MuscleMeat

Breaking News Wilders sleept staat voor de rechter!

• Topic Starter Topic Starter
Verkiezingen --> Meerderheid --> wijzen af / kennen toe. Dat de eerdere meerderheid er niet meer uitkomt wil niet zeggen dat er nu geen democratische besluiten worden genomen, het zijn alsnog de volksvertegenwoordigers van de partijen waarvoor gekozen is. Wat mij betreft is het ook onzin dat er nieuwe verkiezingen komen wanneer partijen en er met de zittende partijen ook uitkomen.

Dan kan ik ook wel met wat buurtbewoners een meerderheid vormen :roflol:
Het kabinet bestaat niet meer, het zijn dus niet meer de volksvertegenwoordigers waar voor gekozen is, anders kunnen we alle vorige kabinetten er wel bij halen waar ooit eens voor gekozen is geweest. :D

VVD 31
CDA 21
D66 10
GL 10
CU 5
--
77

meerderheid vd kamer --> meerderheid vh volk --> democratisch

tot anders is gebleken natuurlijk

Er komen juist verkiezingen omdat er geen kabinet meer is dat beslissingen mag nemen, enkel op de winkel passen.

Het kabinet is gevallen, hoe kom je erbij dat wat er nu besloten is democratisch is?

Wilders en jij dus ook mogen een lesje staatsinrichting gaan volgen. Een demissionair kabinet is gewoon net zo bevoegd als een normaal kabinet. Als er parlementaire steun is voor bepaalde besluiten kunnen deze gewoon worden doorgevoerd. Alleen bij controversiële besluiten die ook zo worden geoormerkt is er de gewoonte om deze uit te stellen tot na het aantreden van een nieuw kabinet.

Dat Wilders gruwelt van democratische genomen besluiten moge duidelijk zijn, dat hij echter de rechter meent nodig te hebben om iets te blokkeren is op zijn minst ironisch te noemen. De rechters hier waren toch niet veel beter dan in N-Korea?

Hoe je het ook wend of keert, we zijn zwaar genaaid! Democratie? Vergeet het maar! Hulde aan Wilders dat hij hier tegen in durft te gaan!

De belangrijkste bezwaren tegen het ESM betreffen het ondemocratische karakter van het instituut, de prominente rol die ECB en IMF hierin gaan spelen en voor Nederland de volstrekt marginale positie. Door 5,7% van de stemrechten te hebben, speelt Nederland geen rol van betekenis, want vrijwel alle besluiten kunnen met 80% van de stemmen worden genomen. Er is geen sprake van een vetorecht voor het Nederlandse parlement, want Nederland kan vrijwel geen enkele beslissing zelfstandig tegenhouden, zelfs niet versnelling van de afdracht aan het ESM!
'Towards a stronger European economic governance' stelt de Europese Commissie. Binnen het kader van een goed functionerende democratie en uitgevoerd door democratische instituten zou hiervoor wat te zeggen zijn. Maar daarvan is weinig te merken in de EU. Alleen al het ontbreken van een publiek debat in de eurolanden over de komst van een instituut dat zich rechtstreeks gaat bemoeien met begrotingen, belastingen en bezuinigingen van de eurolanden en dus alle burgers van deze landen treft, bewijst dat.

Er komen juist verkiezingen omdat er geen kabinet meer is dat beslissingen mag nemen, enkel op de winkel passen.

Een demissionair kabinet heeft net zo veel juridische bevoegdheden als een niet demissionair kabinet, maar dat terzijde, want dit akkoord komt helemaal niet van het kabinet.

Edit, ik was weer eens flink te laat

Hoe je het ook wendt of keert, er mogen nu besluiten worden doorgevoerd en in veel gevallen is dat ook wenselijk. Laten we vooral wachten tot nieuwe verkiezingen en om het nog democratischer te maken tot een nieuw kabinet is geïnstalleerd. Zijn we een jaar verder als het tegenzit. Die mafkees heeft dit kabinet zelf laten vallen.

Wilders en jij dus ook mogen een lesje staatsinrichting gaan volgen. Een demissionair kabinet is gewoon net zo bevoegd als een normaal kabinet. Als er parlementaire steun is voor bepaalde besluiten kunnen deze gewoon worden doorgevoerd. Alleen bij controversiële besluiten die ook zo worden geoormerkt is er de gewoonte om deze uit te stellen tot na het aantreden van een nieuw kabinet.

Dat Wilders gruwelt van democratische genomen besluiten moge duidelijk zijn, dat hij echter de rechter meent nodig te hebben om iets te blokkeren is op zijn minst ironisch te noemen. De rechters hier waren toch niet veel beter dan in N-Korea?

En dit is volgens jou niet controversieel?
Grote bezuinigingen doorvoeren lijkt mij wel iets voor een "normaal kabinet".
Wat jou betreft hoeft er dus pas een "normaal kabinet" aan te pas te komen als het land verkocht word ofzo?

En dit is volgens jou niet controversieel?
Grote bezuinigingen doorvoeren lijkt mij wel iets voor een "normaal kabinet".
Wat jou betreft hoeft er dus pas een "normaal kabinet" aan te pas te komen als het land verkocht word ofzo?

Niet zo aangemerkt dus mag er democratisch over gestemd worden. Hoe jij of Wilders daar over denkt is verder niet zo van belang of moeten we toewerken naar een directe democratie?

Of je nou linksom, rechtsom of door het midden genaaid, pijn zal er toch wel worden geleden. Wilders heeft in ieder geval zijn kans op invloed op het beleid verloren en moet nu dus maar op zijn handen zitten als er besluiten worden genomen buiten hem om. Ook dat is democratie.

Niet zo aangemerkt dus mag er democratisch over gestemd worden. Hoe jij of Wilders daar over denkt is verder niet zo van belang of moeten we toewerken naar een directe democratie?

Of je nou linksom, rechtsom of door het midden genaaid, pijn zal er toch wel worden geleden. Wilders heeft in ieder geval zijn kans op invloed op het beleid verloren en moet nu dus maar op zijn handen zitten als er besluiten worden genomen buiten hem om. Ook dat is democratie.

Niet zo aangemerkt?
Kan je dit toelichten, want vind het behoorlijk grote beslissingen hoor.
Op me vraag of er dan pas een "normaal kabinet" nodig is bij het land verkopen geef je dan ook geen antwoord.

Niet zo aangemerkt?
Kan je dit toelichten, want vind het behoorlijk grote beslissingen hoor.
Op me vraag of er dan pas een "normaal kabinet" nodig is bij het land verkopen geef je dan ook geen antwoord.

Je wilt of beter gezegd eist dat ik op al je vragen antwoord ga geven? Ga je eerst maar eens verdiepen in een stuk staatsinrichting, praten we daarna wel verder.

Je wilt of beter gezegd eist dat ik op al je vragen antwoord ga geven? Ga je eerst maar eens verdiepen in een stuk staatsinrichting, praten we daarna wel verder.

Eist?
Je begint nu spoken te zien Eric, vraag het je gewoon vriendelijk, maar snap wel dat je er geen antwoord op wilt geven.

Beetje flauwe reactie, maar ben ik van je gewend de laatste tijd.

Eist?
Je begint nu spoken te zien Eric, vraag het je gewoon vriendelijk, maar snap wel dat je er geen antwoord op wilt geven.

Beetje flauwe reactie, maar ben ik van je gewend de laatste tijd.

ESM valt onder de lopende zaken en is niet aangemerkt als controversieel. Dan kan daar dus gewoon over gestemd worden in de Tweede Kamer.

De vraag die je stelde is verder niet te beantwoorden, kan me niet vinden in de term 'het land verkopen'.

ESM valt onder de lopende zaken en is niet aangemerkt als controversieel. Dan kan daar dus gewoon over gestemd worden in de Tweede Kamer.

De vraag die je stelde is verder niet te beantwoorden, kan me niet vinden in de term 'het land verkopen'.

Nou he-he dat is alles dat ik vroeg :)
Komt op mij toch vrij conterversieel over, PVDA, 2e grootste partij vanuit de verkiezingen, PVV en SP die hoog in peilingen naar voren komt zijn tegen, net als een groot deel van de bevolking.

De exacte regels kan ik hier niet in vinden, dus misschien vergis ik me en heb ik idd een lesje staatsinrichting nodig, maar blijf het vreemd vinden gezien de impact van deze besluiten dat dit zomaar even door een gevallen kabinet besloten kan worden.

In België mag een aftredende regering geen belangrijke beslissingen nemen die de beslissingvrijheid van de volgende regering bezwaren. Is dit in Nederland anders? Indien ja, dan vind ik dat vreemd.

In elk geval, legitieme beslissing of niet, het is gewoon niet netjes. En zeker omdat links maar al te graag misbruik maakt van de situatie. De kans is klein dat de rechter dit kan of wil tegenhouden, maar wie weet zal later blijken dat Wilders gelijk had en dat komt hem dan natuurlijk goed uit.

Ik had al geprobeerd om te laten zien wat het ESM is in een ander topic, maar kennelijk is dat niet zo'n succes geworden. Dit filmpje legt kort uit wat het ESM inhoud..

http://www.youtube.com/watch?v=vPCKHvCgLnA

Dus NOOIT dat een demissionair kabinet - of wat voor kabinet dan ook - daar zomaar over kan beslissen. Dit is een zaak waar zeker een referendum aan te pas moet komen.
Wat er in feite gebeurt is dat je als land je complete soevereiniteit overhandig aan een paar lui in Brussel, die nota bene niet eens democratisch gekozen zijn. Je geeft ze het recht de baas te spelen over je centen en op het moment dat je niet gehoorzaamd hebben ze zelfs het recht de regering af te zetten.
Deze commissie is ook nog eens onschendbaar, geen enkele wet die op hen van toepassing is.
Ik ben geen Wilders fan maar ik mag toch hopen dat hij zijn gelijk haalt.

Het parlement word hierdoor buiten spel gezet, het ESM gaat straks alles bepalen!

Democratie? Vergeet het maar!

Mensen word wakker!!

...

Laatst bewerkt:
Ik had al geprobeerd om te laten zien wat het ESM is in een ander topic, maar kennelijk is dat niet zo'n succes geworden. Dit filmpje legt kort uit wat het ESM inhoud..

http://www.youtube.com/watch?v=vPCKHvCgLnA

Dus NOOIT dat een demissionair kabinet - of wat voor kabinet dan ook - daar zomaar over kan beslissen. Dit is een zaak waar zeker een referendum aan te pas moet komen.
Wat er in feite gebeurt is dat je als land je complete soevereiniteit overhandig aan een paar lui in Brussel, die nota bene niet eens democratisch gekozen zijn. Je geeft ze het recht de baas te spelen over je centen en op het moment dat je niet gehoorzaamd hebben ze zelfs het recht de regering af te zetten.
Deze commissie is ook nog eens onschendbaar, geen enkele wet die op hen van toepassing is.
Ik ben geen Wilders fan maar ik mag toch hopen dat hij zijn gelijk haalt.

Schokkend!
Niet alleen dat dit gebeurd, maar dat er zoveel partijen in meegaan en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

EricR,

Heb je je al ingeschreven voor dat lesje staatsinrichting?

...

Laatst bewerkt:
Inderdaad moet je ook eens opletten hoe o.a. VVD het ESM totaal probeert te negeren, in Nieuwsuur laatst nog. Zegt al genoeg..
Achja de grondwet is lastig te veranderen dus gooien ze er maar zo'n slinks verdrag tegenaan.. Mag toch hopen dat het niet doorgaat

---------- Post toegevoegd Thu 17 May 2012 om 21:40 ----------

Ik weet niet of jullie Nigel Farage kennen, maar die kan er ook wat van betreffend dit onderwerp :) "I owe no alliegance to that flag" Amen

http://www.youtube.com/watch?v=hJ6_Ey_MJV4

Terug
Naar boven