XXL Nutrition

Breaking News Wilders sleept staat voor de rechter!

...

Laatst bewerkt:
Er zijn er maar een handvol die iets kunnen en willen doen tegen de rotzooi.
Waarom, omdat op het moment dat je er instapt je tot aan je dood moet blijven vechten voor hun eigen veiligheid (zie Wilders). Heel zijn leven opgegeven in tegen stelling tot Rutte. Die is "toch" maar hooguit 4 jaar minister president.
Zijn nakomeling ruimt wel weer wat op en Rutte zit hoog en droog in een duur kantoor te managen na zijn taak als zijnde minister.

Het wordt denk ik eens tijd dat er mensen zijn die zich durven op te geven voor een vrij en eerlijk land.

Nigel Farage krijgt dadelijk precies het zelfde als Wilders nu heeft. Een levens lange gevangenschap......

Wat bazel je nou weer? Leg mij eens uit wat dat hyperige filmpje te maken heeft met staatsinrichting?

Regering afzetten omdat het niet wil voldoen aan (ongelimiteerde) belastingen?
Dan ondermijn je toch democratie? De staat is ingericht zodat de volksvertegenwoordiging de regering controleert (en afzet) en niet een paar lui uit hogere hand (Brussel) wiens macht niet gelegitimeerd is door verkiezingen oid.

...

Laatst bewerkt:
Tja, ik had al verwacht dat deze reactie véél eerder zou komen.
Maar leg uit Eric... Waarom vind jij het "hyperig?"

De titel zegt al genoeg, 'dictatorship'.

Maar goed misschien kunnen we maar beter de EU opheffen als er voor iedere belangrijke maatregel eerst het volk dient te worden geraadpleegd. Dat gaat in ieder geval niet werken bij crisismaatregelen.

En nu maar wachten op de reactie als je niet faliekant tegen het ESM je een fervente Eurofiel moet zijn. Same old, same old.

Laatst bewerkt:
Van deze rotzooi gaan we nog lang last van krijgen. Daar ontkomen we toch niet aan.

Alleen hoe gaan ze dit oplossen? Vele landen moet 1 richting volgen en ook nakomen met zijn allen.

Alleen wat is het juiste plan.
Het ESM lijkt mij in ieder geval niet het beste ook mede omdat iedereen die om het ESM zit in mijn ogen dit had kunnen zien aankomen.

Heeft iemand al een link met mogelijke oplossingen of is er nog niks geschreven behalve dat uitzuig plan ESM?

...

Laatst bewerkt:
Deze reactie wekt niet de indruk dat je het filmpje überhaupt heb gekeken? Het is een repost van een Duits filmpje, met een Engelse voiceover. Hetzelfde filmpje staat 30x op youtube, en iedereen kan natuurlijk z'n eigen titel er aan geven.
Neemt niet weg dat als het ESM werkelijk aangenomen wordt dat het wel degelijk een "dictatorship" is. Je mag van mij best je mening hebben maar je hebt de feiten niet eens bekeken?

Het zijn inmiddels bijna standaardtitels geworden uit bepaalde hoek als het gaat om het ESM. Dat filmpje is in ieder veel te kort voor de feiten, cherry picking en halve waarheden verkondigen werkt goed op sites als Youtube maar om het ESM goed toe te lichten heb je wel meer nodig dan zo'n filmpje.

....

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wat bazel je nou weer? Leg mij eens uit wat dat hyperige filmpje te maken heeft met staatsinrichting?

We hadden het toch over of een demissionair kabinet zulke grote beslissingen hoort te nemen of ben je dat nu al weer vergeten?
En dan beweren dat dit soort zaken niet controversieel zijn, is goed met je.

De titel zegt al genoeg, 'dictatorship'.

Maar goed misschien kunnen we maar beter de EU opheffen als er voor iedere belangrijke maatregel eerst het volk dient te worden geraadpleegd. Dat gaat in ieder geval niet werken bij crisismaatregelen.

En nu maar wachten op de reactie als je niet faliekant tegen het ESM je een fervente Eurofiel moet zijn. Same old, same old.

Oh nu weer de EU opheffen omdat je je gelijk niet krijgt?
Wees niet zo kortizichtig door enkel op een titel af te gaan.

De overheden zijn degene die er zo'n puinhoop van gemaakt hebben en die wil jij nog eens vrij spel geven ook, daar mag het volk zich dan niet over uitspreken...

We hadden het toch over of een demissionair kabinet zulke grote beslissingen hoort te nemen of ben je dat nu al weer vergeten?
En dan beweren dat dit soort zaken niet controversieel zijn, is goed met je.

Dat bepalen wij niet, de bepaalt de Tweede Kamer. Dus het is inderdaad goed met me.

Oh nu weer de EU opheffen omdat je je gelijk niet krijgt?
Wees niet zo kortizichtig door enkel op een titel af te gaan.

De overheden zijn degene die er zo'n puinhoop van gemaakt hebben en die wil jij nog eens vrij spel geven ook, daar mag het volk zich dan niet over uitspreken...

Als voor ieder belangrijk besluit het volk geraadpleegd dient te worden kan je inderdaad beter de EU opheffen. Dan heeft de EU namelijk weinig zin of je moet de EU zien als geregeerd door het volk via referenda.

Ik merk dat je er nogal emotioneel van wordt maar geloof je nou werkelijk dat het volk er geen grotere puinhoop van maakt? Nu zijn regeringen ook niet altijd betrouwbaar en behoorlijk wisselvallig maar het volk is nog vele malen wisselvalliger en laat zich lang niet altijd leiden door ratio. Dat laatste lijkt me toch wel belangrijk.

...

Laatst bewerkt:
Tja, ik zei het vijf jaar geleden ook al, het is allemaal onderdeel van het Europese plan, geen complot maar gewoon uitvoering van het langetermijn plan. Griekenland, Italie en Spanje hebben allemaal (voor Europese begrippen) enorme begrotingstekorten, vandaar dat je vroeger in Italie briefjes van duizenden Lires had. Als je deze landen in een gezamenlijke munt stopt ben je allemaal verantwoordelijk voor de inflatie. Je krijgt echter niet zomaar een land van 5% of 10% begrotingstekort naar 3%. Helemaal niet omdat in de zuidelijke landen een andere instelling is, je werkt zodat je lekker kan leven en hier, in het noorden, werken mensen toch eerder zo hard en veel mogelijk.

Voordat je deze landen toelaat weet je al dat ze de stabiliteit van de Euro in gevaar brengen. Het is dan ook logisch dat je deze landen uit de euro zet, of probeert te redden met een stabiliteitsfonds. Het doel van toelating van deze landen was volgens mij altijd al om voor een gecontroleerde chaos te zorgen. Want dan is er natuurlijk behoefte aan een organisatie die snel landen kan helpen, zonder eerst aan ingewikkelde procedures te moeten voldoen. Dat is logisch want zoals Griekenland nu "geholpen" wordt duurt allemaal te lang. Wat echter niet logisch is, is de volstrekte ondoorzichtigheid, er hoeft geen verantwoording afgelegd te worden over wat er gebeurd met miljarden (!!!) euro's. Ook is er geen "accountability", je kan niemand verantwoordelijk houden als er opeens miljoenen of miljarden missen. Het wordt niet bekend wat er met het geld gebeurd en als je het aan je eigen familie zou geven dan ben je nog geen eens strafbaar. En dat is natuurlijk enorm schadelijk van dit verdrag.

Kortom, er wordt opzettelijk een situatie gecreeërd die een organisatie als het ESM nodig maakt.

De volgende stap in het plan is geld van het ESM gebruiken voor andere zaken, lekker breed gedefinieerde begrippen, zoals "stimulatie van schone energie". Zodat het geld op een "legale" manier kan verdwijnen. Het ESM komt er gewoon, dat is allang besloten helaas.

...

Laatst bewerkt:
Zoek maar eens uit hoeveel van die 'gedrochten' zijn opgezet door regeringen die toch echt door 'het volk' in het zadel zijn geholpen. Dat is democratisch genoeg.

Meer dan in 'het volk' in ieder geval.
Ik heb eerlijk gezegd in beiden weinig vertrouwen, maar 'het volk' is slechts onwetend, veel politici zijn onwetend én uit op macht over anderen. Dat laatste is wat mij betreft een veel gevaarlijkere mix, en de geschiedenis heeft dat al meer dan eens bewezen.

Als burger moet je uiterst kritisch zijn voor elke verandering in de politiek, en altijd teruggaan naar je principes. Want die figuren die aan de macht komen verliezen ze al snel.

Een houding als "de overheid is veel verstandiger dan de burger en we moeten er vertrouwen in hebben dat ze alles wel voor ons zullen regelen" is in elk geval gevaarlijk.

Ik zeg niet 'veel verstandiger' maar de waan van de dag mag nooit bepalend zijn voor beleid dat wordt uitgevoerd.

Er zijn genoeg verdragen, wetten en besluiten waar je grote vraagtekens bij kan zetten maar de macht in handen geven van het volk zal het er echt niet beter op maken. Dat wordt veel meer een dictatorschap omdat een wisselende meerderheid de rest het zwijgen op kan leggen of erger. Bescherming van individuele vrijheden zal eerder afnemen dan toenemen als het volk mag bepalen welke regelgeving wordt doorgevoerd en wat niet.

Terug
Naar boven