Fitness Seller

Sticky Wielrentopic

Jongens, jongens geen paniek!

Zoals ik al zei, het ging allemaal goed met het uitklikken van de pedalen. Zelf midden in Amsterdam!

Alleen het inkikken is nog een klusje, moet sneller kunnen. Verlies veel tijd bij het wegrijden bij stoplichten!

Zoals ik al zei, het ging allemaal goed met het uitklikken van de pedalen. Zelf midden in Amsterdam!

Alleen het inkikken is nog een klusje, moet sneller kunnen. Verlies veel tijd bij het wegrijden bij stoplichten!
Je kan ook eerst zonder in te klikken weg fietsen en daarna als je vaart hebt inklikken. Als er meerdere mensen achter je staan is dat wel handig in het begin.

• Love
Waarderingen: Onit

Je kan je pedalen wat losser zetten om er eerst een feel voor te krijgen.

Als je snel kunt uitklikken gaat dat prima.

Tip: thuis tegen de muur leunen terwijl je op je fiets zit en het in- en uitklikken oefenen.

Rit gehad. Het was vrij koud in m’n korte kleding... Verder lekker doorgewaaid!

Ik heb moeite met typen, door m’n koude handen. Hierbij een paar foto’s. Ik duik de warme douche in.

BB112448-1B75-4BA6-BCC5-6BD9C5E578CF.jpeg

F8AB818A-6633-4CB2-B36E-227AEF67D637.jpeg

Hebben jullie tips omtrent voeding voor het fietsen?

Na deze training, zal ik gaan fietsen. Lijkt me goed om een magere eiwitbron (post workout altijd) + vorm van snelle / langzame koolhhdraten te nemen. Vetten en vezelrijke producten vermijden wegens de langere opname.

Wat wordt normaliter aangeraden voor een rit?
Ik pak meestal een shake met 150 gram havermout, banaan en proteinepoeder.
Onderweg vaak vlugge japie, een energiedrank in de bidon, meestal 1 flesje energiedrank verdelen over 2 bidons en aanlengen met water om de zoete smaak er af te halen.

• Like
Waarderingen: Onit
Ben aan het trainen nu. Maar onderstaand een foto!

Schermafbeelding 2020-05-10 om 14.46.36.png

Zeker! Het weer is twijfelachtig nu. Vrij fris, maar tijdens het fietsen lekker warm haha!

Ben nu aan het trainen, daarna eten en even 1 á 2 uurtjes fietsen!

Edit: aangezien ik full body train, voel ik m'n benen nu al... :o

Alu frame met een 105 groep?

Ik eet niet anders voor een rit van 1 uur.
Langer dan 1uur neem ik vaak een ontbijt koek, snelle jelle etc mee en water in de bidon.
Langer dan 2 uur, normale ontbijt met 2 boterhammen of 1 banaan extra.
Bij die lange ritten, eet ik om de 3 kwartier iets. Het liefst gewoon eten, banaan, ontbijt koek etc.
Bij wedstrijden nam ik sportvoeding, repen en jells. Maar dan fiets je met een hogere hartslag waardoor voeding opnemen lastiger wordt.
Vergeet je reserve bandje en pomp niet, succes !

Alleen bij ritten van 1.5 uur of meer doe ik een koekreep ofzo in m'n jasje. Anders niet.

Ik vrat ook altijd elk uur een ontbijtkoek als de training langer dan 2 uur duurde. Zoete drankjes deed ik alleen tijdens wedstrijden want meestal krijg je alleen nog maar meer dorst van die meuk. Dus altijd gewoon water.

Echt geinige tijden als ik er aan terugdenk... duurtrainingen van 4-5 uur in de middle of nowhere helemaal in me eentje. Mis het wel als ik eraan terugdenk.

Echt geinige tijden als ik er aan terugdenk... duurtrainingen van 4-5 uur in de middle of nowhere helemaal in me eentje. Mis het wel als ik eraan terugdenk.

Ja dat had wel altijd wat als je gewoon 100+ rondjes maakte. lekker muziekje op en genieten van de rit.
Tegenwoordig rij ik meestal de lange ritten met de club. Alleen kom ik bijna niet meer boven de 80 km.

Terug
Naar boven