AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

Minimaal Ultegra is wel een beetje overdreven.

Maar wil je tweede hands of nieuw en wil je er alleen met mooi weer mee rijden of door weer en wind voor woon werk verkeer?

Ook wel met wat slechter weer. Maar niet voor naar het werk. Het liefste of een goeie 2ehands mag ook.

Maar koop je dan voor dat geld geen ouwe slecht onderhouden meuk? ThuggishRuggish woont in Drenthe, dan hoef je amper te schakelen.

Verder kan je ook voor 105 met een Ultegra derailleur kiezen. Volledig Ultegra is leuk, maar als het niet goed af gesteld is en als je her niet onderhoud heeft het imo geen meerwaarde.

De 105 van tegenwoordig zit bijna geen verschil meer met Ultegra afmontage.
Heb zelf in Italië en Frankrijk in de bergen geklommen met volledige nieuwe 105 afmontage.

Daarnaast zijn schijfremmen een aanrader. 2 jaar geleden overgestapt en het is zo enorm veel fijner.

Voor 900eu kan je ook een nieuwe 105 afmontage fiets kopen. Dan heb je misschien geen topmerk als Giant, Merida enz.. maar uiteindelijk merk je daar als recreatief renner weinig van.

Heb zelf voor 1000eu 2e hands een Giant TCR advanced 2 met schijfremmen gekocht en combi 105/ultegra afmontage.

Kijk ook eens bij je plaatselijke fietsendealer.
Die hebben vaak leuke, goede 2e hands fietsen staan die ze goed onderhouden.

Zo ben ik ook aan de mijne gekomen. Met garantie

Laatste tip: op facebook de pagina Racefiets Martkplaats.
Plaats een bericht met je budget, maat en groep en je krijgt zo 10 fietsen aangeboden.

Link Dood

Laatst bewerkt:
Voor 900 euro alsnog een fiets met 105 kopen is een beetje zonde. Ultegra is gewoon beter en schakelt 100 keer fijner.
Heb met beide gereden en ik persoonlijk merkte geen verschil.Maar kan aan mij liggen.
Wel redelijk wat verschil in prijs als de onderdelen aan vervanging toe zijn.

Nieuwe 105 is minimaal gelijkwaardig aan oudere Ultegra. De maat en geometrie is belangrijk. Voor 900 euro is wel wat te krijgen maar het is wel handig iemand mee te nemen die er iets van weet.

Al staat Frank ernaast te huilen, ik zou Cameron zo doen. :)

Koop waarschijnlijk eerst een goedkopere 2e hands fiets via marktplaats. Als mij dat bevalt dab misschien is kijken naar een wat betere fiets.

Terug
Naar boven