XXL Nutrition

Wil graag Fitness Instructeur worden.

Ik volg een cursus op de Syntra in Hasselt. Als ik slaag voor mijn examens ontvang ik volgende diploma's:

- Syntra-getuigschrift "Instructeur Fitness"
- VTS-diploma "Instructeur Fitness" - niveau trainer B (VTS is Vlaamse Trainers School)
- Uitbater Fitnesscentrum (bij bewijs van kennis van bedrijfsbeheer)

Leuke gevarieerde opleiding tot nog toe. Ik raad ze je zeker aan.

Als ik ook ga werken als fitness instructeur weet ik nog niet. Ik heb een bachelor in Accountancy en Fiscaliteit, daar is meer poen mee te pakken :D. Maar geld is niet alles dus je weet maar nooit.

Awel in die cursus was ik ook geïntereseerd maar dat is in dagopleiding als ik mij niet vergis. Niet simpel als je nog een baan hebt ook natuurlijk.
Daarom dat ik nu eerst voor verzorger ga....ook in Hasselt.

Awel in die cursus was ik ook geïntereseerd maar dat is in dagopleiding als ik mij niet vergis. Niet simpel als je nog een baan hebt ook natuurlijk.
Daarom dat ik nu eerst voor verzorger ga....ook in Hasselt.

Ik volg dat zaterdags door de dag. Ik werk 5 dagen per week en ga zaterdag naar school.

• Topic Starter Topic Starter
Het valt me op dat er hier toch vrij veel zo'n opleiding gevolgd hebben, aan het volgen zijn of gaan volgen aan syntra. Zal me daar eens beter informeren

Heb zelf alle fitvak opleidingen gedaan.

Fitness trainer A+B+personal trainer. Daarnaast heb ik ook spinning, bodypump en loop en conditie trainer certificaten/diploma's. Ben nu nog bezig met sportmassage. Maar om eerlijk te zijn is het, het geld en de moeite niet waard geweest. Alleen fitnesstrainer A was voldoende geweest om aan de bak te kunnen. Voor de rest word er allemaal interessant gekeken tijdens een solicitatie maar betalen ze je er maar bar weinig voor. Al met al ga ik er niet full time in verder. Lekker hobby matig bezig zijn zodat ik geen sportschool abbo hoef te betalen is mijn doel maar voor de rest wil ik er niets mee.

Ik werk fulltime als instructeur sinds kort, en op vrijdag sta ik ook nog in een zaaltje waar harder getraind wordt. Dat laatste baantje heb ik niet opgezegd toen ik die fulltime baan kreeg omdat daar veel meer te leren is. Ik zie dat meer als een soort stage, de eigenaar leert me vaak ook dingen en ik bedenk vaak dingen die ik dan aan hem kan vragen of ze goed zijn. Ik heb het geluk dat ik daar terecht ben gekomen omdat ik er een betere instructeur van ben geworden. Wat ik probeer te zeggen, instructeur ben je niet omdat je een papiertje hebt (ook al heb ik ze wel :P) maar kennis brengt je veel verder.
Jammer genoeg ligt het niveau in nederland erg laag.

Heb zelf alle fitvak opleidingen gedaan.

Fitness trainer A+B+personal trainer. Daarnaast heb ik ook spinning, bodypump en loop en conditie trainer certificaten/diploma's. Ben nu nog bezig met sportmassage. Maar om eerlijk te zijn is het, het geld en de moeite niet waard geweest. Alleen fitnesstrainer A was voldoende geweest om aan de bak te kunnen. Voor de rest word er allemaal interessant gekeken tijdens een solicitatie maar betalen ze je er maar bar weinig voor. Al met al ga ik er niet full time in verder. Lekker hobby matig bezig zijn zodat ik geen sportschool abbo hoef te betalen is mijn doel maar voor de rest wil ik er niets mee.

heb zelf de opleiding van de AALO gedaan maar dat vond ik nogal matig
train zelf al zo'n 10jr en in die tijd heb ik meer geleerd!
alleen de anatomie kende ik nog niet

ben nu van plan een sportvoeding of sportmassage opleiding te volgen maar weet nog niet waar
waarschijnlijk bij AFN

hoe is de opleiding sportmassage bij fitvak?
hoe diep gaan ze in de stof
veel anatomie en fysiologie toch??

Wat ik me dus afvraag is of die opleiding aan het syntra van enig niveau is.
En of er een deftige stage aan verbonden is.

Heeft iemand ervaring mee?

Ik zal eens moeten gaan horen bij Syntra al zal dat een vrij subjectief klapke zijn:)

Ik heb meer info gevonden over fitnessopleidingen in België bij de VTS (onderdeel van Bloso).

http://www3.bloso.be/bloso/vtspublic/docs/sporttak/Fitness.pdf

VTS organiseert zelf geen opleidingen Instructeur B Fitness, maar werkt hiervoor samen met Syntra Vlaanderen, de Syntra-opleidingscentra en De FitnessOrganisatie. Gediplomeerde Instructeurs B Fitness kunnen bijkomend de Syntra-opleiding “Basiskennis Bedrijfsbeheer” volgen en zo het diploma “Uitbater van een fitnesscentrum” van Syntra Vlaanderen behalen. Vanaf het schooljaar 2008-2009 kan ook de bijscholing “Zakelijk & ondernemend denken voor trainers, atleten, …” gevolgd worden.

De Syntra-opleiden zijn dus een onderdeel van de bloso-structuur, wat over het algemeen toch een kwaliteitsgarantie is aangezien dit betekent dat hun diploma's erkend zijn door de Vlaamse gemeenschap.

Nog info over deze cursussen, maar ook over andere organisaties die opleidingen aanbieden: Fitnessfaculty

heb zelf de opleiding van de AALO gedaan maar dat vond ik nogal matig
train zelf al zo'n 10jr en in die tijd heb ik meer geleerd!
alleen de anatomie kende ik nog niet

ben nu van plan een sportvoeding of sportmassage opleiding te volgen maar weet nog niet waar
waarschijnlijk bij AFN

hoe is de opleiding sportmassage bij fitvak?
hoe diep gaan ze in de stof
veel anatomie en fysiologie toch??

Sportmassage is tot nu toe het moeilijkste wat ik gedaan heb op dit gebeid. Fitnesstrainer A+B kunnen er beide niet aan tippen. Deze opleinding is overigens ook niet van fitvak maar van de NGS(Nederlands Genootschap voor Sportmassage - home)
Er word vrij diep ingegaan op de anatomie. fysiologie komt wel aan bod alleen niet erg uitgebreid. Verder heb je ook nog een deel EHBSO, massage technieken en tapen en bandageren.

Voor de jongens die in Limburg wonen en een job zoeken als fitness instructeur. In Maaseik (Belgisch Limburg) opent één dezer dagen een nieuwe health city en daar zoeken ze nog instructors.

Moet je natuurlijk wel zin voor hebben om te werken voor Health City. Poen pakken staat bij hun voorop en op het laagste trapje staat mensen helpen hun doelen te bereiken.

IN Syntra Sint-Niklaas geven ze dat ook hoor.
heel professioneel vind ik, veel volk die da volgt...
greetz
hun tel : 03/760 08 20.

Ik ben aan het denken om volgend schooljaar de opleiding sportverzorger en instructeur fitness te volgen bij Syntra Sint Niklaas. Zijn er ondertussen mensen die al enige ervaring hebben met Syntra Sint Niklaas? Raden jullie het aan?

Alvast bedankt.

Weet iemand overigens of je in een gym mag staan zonder diploma? Als bijv. de eigenaar meent dat je geschikt bent.

Weet iemand overigens of je in een gym mag staan zonder diploma? Als bijv. de eigenaar meent dat je geschikt bent.

Ja, dat mag.

Enige die daar iets van kunnen zeggen zijn de verzekeringen maar mits de baas toelating en exacte richtlijnen achterlaat voor jou als begeleider/helper is het de verantwoordelijkheid van de baas. Dus ja.

Ja, dat mag.

Enige die daar iets van kunnen zeggen zijn de verzekeringen maar mits de baas toelating en exacte richtlijnen achterlaat voor jou als begeleider/helper is het de verantwoordelijkheid van de baas. Dus ja.

steeds vaker zullen velen ivm verzekeringskwesties idd verlangen dat je een papiertje bezit.
Heb m bijna-)

Terug
Naar boven