AndroidHealthClinic

Wil geen vet aankomen.

niekmh

Cool Novice
Waardering
0
Hallo beste mensen!

Ik zit met een lastig probleem. Ik kan door slaap problemen niet gaan sporten,...dan komt gewoonweg de balans inspanning/rust ernstig in het gedrang.
Dus meer als een beetje fietsen komt er niet van. Nu moet ik mij nog meer gaan richten op voeding om geen vet aan te komen. Maar zo'n beetje alles wat je in de super koopt zit wel vet of overdadig suiker. Nu is mijn vraag of mensen hier tips hebben wat dan wel te eten, en wat vooral niet.
Ik ben 1,89M en 81Kg.

Nu eet ik meestal dit:
S'ochtends 4 bruine boterhammen, waarvan 1 met zalm.
even later een bord brinta.

Eind v/d ochtend weer twee boterhammen en twee kiwi's

Na de middag twee boterhammen en een cup a soup.
en een halve bak magere kwark

Eind v/d middag banaan en weer wat kwark.

Avondeten vaak zilvervliesrijst met kipvilet,..met wat kerrie saus
en weer wat kwark na.

Dit is wat ik gemiddeld eet.

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele antwoorden/suggesties!

Groeten!

Heb je een ziekte ofzo?

toch maar gaan sporten.... ontstresst

Ga lekker roeien :thumbs:

Je bent 189 en je weegt 81 kilo? Je eet bijna de hele dag kwark maar je sport niet. En je wil niet dik worden? Ik snap het even niet meer?

Of je nou veel sport of niet: vet aanzetten = meer calorien binnenkrijgen dan je verbruikt.

Ik raad je aan om met behulp van de stickies op de voedingssectie uit te rekenen hoeveel calorien je verbruikt en hoeveel je binnenkrijgt, zo kan je zelf zien of je vet zal aanzetten of niet.

Gezonde voeding en af en toe bewegen is natuurlijk wel aangeraden. Als je je prettig voelt bij af en toe een stukje fietsen moet je dat vooral doen.

In de super is prima gezond eten te krijgen. In het subforum 'vetverlies en conditietraining' is ook een sticky over slechte/goede voeding, neem daar anders een kijkje.

Succes. :p

• Topic Starter Topic Starter
Of je nou veel sport of niet: vet aanzetten = meer calorien binnenkrijgen dan je verbruikt.

Ik raad je aan om met behulp van de stickies op de voedingssectie uit te rekenen hoeveel calorien je verbruikt en hoeveel je binnenkrijgt, zo kan je zelf zien of je vet zal aanzetten of niet.

Gezonde voeding en af en toe bewegen is natuurlijk wel aangeraden. Als je je prettig voelt bij af en toe een stukje fietsen moet je dat vooral doen.

In de super is prima gezond eten te krijgen. In het subforum 'vetverlies en conditietraining' is ook een sticky over slechte/goede voeding, neem daar anders een kijkje.

Succes. :p

Okeej! Thx!

Verdiep je in wat je zoal verbruikt op een dag, dus wat je nodig hebt.
En let goed op de macro's. Ik haal nml alles in de supermarkt, maar koop gewoon bewust.

Je bent 189 en je weegt 81 kilo? Je eet bijna de hele dag kwark maar je sport niet. En je wil niet dik worden? Ik snap het even niet meer?

Je snapt 'm niet? Ik snap jou niet,...waar haal jij vandaan dat ik de godganse dag kwark eet? Ik eet ongeveer 500gr magere kwark per dag.
Is echt niet teveel hoor.

---------- Toegevoegd om 17:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:57 ----------

Intensief sporten werkt uitermate goed tegen angst en stress, zou het toch overwegen om een paar weken te proberen.

Even terug lezen! ;-) Als ik iets te intensief sport heb ik gelijk het gevoel van overtraining te pakken....of dat heb ik dan al te pakken. En daar word je helemaal onrustig van. Lees: intensieteit/rust balans verstoord.

Maar snap wat je bedoeld! ;-)

Je weegt 81 kilo! met jou lengte ben je dan of heel dun of zo goed als geen spier. En aangezien je niet wil gaan sporten vraag ik me af waarom advies gaat vragen over voeding op een BB forum?
Als niet vet wil worden kan je die kwark gewoon weg doen voor groente.... Eiwit is handig als je het ook echt nodig hebt.

Voeding van een sporter ziet er heel anders uit als voor iemand die niet sport.

Je weegt 81 kilo! met jou lengte ben je dan of heel dun of zo goed als geen spier. En aangezien je niet wil gaan sporten vraag ik me af waarom advies gaat vragen over voeding op een BB forum?
Als niet vet wil worden kan je die kwark gewoon weg doen voor groente.... Eiwit is handig als je het ook echt nodig hebt.

Voeding van een sporter ziet er heel anders uit als voor iemand die niet sport.

Als je goed gelezen had had je begrepen dat hij door gezondheidsproblemen of whatever niet kan sporten.
Dat dit forum toevallig dutchbodybuilding heet neemt niet weg dat hier ook veel kennis over voeding en beweging is. Dat dat laatste nu niet zo top is is jammer maar helaas.

Terug
Naar boven