XXL Nutrition

Wilders noemt leden kabinet leugenaars

De kamer beroept zich op kamernotules. Ze wilden de notulist erbij roepen om onder ede een verklaring te doen maar Wilders weigerde dit.

Maar aan de andere kant, ik ken op gemeentelijk niveau niets anders als dat aanwezigen van een gesprek een paraaf zetten onder de notulen. Een verkeerde datum en geen enkele paraaf. Dat zegt iets over het amateurisme van de kamer en de waarde die we aan dat vodje papier van gisteren moeten toekennen.

Vergelijk het met het schriftelijke verslag van je functioneringsgesprek. Zou er iemand op basis van document met een datum die niet bestaat zonder handtekening van werkgever notulist en jij zelf conclusies trekken over je functioneren? Ik niet!

Maar ik zou de ambtenaar wel willen horen, ik zou de onderste steen boven willen. De reactie van bekijk het allemaal maar en niet meewerken aan waarheidsvinding is bijna hetzelfde als schuld bekennen. Terugkomend op de vergelijking met het functioneringsgesprek, mijn baas zou zeggen; ja we bekijken het inderdaad verder...zonder jou en terecht want meewerken aan het vinden van de waarheid is een vereiste, zeker als volksvertegenwoordiger.

En ja het is diep triest dat een deel van de bevolking hem kosten wat het kost steunt en volgt zonder vragen te stellen. Follow the leader en wat is hij toch dapper dat hij in de kamer woorden in de mond neemt als bekijk het allemaal maar. Mensen die volgen zonder vragen zijn eng omdat ze vertegenwoordigers voortbrengen met een carte blanche. In iets mindere mate is dit overigens niet exclusief voor de PVV aanhang, de gemiddelde CDA er zou zich ook eens kritisch moeten roeren ipv JP, Ballin en consorten volgen. Zij het minder expliciet maken ook zij zich schuldig aan beroerd functioneren en vooral aan het niet oprecht zijn. De hele kamer is een grote slangen kuil en gisteren was het alle slangen tegen een aanvallen. Aanval is immers de beste verdediging als verdediging van eigen handelen alleen maar een negatief beeld geeft.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan er gesjoemeld zijn met die notules en handtekeningen maar denk je nu echt dat die hele kamer dit soort praktijken gaat zitten ondersteunen, allemaal liegen om een punt te maken tegen Wilders? Ik denk niet dat dit realistisch is, er zal er altijd eentje gaan lekken en buiten dat denk ik toch niet dat de politiek zo corrupt is. Lijkt mij nogal ver gezocht maar het is dan ook de enige strohalm die Wilders heeft in deze situatie.

Achja, je kan zeggen van Wilders wat je wilt, en een fatsoenlijke polititieker zijn hij nooit worden, maar een soort volk dat aan de ene kant roept dat islamofobie een gevaar is voor Europa, en aan de andere kant zelf de grootste islamofoben (immers angst voor de film en reacties erop door islamieten) zijn door hun reacties op een relatief onschuldige film al vanaf de aankondiging, dat vind ik veel triester en hypocrieter.

Ik geloof niet dat je kunt stellen dat aan de hand van de reactie van zowel coalitie als oppositie deze Islamofobisch van karakter is, daar de kern van de bezorgdheid lag bij het potentiele polariserende effect van Wilders' vod van een film. Komt over als een gezonde dosis bezorgdheid om onnodge problemen te voorkomen.

Op zich hebben ze reden voor bezorgheid als je in aanmerking neemt dat naarmate de extremen zoals Wilders zelf onder de bevolking toeneemt, zullen de extremen onder de Moslims zelf waarschijnlijk ook toenemen in reactie op uitingen van Islamofobie zoals de film van Wilders dat was. Met andere woorden, de gast en zijn aanhangers maken dat wat ze als probleem zien alleen maar erger wordt.

Moet ik erbij zeggen dat ik van Wilders helemaal niet de indruk heb dat de man ook maar enigzins oprecht is en het meer doet voor de persoonlijke aandacht. Het is of dat of de man heeft het IQ van een worm als ie denkt dat zijn aanpak ook maar enigzins constructief uit kan pakken.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk kan er gesjoemeld zijn met die notules en handtekeningen maar denk je nu echt dat die hele kamer dit soort praktijken gaat zitten ondersteunen, allemaal liegen om een punt te maken tegen Wilders? Ik denk niet dat dit realistisch is, er zal er altijd eentje gaan lekken en buiten dat denk ik toch niet dat de politiek zo corrupt is. Lijkt mij nogal ver gezocht maar het is dan ook de enige strohalm die Wilders heeft in deze situatie.

Je hebt het als maar over de hele kamer terwijl het gesprek dacht ik met Joustra en Ballin was. Volgens mij was zelfs de PVDA niet hier van op de hoogte of Hamer speelde gisteren ook behoorlijk goed toneel. Jou scenario van een compleet liegende 2e kamer is idd onrealistisch. Maar Joustra en Ballin die hebben een behoorlijke reputatie: IRT affaire, jarenlang dictatorgedrag van Jouwstra op het ministerie LNV....een gesprek tussen die twee ratten en Wilders is JA dat is het woord van de ene rat tegen de andere rat.

Ik geloof niet dat je kunt stellen dat aan de hand van de reactie van zowel coalitie als oppositie deze Islamofobisch van karakter is, daar de kern van de bezorgdheid lag bij het potentiele polariserende effect van Wilders' vod van een film. Komt over als een gezonde dosis bezorgdheid om onnodge problemen te voorkomen.

Op zich hebben ze reden voor bezorgheid als je in aanmerking neemt dat naarmate de extremen zoals Wilders zelf onder de bevolking toeneemt, zullen de extremen onder de Moslims zelf waarschijnlijk ook toenemen in reactie op uitingen van Islamofobie zoals de film van Wilders dat was. Met andere woorden, de gast en zijn aanhangers maken dat wat ze als probleem zien alleen maar erger wordt.

Moet ik erbij zeggen dat ik van Wilders helemaal niet de indruk heb dat de man ook maar enigzins oprecht is en het meer doet voor de persoonlijke aandacht. Het is of dat of de man heeft het IQ van een worm als ie denkt dat zijn aanpak ook maar enigzins constructief uit kan pakken.
Vraagje: als de film over christenen, of elk ander geloof, zelfs elk ander onderwerp was gegaan, zou de regering dan ook zo voorbarig in paniek zijn geweest? De vraag stellen is ze eigenlijk al beantwoorden maar goed...

Toch doet Wilders iets wat maar enkele mensen in de politiek kennen. Zeggen wat men denkt, en niet in tussenstraatjes alles zoeken.

Ik vind Jantje van de SP ook heel goed hierin, Pim Fortuyn ook. Ze zeggen gewoon wat hun denken, en denken niet in Regeltjes of fatsoensnormen. Ik bedoel aan wie moet je verantwoording afleggen, dit is een vrij land als wilders een film wilt maken die er zo uit ziet dan moet hij dat doen. Er zijn ook zat films over de christenen, en die religie is ook geen pretje. Echter HIER is overheen gestapt, en de fundamentalisten zitten qua gedachte gang nog ergens in de middeleeuwen.

Natuurlijk geeft dit geen recht om hun aan te vallen(lees aanslagen 11-september) wat ik ook heel erg betwijfel want ik denk dat dat ook een complot is(zie zeitgeist).

Dus ik vind Wilders een betere politicus, niet omdat hij radicaal is. Maar omdat hij in platvoerse taal zegt waarop het staat en wat hij denkt, en dit staat veel dichter bij het volk dan mensen die puur vakinhoudelijke taal gebruiken.

Want ik wordt zowiezo beetje beu van het kabinet, ze zouden de Nederlanders veel meer moeten betrekken bij beslingen(lees enquetes/referendums).

Over belangerijke dingen, maar op dit moment beslissen ze lekker alles zelf, althans zo komt dat bij mij over.

Over belangerijke dingen, maar op dit moment beslissen ze lekker alles zelf, althans zo komt dat bij mij over.

Het volk meer raadplegen, ben ik met je eens maar laten we a.u.b. niet bij iedere belangrijke beslissing het volk de beslissende stem geven want daar krijg je problemen van die niet zijn te overzien.

Vraagje: als de film over christenen, of elk ander geloof, zelfs elk ander onderwerp was gegaan, zou de regering dan ook zo voorbarig in paniek zijn geweest? De vraag stellen is ze eigenlijk al beantwoorden maar goed...

Daar is dus een reden voor: de Christenen, Buddisten, Hindus, Joden, bevinden zich niet in dezelfde situatie als de Moslims dat vandaag de dag doen. Te danken aan de hetze die door Bush&co is begonnen en door velen gewoon klakkeloos nagevolgt wordt, incl. Wilders dus.

Oh please. Schuif toch niet de schuld weg van dat geloof. Dat is zo makkelijk. Natuurlijk zijn anderen niet heilig, maar dat er een enorme radicalisering is binnen de islam (met of zonder Bush en co) kan je niet ontkennen. Dat ligt grotendeels aan regeringen van moslimlanden, kijk naar Iran etc.

Oh please. Schuif toch niet de schuld weg van dat geloof. Dat is zo makkelijk. Natuurlijk zijn anderen niet heilig, maar dat er een enorme radicalisering is binnen de islam (met of zonder Bush en co) kan je niet ontkennen. Dat ligt grotendeels aan regeringen van moslimlanden, kijk naar Iran etc.

Ik heb ook nooit ontkent dat er een enorme radicalisering is binnen de Islam. Mijn argument was dat die radicalisering alleen maar aangemoedigt wordt door een film als die van Wilders, en dat de reactie van de coaltie en oppositie er daardoor meer een is van bezorgheid om (verdere) polarisatie te voorkomen die de radicalisering alleen maar in de hand werkt; te makkelijk om dan maar 'Islamlfobie' te gaan schreeuwen en uit het oog te verliezen dat de radicalisering binnen de Islam op een veel verstandigere manier aangepakt kan worden dan Wilders (of Bush wat dat betreft) dat doet.

Verder klopt het dat veel van de radicalisering ook ligt aan regeringen van moslimlanden, maar veel wordt ook bijgedragen door de wijze waarop het Westen de Islam en haar volgelingen in de populaire media en op politiek niveau afschildert. Met andere woorden, makkelijk om de eigen verantwoording wat betreft onze bijdrage hieraan over het hoofd te zien maar ze ligt er wel.

Terzijde, ik denk dat niemand kan beargumenteren dat de invasie en bezetting van Iraq niet enorm heeft bijgedragen aan de radicalisering binnen de Islam en evenzo zie ik niet in hoe de film van Wilders bijdraagt aan het terugdringen ervan. Voor diegenen die denken dat ze dat wel doet: ik hoor graag je argumenten. :)

P.S. We hadden het meer over de al dan niet 'schuld' van Wilders en niet de Islamitische regeringen.

Ik heb ook nooit ontkent dat er een enorme radicalisering is binnen de Islam. Mijn argument was dat die radicalisering alleen maar aangemoedigt wordt door een film als die van Wilders, en dat de reactie van de coaltie en oppositie er daardoor meer een is van bezorgheid om (verdere) polarisatie te voorkomen die de radicalisering alleen maar in de hand werkt; te makkelijk om dan maar 'Islamlfobie' te gaan schreeuwen en uit het oog te verliezen dat de radicalisering binnen de Islam op een veel verstandigere manier aangepakt kan worden dan Wilders (of Bush wat dat betreft) dat doet.

Verder klopt het dat veel van de radicalisering ook ligt aan regeringen van moslimlanden, maar veel wordt ook bijgedragen door de wijze waarop het Westen de Islam en haar volgelingen in de populaire media en op politiek niveau afschildert. Met andere woorden, makkelijk om de eigen verantwoording wat betreft onze bijdrage hieraan over het hoofd te zien maar ze ligt er wel.

Terzijde, ik denk dat niemand kan beargumenteren dat de invasie en bezetting van Iraq niet enorm heeft bijgedragen aan de radicalisering binnen de Islam en evenzo zie ik niet in hoe de film van Wilders bijdraagt aan het terugdringen ervan. Voor diegenen die denken dat ze dat wel doet: ik hoor graag je argumenten. :)

P.S. We hadden het meer over de al dan niet 'schuld' van Wilders en niet de Islamitische regeringen.
Weet je, ik geloof al helemaal niet dat kritiek geven (ook als die heel sterk is en als beledigd aankomt) een slechte zaak is voor de evolutie van een religie (of om het even wat) in de positieve zin. Sinds dat het christendom steeds meer kritiek begon te krijgen is het steeds gematigder geworden. Wat ook logisch is, kritiek toelaten, begrijpen, en er uiteindelijk wat mee doen kan alleen de vrijheid en democratie binnen een samenleving stimuleren. Hoe meer cartoons en films er komen, hoe minder krachtig ze uiteindelijk worden. Echter zal de gematigde groep dit leren aanvaarden tot het een normale zaak wordt zoals in elke groep van de samenleving. Het radicalisme is juist een gevolg van een beperkte vrijheid en het gebrek aan kritisch denken van een bepaalde gemeenschap. Als je wilt dat iets radicaal wordt, dan moet je vooral geen kritiek toelaten en als regering de kritiek negeren en de problemen maar allemaal afwimpelen als ongegrond.

Nee, laat de islam maar eens middelpunt van kritiek zijn, en laat de gematigde moslims maar mee kritiek geven op de extremisten binnen hun geloof. Laat de koran maar eens nader bekeken worden en dat men maar eens gaat onderzoeken of er bepaalde teksten inderdaad niet alleen maar aanzetten tot geweld en haat.

Wilders heeft de discussie opengetrokken, niet op een aangename manier voor sommigen, en op een twijfelachtige manier, maar één ding is zeker: het wordt niet meer in de doofpot gestoken zoals de Nederlandse politieke correctheid jarenlang gedaan heeft.

Weet je, ik geloof al helemaal niet dat kritiek geven (ook als die heel sterk is en als beledigd aankomt) een slechte zaak is voor de evolutie van een religie (of om het even wat) in de positieve zin. Sinds dat het christendom steeds meer kritiek begon te krijgen is het steeds gematigder geworden. Wat ook logisch is, kritiek toelaten, begrijpen, en er uiteindelijk wat mee doen kan alleen de vrijheid en democratie binnen een samenleving stimuleren. Hoe meer cartoons en films er komen, hoe minder krachtig ze uiteindelijk worden. Echter zal de gematigde groep dit leren aanvaarden tot het een normale zaak wordt zoals in elke groep van de samenleving. Het radicalisme is juist een gevolg van een beperkte vrijheid en het gebrek aan kritisch denken van een bepaalde gemeenschap. Als je wilt dat iets radicaal wordt, dan moet je vooral geen kritiek toelaten en als regering de kritiek negeren en de problemen maar allemaal afwimpelen als ongegrond.

Nee, laat de islam maar eens middelpunt van kritiek zijn, en laat de gematigde moslims maar mee kritiek geven op de extremisten binnen hun geloof. Laat de koran maar eens nader bekeken worden en dat men maar eens gaat onderzoeken of er bepaalde teksten inderdaad niet alleen maar aanzetten tot geweld en haat.

Wilders heeft de discussie opengetrokken, niet op een aangename manier voor sommigen, en op een twijfelachtige manier, maar één ding is zeker: het wordt niet meer in de doofpot gestoken zoals de Nederlandse politieke correctheid jarenlang gedaan heeft.

Ik ben het in het algemeen eens met de punten die je naar voren brengt. Waar ik een andere mening ben toegedaan is dat er op dit moment behoefte is aan de manier waarop Wilders het probleem van de radicalisering onder de aandacht brengt.

Een ander punt waar ik het niet mee eens ben is dat hij iets nieuws onder de aandacht heeft gebracht.

Als de radicalisering binnen de Islam nou echt genegeerd werd, en vandaag de dag is dat toch niet wat je kunt noemen het geval (doe maar een google en je zult zien dat er volop stappen worden ondernomen op lokaal en staats niveau; denk aan het vierjaren actieplan polarisatie en radicalisering 2007-2011), dan kan het strategisch zijn om het bot aan te snijden zodat het wel besproken moet gaan worden. Maar als het al besproken en aangepakt wordt dan is zo'n strategie alleen maar aandachttrekkerij die potentieel meer schade zal doen dan goeds. En tot nu toe zie ik er niet iets goeds uit voortvloeien.

Terzijde, ik had het aangemoedigt als Wilders een film had gemaakt waarin gematigde Moslims sobere kritiek leverden op de achterlijke facetten van de Islam; kritiek van je eigen soort komt, lijkt me, veel harder aan dan wanneer het afkomstig is van buitenstaanders, en dat mis ik het meeste in het debat van de radicalisering: de stem van de gematigde moslim. Dat zou waarschijnlijk een veel constructiever effect hebben gehad en alleen maar lovend onthaalt zijn geweest.

In plaats daarvan kiest Wilders ervoor om een film te maken over iets dat iedereen al weet: Islam is een religie met niet minder dan debiele facetten die nog steeds nageleefd worden door een grote groep moslims. Oud nieuws.

nu.nl/algemeen | Wilders woedend over 'leugens' kabinet (video)

Tja de voorstanders van Wilders zullen toch gaan roepen dat Wilders gelijk heeft en Balkenende, Hirsch Ballin en de terrorisme coordinator een bende leugenaars zijn. Lijkt dan toch op een soort complot dat zijn weerga niet kent en waarbij dus een minister en de minister-president willens en wetens hun eigen loopbaan op de tocht zetten met als enig doel Wilders in een kwaad daglicht te zetten.

Wilders was gisteren in de discussies ontstellend zwak. Zeker toen de grond hem te heet onder de voet werd en hij zo goed als geen vraag meer beantwoordde.

Ach, hou het volgende maar in je gedachten....A) CDA is niet te beroerd hoor om notulen te veranderen en B) 31 november bestaat niet eens :rolleyes:

Als je in debat gaat met het CDA, dan heb je tegenover je:

Donner: Heeft 11 doden (de Schipholbrand) op z’n geweten, maar zit nog steeds in de tweede kamer. Als ik hem hoor praten doet hij me denken aan meneer De Uil van de fabeltjeskrant, niet alleen de stem maar ook de geloofwaardigheid van deze man komt overeen.

Balkenende: Heeft Nederland verkocht aan Amerika en in ruil werd De Hoop Sheffer hoogste baas bij de NAVO. Zelf heeft hij zijn ziel verkocht aan de duivel. Waar is het referendum over de Europese grondwet en het parlementair onderzoek naar de oorlog in Irak en Afghanistan?

Hirsch Ballin: Hoe harder hij stottert, hoe harder hij liegt. Ik heb begrepen dat hij gisteren niet uit z’n woorden kon komen?

Dus bij voorbaat 'n verloren zaak.

Heel dat debat was een lachertje. rutte gaf als enige een wijze opmerking zover het gedeelte dat ik gezien heb, namelijk dat het kabinet idd niet kon weten waar hij mee op de proppen zou komen gezien zijn eerdere uitspraken. Verder wordt op deze manier wel de discussie ontlopen eigenlijk, dat er namelijk wel degelijk problemen zijn. Zowel wilders als het kabinet houden zich nu bezig met de bijzaken.

Heel dat debat was een lachertje. rutte gaf als enige een wijze opmerking zover het gedeelte dat ik gezien heb, namelijk dat het kabinet idd niet kon weten waar hij mee op de proppen zou komen gezien zijn eerdere uitspraken. Verder wordt op deze manier wel de discussie ontlopen eigenlijk, dat er namelijk wel degelijk problemen zijn. Zowel wilders als het kabinet houden zich nu bezig met de bijzaken.
Leek wel een praatgroep hoorde alleen maar verhalen over mama, papa, oma en opa.

Als ze het hebben over 'openbaar maken', betekent dit enkel voor de politici in de 2de kamer of voor iedereen.???

Echt armoedige verloedering van de taalkundigheid tussen de muren van ons Hoogste bestuursorgaan. Heb het gevolgd op Politiek 24.

Ik heb me echt groen en geel geergerd hoe deze politieke pyromaan (Mark Rutte ( c ) ) de hele toon en formulering van het debat naar het niveau v/d straat heeft getrokken.

Als anderen gezagsdragers buiten z'n eigen fractie om spreken gaat de man erbij zitten met een houding alsof de spreker z'n voetveeg is.

Allochtoon Wilders dient geen Nederlandse belangen en mag van mijn part een voorbeeld zijn voor z'n eigen beleid. Dit land achter zich laten en in Hongarije een bestaan opbouwen met vrouwlief.

Bedenk goed dat als Wilders de macht krijgt, dit land politieke zelfmoord pleegt. Het druipt ervan af dat hij niet binnen het kader van vrije democratie z'n diplomatie wilt doordrukken.

Als je in debat gaat met het CDA, dan heb je tegenover je:

Donner: Heeft 11 doden (de Schipholbrand) op z’n geweten, maar zit nog steeds in de tweede kamer. Als ik hem hoor praten doet hij me denken aan meneer De Uil van de fabeltjeskrant, niet alleen de stem maar ook de geloofwaardigheid van deze man komt overeen.

Balkenende: Heeft Nederland verkocht aan Amerika en in ruil werd De Hoop Sheffer hoogste baas bij de NAVO. Zelf heeft hij zijn ziel verkocht aan de duivel. Waar is het referendum over de Europese grondwet en het parlementair onderzoek naar de oorlog in Irak en Afghanistan?

Hirsch Ballin: Hoe harder hij stottert, hoe harder hij liegt. Ik heb begrepen dat hij gisteren niet uit z’n woorden kon komen?

Dus bij voorbaat 'n verloren zaak.

Donner paste notulen 'Ontslagrecht' aan

Eénvandaag 27 september 2007. Minister Donner heeft eigen uitspraken in de Tweede Kamer over het ontslagrecht achteraf dusdanig veranderd, dat ze niet meer overeenkomen met wat in het debat feitelijk is gezegd.

Die man wordt met de dag geloofwaardiger!

Terug
Naar boven