AndroidHealthClinic

Wil eerste kuur doen! graag meningen

Bezoekers in dit topic

ja ik weet niet precies of dit helemaal geschikt is voor je.

Het beste is om je kcal behoefte te berekenen en dan daar ongeveer 200-300 kcal boven te gaan. Hou je koolhydraten complex , eiwitten hoog en vetten onverzadigd.

5 eiren per dag? dit eigenlijk niet beetje veel?
persoon mag max 3 per week eten aangezien het hoge gehalte aan cholesterol?
 
5 eiren per dag? dit eigenlijk niet beetje veel?
persoon mag max 3 per week eten aangezien het hoge gehalte aan cholesterol?

heb je het onderzocht of plaats je dat gewoon zomaar ?
er lopen daar echt tig topics over
 
Je kan makkelijk 5eieren per dag eten. Je moet alleen ff de dooiers weggooien:P
 
klein opzetje van voedingsschema:
1: 100 gr havermout + 30-40 gr whey
2: 100 gr volkorenpasta + 130 gr tonijn
3: 100 gr volkorenpasta + 150 gr kip + 100 gr groente
4: rijst met kip en curry
5:5 eieren
5: 50 gr pindas + 500 gr kwark

3 liter water minstens per dag.

5 eieren als maaltijd ??? ga jij ook maar naar de voedingssectie......

---------- Post toegevoegd Tue 8 Nov 2011 om 13:38 ----------

Je kan makkelijk 5eieren per dag eten. Je moet alleen ff de dooiers weggooien:P

wat een onzin, cholestrol uit eigeel beinvloed je lichaams cholesterol echt minimaal zijn tich onderzoeken van.

verder is 5 eieren natuurlijk een maaltijd van lik me reed. Lekkere verhouding heb je dan..... Tevens is 5 eieren 5 x 14 = 70 gr eiwit. 30 tot 40 daarvan goes to waste. beetje onzinnig dus.
 
5 eieren als maaltijd ??? ga jij ook maar naar de voedingssectie......

---------- Post toegevoegd Tue 8 Nov 2011 om 13:38 ----------



wat een onzin, cholestrol uit eigeel beinvloed je lichaams cholesterol echt minimaal zijn tich onderzoeken van.

verder is 5 eieren natuurlijk een maaltijd van lik me reed. Lekkere verhouding heb je dan..... Tevens is 5 eieren 5 x 14 = 70 gr eiwit. 30 tot 40 daarvan goes to waste. beetje onzinnig dus.

Heb je hier een onderzoek van gelezen ofzo? Ik geloof er nl niks van..
Je lichaam gaat zeer effecient met voedingsmiddelen om, er gaat niets verloren lijkt me.........., als jij het tegendeel kunt bewijzen, graag!

Verder is het door suwardi benoemde maaltje van 5 eieren een prima maaltijd!

Edit: 1 ei levert max 7gr eiwit, geen 14 :rolleyes:
 
je lichaam kan maar een beperkt aantal gram eiwitten verwerken per uur. Dus eerst 5 eieren eten en later 500 gr kwark is kansloos imo.

en 5 eieren zijn 5 eieren en geen goed uitgedachte maaltijd met een goed e\k\v verhouding.
 
je lichaam kan maar een beperkt aantal gram eiwitten verwerken per uur. Dus eerst 5 eieren eten en later 500 gr kwark is kansloos imo.

en 5 eieren zijn 5 eieren en geen goed uitgedachte maaltijd met een goed e\k\v verhouding.

Heeft je lichaam moeite met 35gr eiwit dan?
Die kwark gaat er miss wel 3/4 uren later in, ik volg je niet echt..
Waarom MOET een maaltijd goed uitgedacht zijn dan? Een shake is helemaal geweldig, maar 5 eieren ruk.., wat een onzin!

Nogmaals, 5 eieren kan prima, en helemaal in de cut.
 
Heeft je lichaam moeite met 35gr eiwit dan?
Die kwark gaat er miss wel 3/4 uren later in, ik volg je niet echt..
Waarom MOET een maaltijd goed uitgedacht zijn dan? Een shake is helemaal geweldig, maar 5 eieren ruk.., wat een onzin!

Nogmaals, 5 eieren kan prima, en helemaal in de cut.

een shake is nog rukker dan 5 eieren en ook geen maaltijd. Maar goed meister eet jij lekker 5 eieren :D enjoy ;) wil er geen punt van discussie van maken geen zin in vandaag
 
als ik eieren zou pakken sochtends worden dat (niet minder dan) 8 stuks, waarvan 2 met dooier
dan heb je iig wat proteine binnen
 
als ik eieren zou pakken sochtends worden dat (niet minder dan) 8 stuks, waarvan 2 met dooier
dan heb je iig wat proteine binnen

nee niet aan dat dit je enige ontbijt is, maar alleen de eiwitten?
 
Laatst bewerkt:
5 eieren als maaltijd ??? ga jij ook maar naar de voedingssectie......

---------- Post toegevoegd Tue 8 Nov 2011 om 13:38 ----------



wat een onzin, cholestrol uit eigeel beinvloed je lichaams cholesterol echt minimaal zijn tich onderzoeken van.

verder is 5 eieren natuurlijk een maaltijd van lik me reed. Lekkere verhouding heb je dan..... Tevens is 5 eieren 5 x 14 = 70 gr eiwit. 30 tot 40 daarvan goes to waste. beetje onzinnig dus.

Jij gelooft nog in dat fabeltje van 30gr eiwit per uur? is bullshit zover ik weet
 
nee niet aan dat dit je enige ontbijt is, maar alleen de eiwitten?

ja had t over enkel de ewitten van me eerste maaltijd (sochtends).
komen uiteraard nog flink wat carbs bij ;)
 
ja had t over enkel de ewitten van me eerste maaltijd (sochtends).
komen uiteraard nog flink wat carbs bij ;)

dat leek me al inderdaad :D.
 
Jij gelooft nog in dat fabeltje van 30gr eiwit per uur? is bullshit zover ik weet

In mijn boek (studeer sportverzorging) staat toch dat je maar een beperkt aantal kan opnemen.. Anders kan je gewoon 's morgens al je eiwitten binnenkappen..
 
heb je het onderzocht of plaats je dat gewoon zomaar ?
er lopen daar echt tig topics over

ja ik heb dit onderzocht =)
 
5 eieren als maaltijd ??? ga jij ook maar naar de voedingssectie......

---------- Post toegevoegd Tue 8 Nov 2011 om 13:38 ----------



wat een onzin, cholestrol uit eigeel beinvloed je lichaams cholesterol echt minimaal zijn tich onderzoeken van.

verder is 5 eieren natuurlijk een maaltijd van lik me reed. Lekkere verhouding heb je dan..... Tevens is 5 eieren 5 x 14 = 70 gr eiwit. 30 tot 40 daarvan goes to waste. beetje onzinnig dus.

rustig maar man, het is maar een klein opzetje. Ik zei erbij dat nog totaal geen compleet voedingsschema is he;) 5 eieren is idd meer een tussendoortje :p
 
In mijn boek (studeer sportverzorging) staat toch dat je maar een beperkt aantal kan opnemen.. Anders kan je gewoon 's morgens al je eiwitten binnenkappen..

Niet alles wat geschreven staat is waar ;)
 
Niet alles wat geschreven staat is waar ;)

nee klopt en met wat rond kijken op deze forum is gebleken dat over deze topic de meningen nogal ver uit elkaar liggen :p

nuja ik ben er in elk geval al wat wijzer van geworden.
ik eet ze gewoon zonder dooier :p

wel grappig te zien hoe 1 vraag van me een heel eieren-duscutie op de poot zet.
 
rustig maar man, het is maar een klein opzetje. Ik zei erbij dat nog totaal geen compleet voedingsschema is he;) 5 eieren is idd meer een tussendoortje :p

Precies, in de cut neem ik regelmatig 4/5 eitjes tussendoor, geen carbs toch zo'n 35gr eiwit + vetten.., prima voer om droger mee te raken en lekker simpel te bereiden..

---------- Post toegevoegd Tue 8 Nov 2011 om 22:36 ----------

Niet alles wat geschreven staat is waar ;)

Idd, er was een bekende BB (dacht serge nubret, maar kan ander zijn), die nam slechts 1 meal per dag en zweerde dat het lichaam zo efficient is dat het niets zou verspillen.., kan mezelf wel vinden in die theorie.
 
Precies, in de cut neem ik regelmatig 4/5 eitjes tussendoor, geen carbs toch zo'n 35gr eiwit + vetten.., prima voer om droger mee te raken en lekker simpel te bereiden..

---------- Post toegevoegd Tue 8 Nov 2011 om 22:36 ----------



Idd, er was een bekende BB (dacht serge nubret, maar kan ander zijn), die nam slechts 1 meal per dag en zweerde dat het lichaam zo efficient is dat het niets zou verspillen.., kan mezelf wel vinden in die theorie.

dat was volgens mij ook serge ja, hij at ongeveer 2kg vlees zover ik me kan herinneren, wat beans, rijst en noten voor de rest. met 2 eetmomenten per dag... gast was ook een genetisch wonder :D
 
Back
Naar boven