MuscleMeat

wil afvallen hoe dan ook maar hoe?

kees15

Novice
Waardering
0
hallo,
ik ben een jongen van 15 jaar en weeg 112 kilo en me lengte is 185 cm
ik wil heel graag afvallen en wil er ook alles aan doen om een doel te bereiken.
me ouders gaan binnenkort een loopband kopen, ik heb een set halters om oefeningen te doen mijn vraag is wat moet ik allemaal doen om af tevallen en spieren te krijgen

mvg kees

Reken voor jezelf uit wat je daadwerkelijk hebt op een dag om op gewicht te blijven. Stem je startdieet gewoon daar op af; het gezondst zou zijn rond de 500 kcalorien onder je behoefte per dag te gaan zitten om gezondheidsproblemen dmv tekorten aan voedingsstoffen te voorkomen. Vergeet niet om dit regelmatig opnieuw uit te rekenen omdat je minder calorien gaat verbruiken naarmate je af gaat vallen!

Cardio daarbovenop is zeker aan te raden omdat je dan niet alleen nog extra verbrand (iedere calorie is er 1 toch ;)), maar ook je conditie verbetert en je metabolisme (wat ook weer helpt calorie te verbranden in rust).

Voor de meeste mensen is cardio het saaiste van alles dus wees bereid om door te moeten bijten op sommige momenten :D

Of de loopband voor jou het beste is twijfel ik persoonlijk aan, aangezien het een aardige aanslag is op je benen zeker als je net begint op 112kg. Een hometrainer zou ik eerder aanraden omdat fietsen gewoon makkelijker en langer vol te houden is (voor de meeste iig :rolleyes:). Maar het belangrijkste is gewoon om je te proberen prettig te voelen bij de cardio, ongeacht wat voor cardio je doet.

Zelf vond ik cardio altijd vreselijk totdat ik gewoon besloot om een manier te vinden om het leuk te gaan vinden. Voor mij was het niets meer dan in het volledig donker te gaan fietsen op de hometrainer met muziek op me kop :D (tijd gaat dan altijd zo snel ;)).

Over de gewichten zou ik me op dit momenten nog niet al te druk maken. Niet alleen ben je nog erg jong maar op dit moment is het gewoon veel belangrijker om je tijd te besteden aan oefeningen gericht op gewichtsverlies.

hallo,
ik ben een jongen van 15 jaar en weeg 112 kilo en me lengte is 185 cm
ik wil heel graag afvallen en wil er ook alles aan doen om een doel te bereiken.
me ouders gaan binnenkort een loopband kopen, ik heb een set halters om oefeningen te doen mijn vraag is wat moet ik allemaal doen om af tevallen en spieren te krijgen

mvg kees

Eet minder, beweeg meer.

Oja, wat hierboven gezegd werd ook.

R
Of de loopband voor jou het beste is twijfel ik persoonlijk aan, aangezien het een aardige aanslag is op je benen zeker als je net begint op 112kg. Een hometrainer zou ik eerder aanraden omdat fietsen gewoon makkelijker en langer vol te houden is (voor de meeste iig :rolleyes:).
Helling instellen en dan stevig doorwandelen. Bij een gewicht van 112kg kan je zo toch redelijk wat calorieën per uur verbranden(met een lage inpakt).

ps : Veel geluk er mee

Of de loopband voor jou het beste is twijfel ik persoonlijk aan, aangezien het een aardige aanslag is op je benen zeker als je net begint op 112kg. Een hometrainer zou ik eerder aanraden omdat fietsen gewoon makkelijker en langer vol te houden is (voor de meeste iig :rolleyes:). Maar het belangrijkste is gewoon om je te proberen prettig te voelen bij de cardio, ongeacht wat voor cardio je doet.

Zelf vond ik cardio altijd vreselijk totdat ik gewoon besloot om een manier te vinden om het leuk te gaan vinden. Voor mij was het niets meer dan in het volledig donker te gaan fietsen op de hometrainer met muziek op me kop :D (tijd gaat dan altijd zo snel ;)).

+1 !!!

Voor mij is het buiten fietsen in het zonnetje... ik ga echt niet binnen zitten fietsen / wandelen / rennen.

• Topic Starter Topic Starter
ok ik ga vanaf vandaag helemaal me eet patroon veranderen , alleen maar water drinken en ik fiets veel , morgen is de loop band er dus kan ik lekker aan de slag;)

doink ik kan wel goed rennen 15 minuten ongeveer dus dat is geen probleem ik fiets ook uren . ik ga vandaag ook lekker met een vriend hardlopen

Bedenk dat voor het behalen van resultaten doorzettingsvermogen een grote rol speelt.
Afvallen en spiermassa winnen doe je niet zomaar even. Zorg dat je verantwoord afvalt. Ga voor zo'n halve kilo per week, dat is het meest verantwoord. Om Doink te citeren, dat doe je door zo'n 500 kc onder je energie behoefte te gaan zitten.

Stel een doel en laat je goed informeren. Geef niet zomaar op!

ok ja ik heb wel doorzettingsvermogen daarmee gaat het helemaal goed komen. mijn doel is om af te vallen naar een gezond gewicht en dan daarna spiermassa winnen;P

3x in de week fullbody + cardio wanneer je kunt + gezond eten = succes

maar kan ik nu ook niet beter kracht training er bij doen ?
je ziet ook bij mensen op dit forum dat ze veel gaan eten om dik te worden en dan gaan trainen. nu ben ik al dik kan ik dan niet nu cardio en kt gaan doen? ik ga vanaf maandag 3x per week naar sportschool ;)

maar kan ik nu ook niet beter kracht training er bij doen ?

1 - dieet
2 -krachttraining
3- cardio

je ziet ook bij mensen op dit forum dat ze veel gaan eten om dik te worden en dan gaan trainen.

Dat heb je verkeerd gezien.
trainen + eten om groter e zwaarder te worden. Niet alleen eten om vetter te worden.

nu ben ik al dik kan ik dan niet nu cardio en kt gaan doen? ik ga vanaf maandag 3x per week naar sportschool ;)

doe dan eerst ee kort kracht programma en daarna (of op andere dagen) wat extra cardio.

ok ja ik heb wel doorzettingsvermogen daarmee gaat het helemaal goed komen. mijn doel is om af te vallen naar een gezond gewicht en dan daarna spiermassa winnen;P

Heheh... Ik liep alvast op de zaken vooruit en heb geen reden aan jouw doorzettingsvermogen te twijfelen natuurlijk.

Wat het afvallen betreft, dat gaat bijzonder goed samen met het winnen van spiermassa - tot een bepaald niveau, maar dat is voor latere zorg. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe meer energie je verbrand in beweging en in rust. Ik raad je aan meteen te starten met krachttraining. Met krachttraining bouw je spieren en verbrand je minstens zoveel energie als met cardiotraining.

:)

zeker mee eens ik doe nu ook eerst kt en dan cardio, lekker men hometrainer voor de tv zetten en een leuke rocky film en dan vliegt de tijd, this gewoon super. en ik heb nog wat gehoord (ikzelf denk dat het een fabeltje is maar je kunt het proberen) dat als je meer vet wil verliezen langere stetjes met halters maken met minder gewicht, maar weet absoluut niet zeker of het werkt maar het valt wel te proberen.

zeker mee eens ik doe nu ook eerst kt en dan cardio, lekker men hometrainer voor de tv zetten en een leuke rocky film en dan vliegt de tijd, this gewoon super. en ik heb nog wat gehoord (ikzelf denk dat het een fabeltje is maar je kunt het proberen) dat als je meer vet wil verliezen langere stetjes met halters maken met minder gewicht, maar weet absoluut niet zeker of het werkt maar het valt wel te proberen. ook is het handig (tijdens kt) een mp3 met een paar lekkere nummers en ook niet te snel willen afvallen want dat kan alleen maar tegenvallen, zoals hierboven al werd gezecht is wilskracht erg belangrijk, want opeens wil iedereen breed, gespierd en slanker worden maar bijna niemand zet door omdat ze te snel resultaat willen zien en dan word je teluergesteld en geef je het snel op, dat moet je dus wel voorkomen maar dat moet denk wel goed komen met jou.

en nog veel succes;)

Laatst bewerkt:
allemaal bedankt voor de reacties;) ik wil echt iets bereiken .
vandaag komt de loopband er duss ga ik lekker voor de tv rennen en hebben ook tubes ofzowiets gekregen vandaag zijn soort helastieken ipv van gewichten.
weten jullie paar intensiefe oefeningen voor me?

alvast bedankt allemaal

Afvallen: relatief simpel > meer bewegen en minder en gezonder eten. Basisrichtlijn.

MAAK EEN EETSCHEMA en hou je eraan, schrik niet als je denkt van "kan dat wel afvallen en zoveel eten" Ja je moet veeeeeeel eten maar wel super gezond. Ik ben nu 2maanden bezig met afvallen en de eerste 2weken had ik moeite om zo veel te eten. Vond dit heel raar omdat je altijd hoort "je moet minder eten en sporten" dit is dus niet waar. Eet veel en gezond om de 2a3uur. dus ook na je avond eten en vlak voor je gaat slapen

weet wel wat je eet, je kan niet zomaar eten wat je wilt
smorgens snelle eiwitten s'avond langzame eiwitten
smorgen veel KH en loop van de dag weinig KH

ik ben in die 2maanden van 92kilo naar 87.8 kilo
en ik doe VET meetingen want het gewicht wat een weegschaal aangeeft zegt helemaal niks. kan net zo goed vocht of spieren zijn!! terwel je doel is VET

p.s die 4kilo in 2maanden lijkt weinig maar kwa VET is het wel wat meer als 4 kilo aangezien ik een aantal kilo spiermasse erbij hebt gekregen..

Laatst bewerkt:
MAAK EEN EETSCHEMA en hou je eraan, schrik niet als je denkt van "kan dat wel afvallen en zoveel eten" Ja je moet veeeeeeel eten maar wel super gezond. Ik ben nu 2maanden bezig met afvallen en de eerste 2weken had ik moeite om zo veel te eten. Vond dit heel raar omdat je altijd hoort "je moet minder eten en sporten" dit is dus niet waar. Eet veel en gezond om de 2a3uur. dus ook na je avond eten en vlak voor je gaat slapen

weet wel wat je eet, je kan niet zomaar eten wat je wilt
smorgens snelle eiwitten s'avond langzame eiwitten
smorgen veel KH en loop van de dag weinig KH

ik ben in die 2maanden van 92kilo naar 87.8 kilo
en ik doe VET meetingen want het gewicht wat een weegschaal aangeeft zegt helemaal niks. kan net zo goed vocht of spieren zijn!! terwel je doel is VET

p.s die 4kilo in 2maanden lijkt weinig maar kwa VET is het wel wat meer als 4 kilo aangezien ik een aantal kilo spiermasse erbij hebt gekregen..

dennis ik lust bijna geen groenten en daar is me probleem al en dan ga ik met tegen zin , gezond eten eten.

Dat probleem heb ik ook... noem een groente maar op en ik lust het niet....
maarja je zult manieren moeten verzinnen met koken om het toch lekker te maken
ik vind brocelli zo onzetend VIES. echt smerig :D maar eet het wel 2x per week

nu doe ik 250gr brocoli met 200gr aardappelen en een rood uitje en dan stampen tot puree:P met beetje peper en klein beetje zout. Het is niet lekker maar ik merk wel hoe vaker ik het eet hoe beter het gaat.

wie mooi wilt zijn moet pijn leiden.... ik train best hard en het werpt echt de vruchten af. ik zie nu spieren in mijn armen me gezicht is niet meer een plofkop en nog veel meer
dus als ik in de spiegel kijk dan krijg ik echt een motivatie bom. Ik was het helemaal zat om dik te zijn. Mijn doel is om natura bodybuilding te gaan doen. En al moet ik een jaar lang afvallen nu kan het nog (kben 25) over paar jaar wordt het 10x moeilijker.
ik durf amper op het strand te liggen tussen maten van me iedereen is gespierd en ik dik. nou wacht maar.... als kost het een paar jaar.. ik haal alles in

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven