MuscleMeat

Sticky Wielrentopic

Will do! Rij je trouwens vaak lek met een racefiets of valt dat wel mee? Oh ik durf ook wel alleen te fietsen maar met een maat is het toch leuker.
Met een racefiets rijd je vaker lek dan met een mountain bike. Heeft met de spanning op de bandjes te maken en met het feit dat er (haast) geen profiel op zit. Ik zelf heb nog nooit lek gereden, maar er gaat natuurlijk een dag komen dat het wel gebeurt. Daarom ben ik aan het kijken naar een clinic/workshop waarbij klein onderhoud en bandenwissels centraal staan. Mocht het dan eens gebeuren, kan ik het zelf fixen.

Ik rijd nu dus ook niet met zadeltasje. Ik kan wel pretenderen dat ik iets kan, omdat ik de spullen bij me heb. Maar als er iets gebeurt, zal ik voor nu toch moeten lopen of @wovano bellen :p, want op dat vlak ben ik echt een debiel.

Toen ik nog wedstrijden reed bij de junioren ben ik eens voor 2 weken naar Cyprus geweest om te trainen in de winter.
Ik had daar een 39x28 als kleinste versnelling en soms spookte het wel door me hoofd dat ik eigenlijk een triple nodig had daar :hahaha: god***domme wat was het af en toe stijl omhoog en ook nog eens slecht asfalt. En dat ook nog eens terwijl ik toen best wel fucking goed getraind was en maar 65kg woog.
Jij hebt ook een flinke omschakeling gemaakt dan, van wielrenner naar bodybuilder! Leuk om te zien zeg. Fiets je nog wel eens, of heb je dat compleet achter je gelaten?

Toen ik nog wedstrijden reed bij de junioren ben ik eens voor 2 weken naar Cyprus geweest om te trainen in de winter.
Ik had daar een 39x28 als kleinste versnelling en soms spookte het wel door me hoofd dat ik eigenlijk een triple nodig had daar :hahaha: god***domme wat was het af en toe stijl omhoog en ook nog eens slecht asfalt. En dat ook nog eens terwijl ik toen best wel fucking goed getraind was en maar 65kg woog.
Verkapt kijk mij bijna prof renner zijn reply. :P

Jij hebt ook een flinke omschakeling gemaakt dan, van wielrenner naar bodybuilder! Leuk om te zien zeg. Fiets je nog wel eens, of heb je dat compleet achter je gelaten?

Sinds dat ik gestopt ben op mijn 19e met wielrennen na 1 seizoen bij de beloften te hebben gereden heb ik die fiets nooit meer aangeraakt lol. Ik kan me mijn laatste training nog goed voor de geest halen, toen ik 4 uur lang rondreed met de gedachte ''f**k dit ik kap er mee!'' Zo gezegd zo gedaan :p. Als ik er nu aan terugdenk of wielrennen op tv zie moet ik nog steeds bijna altijd huilen. No joke.

Van skinny 65kg wielrenner naar bodybuilder is idd een behoorlijke switch :D Maar wielrennen zal altijd nummer 1 blijven in mijn hart hoe tof ik bodybuilding ook vind.

Verkapt kijk mij bijna prof renner zijn reply. :P

Nee hoor, verre van. Ik heb best wel veel wedstrijden gereden met bijvoorbeeld Fabio Jakobsen, die kerel die nu bij de profs wedstrijden wint en Nederlands kampioen is. Die gasten hadden gewoon meer talent dan ik en ik ben ook de eerste om dit toe te geven.

Sinds dat ik gestopt ben op mijn 19e met wielrennen na 1 seizoen bij de beloften te hebben gereden heb ik die fiets nooit meer aangeraakt lol. Ik kan me mijn laatste training nog goed voor de geest halen, toen ik 4 uur lang rondreed met de gedachte ''f**k dit ik kap er mee!'' Zo gezegd zo gedaan :p. Als ik er nu aan terugdenk of wielrennen op tv zie moet ik nog steeds bijna altijd huilen. No joke.

Van skinny 65kg wielrenner naar bodybuilder is idd een behoorlijke switch :D Maar wielrennen zal altijd nummer 1 blijven in mijn hart hoe tof ik bodybuilding ook vind.
& why not do both? Of vind je het niet leuk om recreatief te doen?
Robert Förstemann lijkt zijn gains goed te kunnen behouden op zijn fietsie hehehe. Dan mag je natuurlijk wel de baan op. Lijkt mij overigens helemaal niks.

Robert Förstemann lijkt zijn gains goed te kunnen behouden op zijn fietsie hehehe. Dan mag je natuurlijk wel de baan op. Lijkt mij overigens helemaal niks.

Doe jij gewoon normaal fietsen dan of wel echt bikkelen? Of puur lange tour afstanden?

Doe jij gewoon normaal fietsen dan of wel echt bikkelen? Of puur lange tour afstanden?
Je moet niet denken dat ik een of andere supersonische wielrenner ben. Ik ben het nog aan het leren en ga dus ook nog niet full on dikke afstanden doen.
Gisteravond heb ik een rondje van 43km gefietst in het heuvelland. Gemiddelde zat toen rond de 22km/h, dus mag ook nog wel flink wat verbetering in komen.

Komende zaterdag (als het weer het toelaat) ga ik een stukje richting België, zal rond de 60 worden vermoed ik.

Haha ja, die kerel heeft geloof ik nog grotere benen dan Big Ramy. Niet normaal!

Maar nee, ik ben nogal extreem in alles wat ik doe. Toen ik wielrende was mijn grote motivatie om wedstrijden te winnen / prijs te rijden en eventueel prof of iig continental te worden en toen ik merkte dat dat er waarschijnlijk niet inzat ben ik er mee gekapt. Heb overigens ook erg veel last gehad van allerlei blessures die het er allemaal niet makkelijker op maakten en heel erg veel verdriet en wanhoop met zich mee brachten. Als je elke dag meerdere uren op die fiets in weer en wind traint en alles geeft wat je in je hebt en het lukt niet... Sja dan knapt er op een bepaald moment iets.

Met bodybuilding sta ik er net zo in. Als ik over een paar jaar met een paar gram gear in me mik, 5000+ kcal per dag, perfecte training etc. etc. nog steeds niet het fysiek heb dat wedstrijden kan winnen en de rest eruit kan laten zien als babies, kap ik er mee, haha. En dan kom ik waarschijnlijk nooit meer een gym binnen en weeg ik binnen no time weer 65 kg :rolleyes:

Haha ja, die kerel heeft geloof ik nog grotere benen dan Big Ramy. Niet normaal!

Maar nee, ik ben nogal extreem in alles wat ik doe. Toen ik wielrende was mijn grote motivatie om wedstrijden te winnen / prijs te rijden en eventueel prof of iig continental te worden en toen ik merkte dat dat er waarschijnlijk niet inzat ben ik er mee gekapt. Heb overigens ook erg veel last gehad van allerlei blessures die het er allemaal niet makkelijker op maakten en heel erg veel verdriet en wanhoop met zich mee brachten. Als je elke dag meerdere uren op die fiets in weer en wind traint en alles geeft wat je in je hebt en het lukt niet... Sja dan knapt er op een bepaald moment iets.

Met bodybuilding sta ik er net zo in. Als ik over een paar jaar met een paar gram gear in me mik, 5000+ kcal per dag, perfecte training etc. etc. nog steeds niet het fysiek heb wat wedstrijden kan winnen, kap ik er mee, haha. En dan kom ik waarschijnlijk nooit meer een gym binnen en weeg ik binnen no time weer 65 kg :rolleyes:
hmja, ergens snap ik dat wel. Het werkt frustrerend en je verliest je passie een beetje.

Ikzelf ben juist weer gaan wielrennen omdat het op fysiek vlak met fitness voor geen reet gaat door medische omstandigheden, hoe hard ik mijn best ook altijd doe. Dan is een sport waarin fysiek een grote rol speelt niet echt de beste optie. Ik werd er verdrietig, gefrustreerd en ontevreden van. Nu doe ik beide met plezier en ik zie dan wel of ik ooit nog eens wat ga afvallen.

hmja, ergens snap ik dat wel. Het werkt frustrerend en je verliest je passie een beetje.

Ikzelf ben juist weer gaan wielrennen omdat het op fysiek vlak met fitness voor geen reet gaat door medische omstandigheden, hoe hard ik mijn best ook altijd doe. Dan is een sport waarin fysiek een grote rol speelt niet echt de beste optie. Ik werd er verdrietig, gefrustreerd en ontevreden van. Nu doe ik beide met plezier en ik zie dan wel of ik ooit nog eens wat ga afvallen.

Snap ik helemaal.

Ben wel een beetje jaloers op je :p Zou graag terug in de tijd willen gaan om nog eens even een rondje te maken door het Heuvelland! Geniet er van!

Mijn grootste angst is hard onderuit gaan. Ik trap nogal graag door op een fiets:p. En dan met die kleine bandjes. Moet ook nog even een leuke km teller uitzoeken.

Mijn grootste angst is hard onderuit gaan. Ik trap nogal graag door op een fiets:p. En dan met die kleine bandjes. Moet ook nog even een leuke km teller uitzoeken.

Download ook maar even Strava op je telefoon. Dan kan je naderhand zien hoe je bent gereden op de kaart. Is altijd wel geinig.

Snap ik helemaal.

Ben wel een beetje jaloers op je :p Zou graag terug in de tijd willen gaan om nog eens even een rondje te maken door het Heuvelland! Geniet er van!
Thanks mennnn. Als je je ooit bedenkt, hoor ik het wel. :D
Ook die dag gaat er komen. Ik ben de eerste keer met klikschoenen kneiterhard op mijn plaat gegaan toen ik wilde remmen en stoppen. Even vergeten hoe ik moet uitklikken. Daarna wel nooit meer gevallen, maar zal vast nog wel eens gebeuren.

Je hebt ook van die telefoonhouders voor op je stuur. Dan zou je strava kunnen aanzetten op je telefoon. Of een navigatie kopen, dat heb ik gedaan. Ik ken nergens de weg, dus zonder dat ding zou ik denk ik nooit meer thuiskomen. :o

Thanks mennnn. Als je je ooit bedenkt, hoor ik het wel. :D

Ook die dag gaat er komen. Ik ben de eerste keer met klikschoenen kneiterhard op mijn plaat gegaan toen ik wilde remmen en stoppen. Even vergeten hoe ik moet uitklikken. Daarna wel nooit meer gevallen, maar zal vast nog wel eens gebeuren.

Je hebt ook van die telefoonhouders voor op je stuur. Dan zou je strava kunnen aanzetten op je telefoon. Of een navigatie kopen, dat heb ik gedaan. Ik ken nergens de weg, dus zonder dat ding zou ik denk ik nooit meer thuiskomen. :o

Google Maps op je mobiel kan je ook gebruiken voor navigatie.

Ga denk ik voor een normale km teller geen supetdeluxe.

@ScumbagAnnie als ik je zo vol passie hoor praten (schrijven) over wielrennen, dan begint het bij mij ook weer te kriebelen. Zo mooi dat je, een beetje zoals @Spambod (die weliswaar de omgekeerde beweging heeft gemaakt :)), de knop hebt omgezet van full focus op KT en fitness (waar je je op de duur niet meer gelukkig bij voelde), naar eerder richting het wielrennen nu (waar je duidelijk erg veel plezier aan beleeft). Ik snap het heel goed want fietsen is gewoonweg zalig!
Mijn vingers (of eerder benen) beginnen alweer te jeuken door jou er over bezig te horen... (heb altijd liever cardio gedaan dan fitness, en is nog steeds zo). Daarom, please do continue met posten over je tweewieler journey! Misschien kan je zelfs gewoon een logje erover beginnen... :) samen met @ThuggishRuggish :)

Terug
Naar boven