MuscleMeat

Sticky Wielrentopic

Check!

Heb mijzelf laten meten, advies is maat 61. Deze 58 zou volgens jou dus te klein zijn, ondanks dat de verkoper zegt dat ik hier wel op zou passen?
Je komt op me over als iemand die erg perfectionistisch is en de zaken teveel wil overdenken. Als de fietsenzaak een goede naam heeft en ze hebben een fietsmeting uitgevoerd, zou ik er vanuit gaan dat dit klopt. Probeer wat meer je gevoel te volgen en niet eerst 1001 verschillende meningen te verzamelen. Verder is mijn advies nog steeds een tweedehands niet op marktplaats te kopen, maar bij een goede racefietsenzaak.

Laatst bewerkt:
Je komt op me over als iemand die erg perfectionistisch is en de zaken teveel wil overdenken. Als de fietsenzaak een goede naam heeft en ze hebben een fietsmeting uitgevoerd, zou ik er vanuit gaan dat dit klopt. Probeer wat meer je gevoel te volgen en niet eerst 1001 verschillende meningen te verzamelen.

Ik ben ook erg perfectionistisch en wil altijd het beste van het beste, terwijl dat niet altijd nodig is... Vandaar dat ik ook uren rond aan het speuren ben ik Markplaats, om te kijken naar een fiets. Weet gewoon echt niet wat verstandig is in deze, meer geld uitgeven (denk aan € 1.000,-) of minder voor de fiets bij de wielerzaak vandaan (€ 500,-). Je kan je geld maar één keer uitgeven...

Ik ben ook erg perfectionistisch en wil altijd het beste van het beste, terwijl dat niet altijd nodig is... Vandaar dat ik ook uren rond aan het speuren ben ik Markplaats, om te kijken naar een fiets. Weet gewoon echt niet wat verstandig is in deze, je kan je geld maar één keer uitgeven...
Als jij op marktplaats een fiets koopt en het blijkt een miskoop te zijn, heb je geen poot om op te staan. Ik zou dat dus alleen doen als je een fiets zelf goed kunt beoordelen, of iemand meeneemt die dat voor jou kan doen.

Check!

Heb mijzelf laten meten, advies is maat 61. Deze 58 zou volgens jou dus te klein zijn, ondanks dat de verkoper zegt dat ik hier wel op zou passen?

Grote kans dat je niet lekker zat zitten op een 58 ja. Ik zou kijken naar een 60 of 62. Al denk ik dat 60 wel genoeg zal zijn. 62 kom je ook niet heel vaak tegen eerlijk gezegd.

• Like
Waarderingen: Onit
Je komt op me over als iemand die erg perfectionistisch is en de zaken teveel wil overdenken. Als de fietsenzaak een goede naam heeft en ze hebben een fietsmeting uitgevoerd, zou ik er vanuit gaan dat dit klopt. Probeer wat meer je gevoel te volgen en niet eerst 1001 verschillende meningen te verzamelen. Verder is mijn advies nog steeds een tweedehands niet op marktplaats te kopen, maar bij een goede racefietsenzaak.

Ik zou gewoon wat fietsen testen, nadeel is dat ieder merk zijn eigen bouw heeft. Ik rij al jaren met een Giant TCR, daar heb ik altijd ook mijn wedstrijden op gereden. Dat is een compact frame.
Tussendoor een prorace gehad, ook een compact frame maar dat was heel ander en stuurde ook heel anders.
Voor mijn cyclocross heb ik een Cube. Wel een standaard frame maar daar rij ik weer andere routes mee dan met de TCR en hoef ik niet zo haaks te sturen als in een rondje om de kerk.
2e hands kan best voordelen hebben maar dan moet je wel een beetje weten waar je over praat. Ik voel gelijk of ik de crank moet aanpassen of de stuurpen.
Als je dat niet weet loop je kans dat je straks rugpijn, schouderklachten, knieklachten gaat krijgen.

Gisteren een zeer fraaie Giant TCR weten te bemachtigen!

Alle kleding heb ik ook aangeschaft. Ga nog wel even opzoek naar arm- en beenstukken, ondershirt en een sjaal. Het is nogal winderig vandaag, maar we gaan evengoed even een stuk rijden!

Alle kleding heb ik ook aangeschaft. Ga nog wel even opzoek naar arm- en beenstukken, ondershirt en een sjaal. Het is nogal winderig vandaag, maar we gaan evengoed even een stuk rijden!
Ja hallo wij willen foto's zien

Nice! Ik heb van 2002 t/m 2006 ook Giant TCR (Alu) gereden.
Arm- en beenstukken en een ondershirt zijn prima investeringen.

• Like
Ja hallo wij willen foto's zien

Ben aan het trainen nu. Maar onderstaand een foto!

Schermafbeelding 2020-05-10 om 14.46.36.png

Nice! Ik heb van 2002 t/m 2006 ook Giant TCR (Alu) gereden.
Arm- en beenstukken en een ondershirt zijn prima investeringen.

Zeker! Het weer is twijfelachtig nu. Vrij fris, maar tijdens het fietsen lekker warm haha!

Ben nu aan het trainen, daarna eten en even 1 á 2 uurtjes fietsen!

Edit: aangezien ik full body train, voel ik m'n benen nu al... :o

Ziet er op het oog prima uit. Maat L? En je hebt al wielerschoenen met de juiste plaatjes eronder?

Een XL, grote jongen ben ik ook hé.

Heb wielerschoenen met plaatjes.

Fiets gaat deze week even naar de FM (fietsenmaker), daar laat ik hem afstellen en wellicht even nalopen + beurtje.

Fiets gaat deze week even naar de FM (fietsenmaker), daar laat ik hem afstellen en wellicht even nalopen + beurtje.
Verstandig. Dus toch op marktplaats gekocht bij een particulier? Hopen dat de FM geen rare dingen vindt dan.

• Like
Verstandig. Dus toch op marktplaats gekocht bij een particulier? Hopen dat de FM geen rare dingen vindt dan.

Klopt! Heb van de FM tips gekregen om de fiets na te lopen, heb een paar dingen ontdekt.

Verkoper was zelf een fanatieke wielrenner. Het voelde in ieder geval vertrouwd en het gevoel was goed. We zullen zien! :)

Ooit al eens gefietst met klikpedalen? Zoniet laat eens weten hoe het na 1 uurtje fietsen afgelopen is bij het stoppen aan een verkeerslicht... :roflol:

Proficiat met de fiets!

Heb de fiets uitgetest in Amsterdam en dat was tevens mijn eerste keer. Geen problemen ondervonden! :p

Tip gewoon je voet vantevoren eruit klikken.

Hebben jullie tips omtrent voeding voor het fietsen?

Na deze training, zal ik gaan fietsen. Lijkt me goed om een magere eiwitbron (post workout altijd) + vorm van snelle / langzame koolhhdraten te nemen. Vetten en vezelrijke producten vermijden wegens de langere opname.

Wat wordt normaliter aangeraden voor een rit?

Hebben jullie tips omtrent voeding voor het fietsen?

Na deze training, zal ik gaan fietsen. Lijkt me goed om een magere eiwitbron (post workout altijd) + vorm van snelle / langzame koolhhdraten te nemen. Vetten en vezelrijke producten vermijden wegens de langere opname.

Wat wordt normaliter aangeraden voor een rit?
Ga je ritten van 3+ uur maken elke keer?

Jelletjes eiwitreepje banaan ofzo moet toch wel genoeg zijn.

• Like
Terug
Naar boven