AndroidHealthClinic

Wilders got owned

Dankjewel, ik heb mn lolbroek aan vandaag :rolleyes:
Nee hebben ze ook niet
Die tap ik af van jou:roflol:

Staat niets over Koenders uitspraken op het web (toch niet direct gevonden) en ik heb geen Nederlandse kranten noch heb ik het nieuws op de radio of tv gehoord. Logisch dat Koenders zijn vel probeert te redden, vragen waren o.a. naar hem gericht. Alleen naar wat ik lees op het web klopt het verhaal wel in grote lijnen, hij heeft het alleen genuanceerd.

Er is gisteren een reportage geweest waarin alles duidelijk werd verteld en waar oa de jongeren waar het om ging aan het woord kwamen.

Ik heb geen bron daarvan, maar het was gisteren rond een uur of 10-11 of Nederland 1,2 of 3.

Koenders heeft het laten uitzoeken, hij was gisteren net terug uit afghanistan.

Verder, tja wilders is gewoon een "troublemaker" en hij brengt niks goeds met zich mee.Niet voor niks wilde geen van de partijen met hem samenwerken, ik vond het ook een mooi hoe rutte hem toen op zijn plaats zette;)

Het blijft een belachelijk idee dat veel teveel kost voor wat het opbrengt en niet rechtvaardig is, dat vind niet alleen Wilders maar ook anderen. Maar hij is wel de enige die er wat over zegt....

Het blijft een belachelijk idee dat veel teveel kost voor wat het opbrengt en niet rechtvaardig is, dat vind niet alleen Wilders maar ook anderen. Maar hij is wel de enige die er wat over zegt....

Tja, dat kun jij vinden ja.Maar dat maakt het idee nog niet belachelijk.
Persoonlijk vind ik het ook geldverspilling, maarja er zijn nog veel meer andere dingen die nog veel meeer geld kosten dan zo'n reisje.

En op je laatste zin hoef ik toch niet te reageren haha.

Het idee is compleet belachelijk, vlinders kan je hier ook zien en criminelen beloon je niet. Dat andere dingen meer geld kosten is geen argument om het goed te keuren. Over die laatste zin: kritiek geven op het beleid is prima, vooral als ze zulke flaters slaan.

Nu spreek je over cultuur. Maar:

Hier refereer je duidelijk naar ras.

Inderdaad kunnen wij hier in NL niet toestaan dat alle religieuze culturere rituelen toelaatbaar zijn, omdat onze samenlevingswetten dat niet toelaten moeten zij zich aanpassen. Is absoluut geen racisme.

Maar onderscheid maken in recht, behandeling, benadering en maatschappelijke positie op grond van ras (geen cultuur!) is racisme vanuit mijn referentiekader.

Verder wikipedia is een leuke opstapsbron, maar als waterdichtebron kun je hem links laten liggen.
ok, jij je zin, dan is het geen racisme. Het is wel discriminatie (aan de grens selecteren op basis van geloof en 'liever geen moslims in de regering'). Wat vind je daarvan, Marky?

Het idee is compleet belachelijk, vlinders kan je hier ook zien en criminelen beloon je niet. Dat andere dingen meer geld kosten is geen argument om het goed te keuren. Over die laatste zin: kritiek geven op het beleid is prima, vooral als ze zulke flaters slaan.

Nogmaals bigt, het heeft niks met vlinders of ciminelen belonen te maken.

Dus het valt wel mee, denk je dat er een stel mafkezen in de regering zitten?Ze weten meestal heus wel wat ze doen, dingen zijn niet altijd zoals ze lijken en de wereld zit ingewikkelder inelkaar dan men denkt.

ok, jij je zin, dan is het geen racisme. Het is wel discriminatie (aan de grens selecteren op basis van geloof en 'liever geen moslims in de regering'). Wat vind je daarvan, Marky?

Discriminatie is vaak gewoon nodig. Discotheken die een portier aannemen discrimineren ook slapjanussen en bejaarden, een modeshow discrimineert ook lelijke en dikke vrouwen, een advocatenkantoor discrimineert domme mensen. enz enz.

Ik zeg niet dat ik voor alles wat Wilders zegt ben, maar onderscheid maken is doodgewoon, en je ziet nu aan de mogelijke rechtzaak tegen Albayrak dat het niet eens zo veel gevraagd was om je buitenlandse paspoort als politicus op te geven. Geen moslims in de regering vind ik ook onzin, maar hoeveel is het nou gevraagd je tweede paspoort op te geven, en wat zegt het over iemands loyalitiet als die dat weigert ondanks rechtzaken en onrust?

Discriminatie is vaak gewoon nodig. Discotheken die een portier aannemen discrimineren ook slapjanussen en bejaarden, een modeshow discrimineert ook lelijke en dikke vrouwen, een advocatenkantoor discrimineert domme mensen. enz enz.

Discriminatie is gewoon nodig? soms sta ik echt verbaast over wat ik hier lees.. je vergelijkt onderscheid maken aan de deur van een discotheek met een hele bevolkingsgroep of ras als minderwaardig beschouwen?Een advocatenkantoor en bij een modeshow SELECTEERD op bepaalde criteria die je nodig hebt om een bepaalde taak of doel te volbrengen.. bepaalde vaardigheden wat dus heel anders is dan mensen bij voorhand al als mindere te beschouwen omdat ze uit een bepaald land komen of een bepaald geloof hebben ofwat dan ook...

Ik zeg niet dat ik voor alles wat Wilders zegt ben, maar onderscheid maken is doodgewoon, en je ziet nu aan de mogelijke rechtzaak tegen Albayrak dat het niet eens zo veel gevraagd was om je buitenlandse paspoort als politicus op te geven. Geen moslims in de regering vind ik ook onzin, maar hoeveel is het nou gevraagd je tweede paspoort op te geven, en wat zegt het over iemands loyalitiet als die dat weigert ondanks rechtzaken en onrust?

Heb je wel eens bedacht dat mensen kunnen handelen uit princiepe? waarom zouden ze hun paspoort moeten inleveren als het wettelijk niet verplicht is? om hun loyaiteit te tonen? Loyaliteit kan je aan velen dingen merken maar een boekje meer of minder (of ie nou in het arabisch, chinees of nederlands is geschreven) dat zegd dus echt geen ene reet over hoe loyaal je bent.. als de tweede paspoort wordt ingeleverd dan is die persoon een 'echte Nederlander' en dan voelt ie zich verbonden aan Nederland.. damn.. hoe kortzichtig kunnen mensen toch zijn hé..
Is er al een proces gestart tegen Maxima?

Verder heb ik het gehele topic niet gelezen dus ik reageer eigenlijk puur en alléén op de laatste post....

Ik probeerde mensen alleen maar in te laten zien dat discriminatie een veelvoorkomend verschijnsel is. In bijna elk land ter wereld wordt onderscheid gemaakt wat voor mensen er wel en welke er niet in mogen. Ook in Nederland. Vluchtelingen mogen er in, economische gelukszoekers niet. Ook worden mensen met een hoge opleiding vaak toegelaten. Ook allemaal discriminatie.

En over het dubbele paspoort: ik zeg dat hij een punt heeft, niet dat ik vind dat iedereen zijn paspoort maar moet inleveren. En dat het een principekwestie is begrijp ik wel, maar is natuurlijk geen argument. Je kan anders alles wel verdedigen omdat het een principe is. Bijvoorbeeld het niet binnenlaten van bepaalde groepen. ;)

Boeiend dat discriminatie. Iedereen discrimineert wel eens. Vooral in de discotheek als je een lekker wijf met een strak kontje en dikke t**ten verkiest boven een afgeragde sl*t met een bril en een pukkel op haar neus. Discriminatie op basis van uiterlijk.

Discriminatie is vaak gewoon nodig.

Ik probeerde mensen alleen maar in te laten zien dat discriminatie een veelvoorkomend verschijnsel is.

:scratch: Je bent het spoor een beetje bijster hé? Dat er wordt gediscrimineerd over de gehele wereld dat hoef je mensen niet te vertellen.. als je discriminatie gaat rechtvaardigen dan is dat een heel ander verhaal.. zeker als je het probeert met "in discotheken wordt er ook geselecteerd"

En over het dubbele paspoort: ik zeg dat hij een punt heeft, niet dat ik vind dat iedereen zijn paspoort maar moet inleveren. En dat het een principekwestie is begrijp ik wel, maar is natuurlijk geen argument. Je kan anders alles wel verdedigen omdat het een principe is. Bijvoorbeeld het niet binnenlaten van bepaalde groepen;)

Iedereen? we hadden het over Albayrak (tenminste.. daar had jij het over en ik ging daar op in)... Het is een princiepekwestie omdat het TOEGESTAAN is bij WET en dat is wel een ARGUMENT dus wederom probeer je een punt te maken maar het is een punt die rammelt aan alle kanten...

Nee Zelda... je komt niet echt sterk over met je "argumenten"

Boeiend dat discriminatie. Iedereen discrimineert wel eens. Vooral in de discotheek als je een lekker wijf met een strak kontje en dikke t**ten verkiest boven een afgeragde sl*t met een bril en een pukkel op haar neus. Discriminatie op basis van uiterlijk.

Dicrimineer ik ook als ik witte chocola prefereer ipv bruine chocola? ik denk dat het begrip discriminatie jou nog niet helemaal duidelijk is ;)

Je kan ook gewoon keuzes en selecties maken.. dat heeft weer te maken met andere factoren zoals smaak, voorkeur etc..etc... en niksmet discriminatie

Verschil is dat er een wet is die voorschrijft welke vormen van discriminatie verboden zijn, en die vormen mogen gewoon niet..

wikipedia zei:
Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid".

Discriminatie - Wikipedia

Mijn opmerking was overigens sarcastisch bedoeld. Ik wilde alleen maar zeggen dat je heel veel kanten op kunt met discriminatie. En dat je dus heel veel dingen mocht je dat willen onder discriminatie zou kunnen brengen. Als je het letterlijk neemt maak je onderscheid tussen mooi en lelijk en ben je dus in feite aan het discrimineren op basis van uiterlijk.;)

jij snapt er werkelijk niets van. Hoe kortzichtig kun je zijn om dingen te zeggen als 'hoeveel is het nou gevraagd je tweede paspoort op te geven'.
Twee punten:
1. Een paspoort is een gevoel. Ik zou graag een tijd in Turkije wonen, mss verlaat ik Nederland wel definitief. Dat betekent nog niet dat ik dan mijn paspoort wil inleveren, simpelweg omdat ik altijd een Nederlander zal blijven. Verder is het om praktische redenen dom om je paspoort van de hand te doen.
2. Omdat één extremistische advocaat een goedkope poging doet om de boel weer eens op te schudden is dat opeens hét argument met terugwerkende kracht dat bewijst dat Albayrak inderdaad haar paspoort had moeten inleveren? Wat een slappe argumentatie.
Paradoxale gewaarwording overigens dat de xenofoben nu het hun uitkomt opeens een ultra-nationalist (want dat is de desbetreffende advocaat, dezelfde die Pamuk en Dink aanklaagde) in de armen sluiten.

Je vergelijking met portiers raakt eveneens kant noch wal. Dus het is in ons belang dat er geen mensen met dubbele paspoorten in de regering zitten? Of sterker nog: moslims? Of dat we ze überhaubt nog binnenlaten? Afgezien dat het antwoord zich laat raden, doet dat er niet veel toe. In deze democratische rechtsstaat hebben wij een aantal waarden en normen. Dat betekent dus geen discriminatie, punt uit. Je kunt nu de discussie vervuilen door te zeggen dat dikke mensen ook gediscrimineerd worden, maar dat vind ik wel erg gemakkelijk.

:scratch: Je bent het spoor een beetje bijster hé? Dat er wordt gediscrimineerd over de gehele wereld dat hoef je mensen niet te vertellen.. als je discriminatie gaat rechtvaardigen dan is dat een heel ander verhaal.. zeker als je het probeert met "in discotheken wordt er ook geselecteerd"

Hoezo probeer ik discriminatie te rechtvaardigen? Ik probeer alleen te laten zien dat discriminatie vele vormen heeft en dat er ook goede vormen zijn die de maatschappij helpen functioneren. De reden dat ik erover begon was dat ik vind dat mensen vaak nogal snel de woorden discriminatie en racisme als mantra gebruiken zodra ze de kans krijgen om zo een discussie om zeep te helpen. Ik ben absoluut geen voorstander van elke vorm van discriminatie, zoals discriminatie op huidskleur.

Iedereen? we hadden het over Albayrak (tenminste.. daar had jij het over en ik ging daar op in)... Het is een princiepekwestie omdat het TOEGESTAAN is bij WET en dat is wel een ARGUMENT dus wederom probeer je een punt te maken maar het is een punt die rammelt aan alle kanten...

Nee Zelda... je komt niet echt sterk over met je "argumenten"

Ten eerste: zoals ik al drie keer heb gezegd vind ik persoonlijk niet dat Albayrak of andere kamerleden hun tweede paspoort moeten inleveren. Ten tweede mis je het punt van Wilders: hij vindt dus dat het NIET toegestaan zou moeten zijn bij WET. Ik begrijp ook best dat Albayrak haar paspoort niet wegdoet als niemand er over valt. Ik zeg toch nergens dat ze iets misdaan heeft? Het enige dat ik zeg is dat ik vind dat Wilders wel een punt heeft: ik kan me best voorstellen dat hij vraagtekens stelt waarom een buitenlands paspoort zo heilig is. Jammer dat jij een boogie me daarom nu zo keihard afbranden. Vrijheid van meningsuiting is voor jullie kennelijk ook alleen van toepassing voor mensen die hetzelfde vinden als jullie...

Laatst bewerkt:
jij snapt er werkelijk niets van. Hoe kortzichtig kun je zijn om dingen te zeggen als 'hoeveel is het nou gevraagd je tweede paspoort op te geven'.
Twee punten:
1. Een paspoort is een gevoel. Ik zou graag een tijd in Turkije wonen, mss verlaat ik Nederland wel definitief. Dat betekent nog niet dat ik dan mijn paspoort wil inleveren, simpelweg omdat ik altijd een Nederlander zal blijven. Verder is het om praktische redenen dom om je paspoort van de hand te doen.
2. Omdat één extremistische advocaat een goedkope poging doet om de boel weer eens op te schudden is dat opeens hét argument met terugwerkende kracht dat bewijst dat Albayrak inderdaad haar paspoort had moeten inleveren? Wat een slappe argumentatie.
Paradoxale gewaarwording overigens dat de xenofoben nu het hun uitkomt opeens een ultra-nationalist (want dat is de desbetreffende advocaat, dezelfde die Pamuk en Dink aanklaagde) in de armen sluiten.

Je vergelijking met portiers raakt eveneens kant noch wal. Dus het is in ons belang dat er geen mensen met dubbele paspoorten in de regering zitten? Of sterker nog: moslims? Of dat we ze überhaubt nog binnenlaten? Afgezien dat het antwoord zich laat raden, doet dat er niet veel toe. In deze democratische rechtsstaat hebben wij een aantal waarden en normen. Dat betekent dus geen discriminatie, punt uit. Je kunt nu de discussie vervuilen door te zeggen dat dikke mensen ook gediscrimineerd worden, maar dat vind ik wel erg gemakkelijk.

Jij bent degene die de discussei vervuilt. Je leest m'n posts kennelijk niet goed of zoekt er dingen achter die er niet staan. Ondanks dat ik (door schade en schande wijsgeworden) in bijna elke post benadruk dat ik niet alle moslims, allochtonen enz op één hoop gooi, beschuldig jij me daar wel van. Zeggen dat er voor de vragen van Wilders iets te zeggen is, is voor jou kennelijk hetzelfde als zeggen dat ik het volledig met Wilders eens ben (alsof dat trouwens een halsmisdaad zou zijn) en liefs nog alle buitenlanders op de brandstapel gooit. Jammer dat je de nuances niet ziet.

Jullie vijandelijke toon is beneden elk peil.

Terug
Naar boven