XXL Nutrition

Wil graag Fitness Instructeur worden.

JUIST hierom moet je het doen! maak naam, de markt is er, grijp je kans! Er is best goed geld in te verdienen als je het goed aanpakt ;)

Vriend Jonko,

legt het dan ff uit aan het Belgen gepeupel. Wat houdt dat precies in?

Ik begeleid nu ook van die groene appeltjes die voor de eerste keer komen 'fitnessen' maar onderscheidt een personal trainer van een sportbegeleider?

Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik ben van opleiding graduaat (elektro)mechanica maar wil eigenlijk al een tijdje fitness instructeur worden. Nu ben ik dus op zoek naar een mogelijkheid om te beginnen als fitness instructeur of om er eerst een opleiding voor te volgen.

Ik ben vorige week weest solliciteren bij passage fitness om op zelfstandige basis fitness advisor en nadien personal trainer te worden. Na een gesprek mocht ik er beginnen door mijn ervaring op gebied van trainen e.d. maar ik ben niet echt overtuigd of dit wel de moeite waard is. In Belgie zijn personal trainers nogal redelijk onbekend en is dit nog niet echt ingeburgerd.

Ook heb ik al gekeken voor opleidingen als fitness instructeur bij Syntra, maar die opleidingen worden gegeven aan de hand van lessen die om de week plaatsvinden. Tot je fitness instructeur bent ben je enorm lang bezig in mijn ogen. ik ben eigenlijk op zoek naar een opleiding in dagschool zodat ik rapper mijn certificaat als instructeur kan halen.

Ik ga vanmiddag informatie inwinnen bij een universiteit om er eventueel anatomie en fysiologie te volgen. (studeren op zelfstandige basis).

Weet er niemand andere oplossingen? Andere scholen die dagopleiding geven e.d.??

Koen
omg
je bent een electro man
en dan word je zomaar aangenomen als fitness advisor...
nou als ik dat had geweten had ik ook gesoliciteerd:(

• Topic Starter Topic Starter
omg
je bent een electro man
en dan word je zomaar aangenomen als fitness advisor...
nou als ik dat had geweten had ik ook gesoliciteerd:(

Ga in mijn plaats :D

Hij heeft me wel enkele vragen gesteld in verband met training en zo maar is er echt niet zo diep op ingegaan. Hij zei dat ik wel genoeg ervaring had om het te kunnen. Nog een puntje waarover ik twijfel.....ik had het gevoel dat het niet echt uitmaakte of ik er wel IETS van wist.

Vriend Jonko,

legt het dan ff uit aan het Belgen gepeupel. Wat houdt dat precies in?

Ik begeleid nu ook van die groene appeltjes die voor de eerste keer komen 'fitnessen' maar onderscheidt een personal trainer van een sportbegeleider?

Een personal trainer gaat een stapje verder. Persoonlijke begeleiding per persoon, elke training aangepast op de persoon, samen naar het doel van de client toewerken. Je moet ook indenken dat het gros van de mensen het trainen niet eens leuk vinden en vaak ook na een goed begin het sporten weer laten liggen. Een personal trainer is in dat geval ook een stok achter de deur. Naast dat verzorgt de personal trainer een volledige les, veelal losse oefeningen. Bv met swiss balls, bosu ball, medicine balls, dyna bands, BW, kettlebells, dumbbells, etc.

Een instructeur doet niets anders dan groepsrondleidingen, apparaat uitleg, en sociaal zijn tegen mensen [en sommige geven lessen].

:D
Ga in mijn plaats :D

Hij heeft me wel enkele vragen gesteld in verband met training en zo maar is er echt niet zo diep op ingegaan. Hij zei dat ik wel genoeg ervaring had om het te kunnen. Nog een puntje waarover ik twijfel.....ik had het gevoel dat het niet echt uitmaakte of ik er wel IETS van wist.

wat verdiende het?:cool:
ik kan heel goed niks weten:p

En hoe regel je de vergoeding? Per uur? En hoeveel?

En doe je je ding dan in een sportschool of heb je een eigen ruimte?

Ligt eraan, als je echt helemaal iets voor je eigen opzet, zul je een ruimte moeten vinden. OF zelf een hebben, of opties bespreken bij een sportschool. Als ze bij sportscholen een pt-er zoeken betekent dit vaak dat je die ruimte mag gebruiken, en dan betaal je maandelijks gewoon een bepaald bedrag.

Ligt eraan, als je echt helemaal iets voor je eigen opzet, zul je een ruimte moeten vinden. OF zelf een hebben, of opties bespreken bij een sportschool. Als ze bij sportscholen een pt-er zoeken betekent dit vaak dat je die ruimte mag gebruiken, en dan betaal je maandelijks gewoon een bepaald bedrag.

Sorry, voor de vele vragen maar hier leer ik dus van.

Dus jij bent PR in bijberoep en factureert dan ook...
Maar welke brevetten en/of diploma's heb je dan?

30 euro per uur is niet echt veel
zker als je hun nog moet betalen

Ik volg een cursus op de Syntra in Hasselt. Als ik slaag voor mijn examens ontvang ik volgende diploma's:

- Syntra-getuigschrift "Instructeur Fitness"
- VTS-diploma "Instructeur Fitness" - niveau trainer B (VTS is Vlaamse Trainers School)
- Uitbater Fitnesscentrum (bij bewijs van kennis van bedrijfsbeheer)

Leuke gevarieerde opleiding tot nog toe. Ik raad ze je zeker aan.

Als ik ook ga werken als fitness instructeur weet ik nog niet. Ik heb een bachelor in Accountancy en Fiscaliteit, daar is meer poen mee te pakken :D. Maar geld is niet alles dus je weet maar nooit.

• Topic Starter Topic Starter
Ik volg een cursus op de Syntra in Hasselt. Als ik slaag voor mijn examens ontvang ik volgende diploma's:

- Syntra-getuigschrift "Instructeur Fitness"
- VTS-diploma "Instructeur Fitness" - niveau trainer B (VTS is Vlaamse Trainers School)
- Uitbater Fitnesscentrum (bij bewijs van kennis van bedrijfsbeheer)

Leuke gevarieerde opleiding tot nog toe. Ik raad ze je zeker aan.

Als ik ook ga werken als fitness instructeur weet ik nog niet. Ik heb een bachelor in Accountancy en Fiscaliteit, daar is meer poen mee te pakken :D. Maar geld is niet alles dus je weet maar nooit.

Ikzelf ben bachelor mechanica maar geld is idd niet alles!!!

Terug
Naar boven