AndroidHealthClinic

Nieuws Wilders woedend door etiket 'extreem-rechts'

Neen, maar klassiek extreem-rechts is denk ik ook niet correct.

Je zou het meer populistisch-rechts kunnen noemen. In de Vlaamse context gesproken denk ik dat Wilders meer gemeen heeft met Dedecker dan een Vlaams Belang.

Eerder met het VB vind ik. Dedecker is nogal libertarisch ingesteld.

Democraten in hart en nieren :roflol: Een partij waar je geen lid van kan worden en waar Wilders op alle fronten de scepter zwaait. Yep heel erg democratisch.

De SP is evenmin democratisch. Op voorkeursstemmen kun je niet verkozen worden in de volsvertegenwoordiging en de democratisch gekozen partijraad zit ook in het partijbestuur. Net zo democratisch als gemeenten voor invoering van het dualistisch bestel. De volksvertegenwoordiging wordt democratisch gekozen. that's te point.

Dat vind ik niet. Dedecker is vooral ultra-liberaal, terwijl Wilders eerder sociaal-rechts is zoals het Vlaams Belang. En om nu te zeggen dat Wilders minder extreem is dan het VB?

Kan zijn, ik ken zijn programma ook niet zo goed. Maar als ik het goed hebt komt hij niet uit de traditionele extreem-rechtse (lees na-oorlogse neofascistische) hoek, klopt dat?

hij is toch een jodenvriend :o

De SP is evenmin democratisch. Op voorkeursstemmen kun je niet verkozen worden in de volsvertegenwoordiging en de democratisch gekozen partijraad zit ook in het partijbestuur. Net zo democratisch als gemeenten voor invoering van het dualistisch bestel. De volksvertegenwoordiging wordt democratisch gekozen. that's te point.

Verkapte communisten zijn het dan ook bij de SP, maar je kan in ieder geval wel lid worden en op diverse niveau actief het beleid mede bepalen. Bij de PVV heeft niemand inspraak buiten Wilders zelf.

Wilders kan zijn partij niet opengooien, dan moet hij meer openheid van zaken geven en is er een te grote kans dat er net zulke malloten als bij de LPF binnenkomen. Hoe dan ook blaast hij op den duur zijn eigen partij op als het zo gesloten blijft als nu.

Het feit of iemand democratisch verkozen wordt of niet, is geen enkel bewijs voor het democratisch gehalte van een programma, de doelstellingen en de ideeen van de persoon of partij of de mate van afkeer voor het systeem waar je aan deelneemt. Dus wat Wilders zegt is compleet onzinnig als argument in deze discussie.

En dan nog het allermooiste aan deze hele discussie:

bron: volkskrant

Wilder stelt in zijn sms: ‘Dat (het monddood maken, red.) gaat ze nooit lukken! Als er iets is dat de democratie ondermijnt is het wel deze linkse elite (waaronder dit soort neponderzoekers) en de islamisering. Kwalijk is bovendien dat juist hun onzinnige kwalificaties mensen zouden kunnen aanzetten tot het gebruiken van geweld tegen mij.'

Een verzoek van de Volkskrant inhoudelijk op de beschuldigingen in te gaan, wijst Wilders af. ‘Ik maak verder geen woorden vuil aan dit soort baggeronderzoek van de linkse onderzoeksmaffia.'

Maar ja...dat soort bagger onderzoek maakt je blijkbaar wel ziedend. En als je wil bewijzen dat het onzin is dan zal je inhoudelijk moeten worden. En dat is Geert nog nooit gelukt.

En dat is precies het geen zijn democratisch gebrek bewijst. Hij gaat niet in discussie, doet elke vorm van kritiek af als een politieke hetze, en beweert dat elke inhoudelijke argumentatie onzin/idioterie of linkse volksverlakkerij is ZONDER ooit maar een moment met enige vorm van inhoudelijke bewijsvoering te komen.

En dat terwijl er nooit wat anders uitkomt als "de linkse volksverlakkerij
" en de "islamisering"...alle problemen in Nederland worden steevast gedistilleerd tot die twee "oorzaken". Maar dat is natuurlijk geen hetze ;)

Dan volgt zijn politiek pamflet...en zijn uitspraken...een lange reeks aan pogingen om godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van geschrift en vrijheid van beweging te verbieden. Nergens is er zo fanatiek betoogd dat mensen hun smoel moeten houden in het kader van de vrijheid van meningsuiting dan bij de PVV.

Schitterend :)

Geert...als je niet extreem-rechts gelabeld wil worden dan moet je ophouden jezelf zo te gedragen.

Overigens en voor de volledigheid: Dat onderzoek richtte zicht op radicalisering in de maatschappij...en heeft ook als onderwerp radicaliseren van de linkse beweging en de islam....het was niet tegen de PVV alleen gericht of gericht op alleen extreem-rechts.

En? Is dat relevant voor de vraag of de PVV democratisch is of niet?

En? Is dat relevant voor de vraag of de PVV democratisch is of niet?

Ik probeer slechts een ander licht op de discussie te werpen. Het slaat namelijk nergens op de PVV continu voor van alles en nog wat uit te maken. En continu de zwarte piet toe te spelen.

Tuurlijk horen mensen alleen de extreme voorbeelden die Geert en zijn kornuiten uiten tijdens de debatten. Daar scoort de media immers mee, dat geeft de tegenstander dan weer handvatten, waarmee zij Geert voor extremist kunnen uitmaken. Vind hij dit erg? no ****ing way, there aint such thing as bad publicity. En Geert snapt dat spelletje dondersgoed!

Mensen vergeten echter dat zijn verkiezingsprogramma voor 90% gebaseerd is op dat van de VVD.

Betreffende het individu; tijd voor een gesloten inrichting. Betreffende het collectief; afschaffing Parlementaire Democratie, introductie van het model der ware wijsbegeerte.

het is en blijft een ret..d

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik probeer slechts een ander licht op de discussie te werpen. Het slaat namelijk nergens op de PVV continu voor van alles en nog wat uit te maken. En continu de zwarte piet toe te spelen.

Tuurlijk horen mensen alleen de extreme voorbeelden die Geert en zijn kornuiten uiten tijdens de debatten. Daar scoort de media immers mee, dat geeft de tegenstander dan weer handvatten, waarmee zij Geert voor extremist kunnen uitmaken. Vind hij dit erg? no ****ing way, there aint such thing as bad publicity. En Geert snapt dat spelletje dondersgoed!

Mensen vergeten echter dat zijn verkiezingsprogramma voor 90% gebaseerd is op dat van de VVD.

En het is dan de 10% die het verschil maakt.

Maar dit ZIJN alle uitspraken van de PVV...90% is gewoonweg onliner rethoriek zonder argumentatie en wetenschappelijke derbouwing. maar zelfs de grootste idioten kunnen er niet 100% naast zitten....dus vandaar die 10%

Het aanhalen van het democratische gehalte van andere partijen doet niets af aan wat de PVV is...dat is eigenlijk een beetje roepen: ja maar hij doet het ook. Dat maakt natuurlijk geen donder uit en is in feite pure deflectie.

Terug
Naar boven