MuscleMeat

Nieuws Wilders woedend door etiket 'extreem-rechts'

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Wilders woedend door etiket 'extreem-rechts'

media_xl_2410199.jpg

De Nederlandse politicus Geert Wilders is woedend op drie wetenschappers die zijn PVV (Partij voor de Vrijheid) zouden typeren als een extreem-rechtse partij die de democratie ondermijnt. "Ik ben echt ziedend. Ze zijn knettergek geworden. Wat een idiotie. Wij zijn democraten in hart en nieren", stelde hij vandaag.

De PVV-leider reageerde op een bericht in de Volkskrant over een onderzoek naar radicalisering en polarisatie, dat in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken is uitgevoerd. Volgens een woordvoerster van het departement zit het onderzoek in de laatste fase, waarbij de begeleidingscommissie en de onderzoekers zoals gebruikelijk nog discussiëren over de definities. Van onenigheid is volgens haar geen sprake.

Islamofobie en systeemhaat tegen overheid
De woordvoerster wil niet vooruitlopen op de conclusies. Maar volgens de krant noemen de wetenschappers de PVV een extreem-rechtse partij die islamofobie en systeemhaat tegen de overheid mobiliseert en daarmee de sociale cohesie en democratie ondermijnt. Wilders verwerpt die kwalificaties. "We zijn democratisch gekozen en gebruiken alleen democratische middelen", stelde hij.

"Dit is de zoveelste schandelijke en ziekelijke poging van de elite ons te demoniseren en de PVV en al onze kiezers proberen de mond te snoeren. Maar dat gaat ze nooit lukken! Als er iets is dat de democratie ondermijnt, dan is het wel deze linkse elite, onder wie dit soort nep-onderzoekers, en de islamisering", aldus Wilders. (anp/mvdb)
Vreemd dat hij het ontkent. Ik ging er altijd vanuit dat dat bij de PVV juist geaccepteerd werd.

Democraten in hart en nieren :roflol: Een partij waar je geen lid van kan worden en waar Wilders op alle fronten de scepter zwaait. Yep heel erg democratisch.

Democraten in hart en nieren :roflol: Een partij waar je geen lid van kan worden en waar Wilders op alle fronten de scepter zwaait. Yep heel erg democratisch.

Officieel is het dan ook geen partij. Anders zou het moeilijk worden om je te laten sponsoren door allerhande zionistische organisaties.

OT:
Mooi ook dat hij afsluit met een flink stukje "systeemhaat".

Hahaha, hij wordt hier woedend van??? Vrijheid van meningsuiting toch?? Als het over hem gaat wordt hij maar boos en hebben ze het allemaal verkeerd

Wat een clown is het ook!

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me ook af wat dit zal doen met zijn openlijk extreem-rechts kiespubliek, zij zullen toch ook niet graag horen dat hun grote leider nu zelf aangeeft dat de pvv geen extreem-rechtse partij is.

Ik vraag me ook af wat dit zal doen met zijn openlijk extreem-rechts kiespubliek, zij zullen toch ook niet graag horen dat hun grote leider nu zelf aangeeft dat de pvv geen extreem-rechtse partij is.

Zolang hij zijn gebruikelijke anti-islam leuzen in de rondte blijft gooien zal hij het overgrote deel van zijn stemmers wel houden, of hij nou extreem rechts is of niet.

Het blijft een kneus.

Maar waaruit blijkt nou dat hij woedend is om het etiket extreem-rechts? Dit is misschien de titel van het artikel, maar hij reageert daar niet eens op.

wilders extreem rechts :roflol:

een echte extreemrechtse zal nooit op hem stemmen.

omdat hij de enige is die bepaalde problemen onder ogen ziet is hij meteen extreem, wat een zielepietjes allemaal.

**** he worden jullie allemaal niet moe van jezelf? Elke dag weer een topic van Wilders openen en commentaar leveren. Is er nou werkelijk niks anders om over te discussieren dan de Islam, en Wilders?

Ik werd er moe van ben er ook mee gestopt dit gaat nergens meer over. Het gaat alleen nog maar over de Islam, Wilders en iedereen is een linkse rakker die niet voor Wilders is. En degene die voor Wilders zijn hebben geen hersens.

Ok we weten het nu wel........zullen we het nu een keer over iets anders hebben? Het is leuk geweest...

Die gaan waarschijnlijk SP stemmen dan:D

**** he worden jullie allemaal niet moe van jezelf? Elke dag weer een topic van Wilders openen en commentaar leveren. Is er nou werkelijk niks anders om over te discussieren dan de Islam, en Wilders?

Ik werd er moe van ben er ook mee gestopt dit gaat nergens meer over. Het gaat alleen nog maar over de Islam, Wilders en iedereen is een linkse rakker die niet voor Wilders is. En degene die voor Wilders zijn hebben geen hersens.

Ok we weten het nu wel........zullen we het nu een keer over iets anders hebben? Het is leuk geweest...
+1 het begint echt kansloos te worden.

Het blijft een kneus.

Maar waaruit blijkt nou dat hij woedend is om het etiket extreem-rechts? Dit is misschien de titel van het artikel, maar hij reageert daar niet eens op.
inderdaad er staat toch nergens dat hij woedend is over etiket extreem rechts?? ik dacht precies t zelfde...

Vindt het wel grappig dat over heel Europa dergelijke populistische partijen zo butthurt reageren als er kritiek op komt, terwijl dergelijke partijen meestal "vrank en vrije meningsuiting" hoog in het vaandel zeggen te dragen.

Enkel als het hun goed uitkomt I guess :)

wilders extreem rechts :roflol:

een echte extreemrechtse zal nooit op hem stemmen.

omdat hij de enige is die bepaalde problemen onder ogen ziet is hij meteen extreem, wat een zielepietjes allemaal.
Hm er is dus duidelijk een ontkenningsfase aan de gang bij de pvv en aanhangers. Natuurlijk is er nog extremer rechts in Europa en daarbuiten, maar je kan Wilders toch bezwaarlijk centrum-rechts noemen.

Neen, maar klassiek extreem-rechts is denk ik ook niet correct.

Je zou het meer populistisch-rechts kunnen noemen. In de Vlaamse context gesproken denk ik dat Wilders meer gemeen heeft met Dedecker dan een Vlaams Belang.

Hm er is dus duidelijk een ontkenningsfase aan de gang bij de pvv en aanhangers. Natuurlijk is er nog extremer rechts in Europa en daarbuiten, maar je kan Wilders toch bezwaarlijk centrum-rechts noemen.

ik zou het ultra rechts noemen.

Neen, maar klassiek extreem-rechts is denk ik ook niet correct.

Je zou het meer populistisch-rechts kunnen noemen. In de Vlaamse context gesproken denk ik dat Wilders meer gemeen heeft met Dedecker dan een Vlaams Belang.
Dat vind ik niet. Dedecker is vooral ultra-liberaal, terwijl Wilders eerder sociaal-rechts is zoals het Vlaams Belang. En om nu te zeggen dat Wilders minder extreem is dan het VB?

Terug
Naar boven