnen winnen als hij wat meer had geinvesteerd in zijn eigen ploeg
want waar andere ploegen er constant met 2 a 3 renners bijzaten - zit hij steeds alleen
jammer van tommeke want die had niet zo laf gekoersd zoals hushovd en flecha

wij ollanders hebben het goed gedaan

idd, cancellara moest altijd alles alleen doen, als er tempo moest gemaakt worden om een groepje in te halen, dan moest hij het werk opknappen, en dat kun je onmogelijk allemaal alleen doen, en dan nog eens de koers winnen.
en het is niet de eerste keer, was ook zo in gent-wevelgem als ik me goed herinner, of in een andere koers, dat cancellara helemaal alleen zat, en niemand van zijn team had

Gilbert wint de brabantse pijl, goede algemene repetitie voor de amstel gold race.

Gilbert is zeker in goede vorm, alleen staan zondag natuurlijk wel andere mannen aan het vertrek. Met alle respect voor een Tankink of zelfs een Hoogerland maar dat zijn normaal gesproken niet de mannen waar Gilbert mee moeten afrekenen op zondag.

Evans er alvast niet bij maar dan zijn er nog genoeg kapers op de kust. Gesink, Cunego, Di Luca, Ivanov, Vino.

• Topic Starter Topic Starter
Gold Race is ons WK

De Zuid-Limburgse heuvels hebben altijd een magische aantrekkingskracht op mij gehad. Als jonge wielrenner verheugde ik me er al op wanneer we in deze streek gingen fietsen. Vanuit Varsseveld moet ik naar de Posbank bij Arnhem gaan om bergop te kunnen rijden. In Limburg kan ik naar hartenwens de heuvels uitkiezen.

Ik heb hier tijdens het fietsen altijd het gevoel gehad dat de uren voorbijvliegen. Al ben ik wel iemand die in een tocht het liefst zo veel mogelijk heuvels opzoekt, terwijl ik van andere renners die net over de grens wonen weet dat ze vooral rondjes kennen waar zo weinig mogelijk klimmetjes in zitten.

Internationaal spreken klassiekers als Luik-Bastenaken-Luik en de Ronde van Lombardije iets meer aan omdat deze tot de vijf monumenten behoren. Voor ons Nederlanders is de Amstel Gold Race echter zeker zo belangrijk. Als ik op jaarbasis kijk over welke wedstrijden ik de meeste vragen van journalisten krijg dan staat de Amstel na de Tour de France met stip op twee. En zeker voor onze Rabobankploeg is het extreem belangrijk. We leven ernaartoe met een zelfde beleving als richting een WK.

Ik herinner me dat ik als eerstejaarsprof mee mocht met de Amstel-training van de ploeg. Als jonge knul werd ik serieus getest door mannen als Michael Boogerd en Thomas Dekker. Op de Keutenberg zag ik hoe hard zij bergop doortrokken. Het opende mijn ogen. Vooral omdat ik zag met welke intensiteit en precisie zij zo’n training afwerkten. Ik mocht de wedstrijd niet rijden, maar drie dagen later werd ik wel negende in de Waalse Pijl.

Van mijn eerste Amstel Gold Race een jaar later prijkt een foto prominent in mijn album. Je ziet vijf Rabo-renners op de eerste lijn aan de beklimming van de Keutenberg beginnen. Uiteindelijk brak ik op de top van die klim waar zes renners konden ontsnappen. Toen voelde ik al dat er meer in zat. Dat bleek een jaar later. Ik was niet de sterkste op de Keutenberg, maar toen het boven even stil viel had ik wel nog een demarrage in huis. Ivanov en Kroon sloten bij mij aan. Wat gaf het een enorme kick om in de Amstel voor een uitzinnig thuispubliek van voren te rijden. Ik was zo blij dat ik van voren zat én dat ik voor het podium aan het strijden was. De derde plek gaf een enorme voldoening. Voor mij was dat een belangrijke bevestiging.

Die beleving zal zondag anders zijn. De blijdschap om van voren te rijden is nu heel anders. Ik ben nu vooral bezig om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten. Ik heb als wielrenner ondertussen zo veel meegemaakt dat ik met andere doelstellingen de finale inga. Kijk hoe ik vorig jaar in de GP Montréal goed mijn krachten doseerde om in de laatste ronde de beslissende demarrage te plaatsen. En hoe ik in de GP Emilia durfde te gokken om geen kracht voor mijn sprint te verliezen.

Die lessen neem ik nu mee in de Amstel, waar ik na mijn teleurstellend resultaat van vorig (door ziekte) nu weer de finale hoop te kleuren. Zo denkend over de Amstel begint de wedstrijdspanning weer te komen. Het besef hoe bijzonder deze klassieker voor ons Nederlanders is, leeft nu al in iedere spier van mijn lichaam. Ik denk dat dat een goed teken voor zondag is.

Columpje van de Gees.

zou leuk zijn geesink
als ivanov nou ook een slechte dag heeft

Ik heb het gevoel dat Gilbert hem weer gaat winnen, hij is nog beter als vorig jaar op dat moment.

Emotioneel wordt het een speciale wedstrijd voor Gesink, die vorig jaar zijn vader verloor op de Limburgse wegen. "Hij kwam tijdens een mountainbiketocht ten val in de afdaling van de Keutenberg. Zijn overlijden was een zware klap. Het is voor het eerst sinds dat ongeval dat ik hier terug ben. En ik moet zeggen: het voelt niet slecht. Ik heb mijn emoties onder controle", besluit hij

Ik begeef mij zometeen langzaam richting parcours, het peleton fietst zowat door mijn achtertuin.

Toch blijft het bizar, dat Gesink dalijk over dezelfde Keutenberg moet, alwaar zijn vader vorig jaar het leven liet.

De commentaar op sporza is ook weer top. -.-

En gilbert wint!
Weer belgen! Mooi mooi, hij heeft een prachtige finale gereden.

Volgende week maar weer een Belg dan. Rabo deed dit in ieder geval niet goed, ze hadden wel iets meer mogen doen in de achtervolging op Schleck.

gilbert :bow2: :bow2: :bow2: Doet al het werk bijna zelf en het dan nog afmaken ook. De Belgische renners zijn op dreef: Ronde van Vlaanderen, Paris roubaix, brabantse pijl en amstel gold race na mekaar.:eek:

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:59 ----------

Volgende week maar weer een Belg dan. Rabo deed dit in ieder geval niet goed, ze hadden wel iets meer mogen doen in de achtervolging op Schleck.
Inderdaad, rabo had vier renners in de achtervolging en maar luieren.:mad:

Laatst bewerkt:
het is het voorjaar van de belgen

een zeer sterke winnaar - maar ook dankzij zijn goeie ploeg ( van den broek en een voor mij onbekende belg ) zo zie je gelijk het verschil met vorige week t.a.v cancellara die geen ploeg had om hem heen

rabo heeft niet slecht gereden maar hadden het in de finale toen ze nog 4 man voorop hadden het anders moeten invullen

Over een week luik-bastenaken-luik. Ik zeg gilbert :D Zou mooi voor hem zijn als hij zijn droomkoers wint.

Ik hoop het voor hem, maar zou hij zo snel kunnen herstellen en fris zijn?
Hij is diep moeten gaan vandaag, laten we hopen dat hij gerecupereerd is tegen dan. Maar ik denk het wel, is toch nog 7 dagen voor het zover is. Hopen dat zijn ploeg dan ook zo sterk is als vandaag.

Terug
Naar boven