Het maakt het voor mij ook niet makkelijker dat iedere zo zijn eigen menig heeft over welke fiets hij/zij zou aanschaffen...
Heb in mijn vriendenkring rondgevraagd over wat zij zouden doen. Heb gesproken met een professionele wielrenner, welke aangaf hier geen verstand van te hebben. Rijdt alleen met top spul en krijgt alles aangemeten.
Andere gaven aan wat meer neer te leggen, zeg zo'n € 1.000,- voor een 2e hands met minimaal 105 afmontage. Andere gaven aan de fiets van de wielerzaak te kopen, omdat deze weinig afschrijft, ik geld overhoud en ik het verschil met een duurdere fiets waarschijnlijk niet zal merken.
Is het inderdaad zo dat ik het verschil niet zal merken? Anders is dit een prima keuze. Maar ik wil natuurlijk niet binnen 1 jaar alweer toe zijn aan een andere fiets...
Als voorbeeld kreeg ik dit aangeboden:
Een helemaal nieuw carbon frame van het merk STORCK.. echt een heel mooi licht frame.. heb ik helemaal zelf opgebouwd met een mooie Campagnolo groep.
Framemaat 58
Wat zit erop:
Campagnolo Athena
Shifters 2x 11 speed Campagnolo
Athena Remhoeven Campagnolo kabelset NIEUW !!
Campagnolo Athena voor en achterderailleur
Campagnolo Chorus cassette
Campagnolo Athena Crankstel 50/34T
KMC ketting GOUD !!
Selle Italia zadel Incl carbon bidonhouder van Storck
Exclusief pedalen.. die hou ik zelf
Zit een nieuwe wielset op van MOST Wildcat (zelfde als Campagnolo) met zgan Vittoria Rubino Pro banden
Fiets is helemaal af en helemaal netjes afgesteld en klaar voor een nieuwe eigenaar.