AndroidHealthClinic

Wilders: 'Zet de koningin uit de regering'

Paus Benedictus XVI heeft dinsdag gepleit te denken aan de slachtoffers van ,,bloedig geweld, terrorisme en elk soort geweld dat voor lijden zorgt''. Hij riep op stil te staan bij slachtoffers van etnische, religieuze of politieke spanningen, vooral kinderen, vrouwen en bejaarden.

Nu heeft zelfs de Paus het over Wilders!! Uit zijn ambt ontzetten die kerel!!

Dat er een wet is die het verbiedt om de koning, het koningshuis of wat er mee te maken heeft te beledigen is werkelijk te belachelijk in een moderne samenleving. En waarom zouden cabaretiers dat wel mogen en andere burgers niet?

Als iemand dat wijf (excuseer mens :D) uitscheld in haar gezicht en daarvoor aangehouden wordt kan ik begrijpen, maar dat men mensen zou opsporen die in columns, forums of waar ook hun mening geven (die als belediging gezien kan worden) en hen hiervoor boetes of zelfs gevangenisstraf zou geven kan echt niet meer anno 2007. Weer zo'n typisch voorbeeld hoe achterlijke, oude tradities niet te verenigen zijn met een moderne beschaving en diens wetten.

Een achterlijk instituut als het koningshuis kan je alleen maar beschermen met achterlijke wetten.

Touché :p

Ik erger me al tijden aan het multi culti gedrag van de Oranjes. Vanuit de ivoren torens van hun paleis met het omgeheven vingertje naar het gepeupel in de grote steden....

Bedenk ook dat Nederland langer een republiek is geweest dan een monarchie, dat Willem III een alcoholist was, Wilhelmina megalomaan, Juliana godsdienstwaanzinnig en prins Claus een typsich elitair Afrika weldoenertje.

Opruimen a.u.b.

Dat er een wet is die het verbiedt om de koning, het koningshuis of wat er mee te maken heeft te beledigen is werkelijk te belachelijk in een moderne samenleving. En waarom zouden cabaretiers dat wel mogen en andere burgers niet?

Als iemand dat wijf (excuseer mens :D) uitscheld in haar gezicht en daarvoor aangehouden wordt kan ik begrijpen, maar dat men mensen zou opsporen die in columns, forums of waar ook hun mening geven (die als belediging gezien kan worden) en hen hiervoor boetes of zelfs gevangenisstraf zou geven kan echt niet meer anno 2007. Weer zo'n typisch voorbeeld hoe achterlijke, oude tradities niet te verenigen zijn met een moderne beschaving en diens wetten.

mensen opsporen :roflol: hebben ze niks anders te doen ofzo.Ga haar schoenen poetsen ofzo :D belachelijk

hij moet met zijn poten van het koningshuis afblijven. Ja ik ben koningshuis gezind, waarom weet ik niet, maar ik vind het gewoon iets oerhollands en mooi, en bovendien mag ik die beatrix wel.

Uitlachen is het enige wat ik kan doen
Aangezien ik weet wat zijn lot is:roflol:
:mad: geen commentaar.

OT :
wist niet eens dat bea iets met de regering te maken heeft behalve als er geen regering is door omstandigheden en er een regering gevormd moet worden.

dus dat ze er verder niks mee te maken moet hebben vind ik vanzelfsprekend.

Wilders for president

hij moet met zijn poten van het koningshuis afblijven. Ja ik ben koningshuis gezind, waarom weet ik niet, maar ik vind het gewoon iets oerhollands en mooi, en bovendien mag ik die beatrix wel.
:stfu:

Wilders heeft zoals altijd gelijk en de enige reden waarom iemand anders beweerd is omdat het hun niet aanstaat wat hij zegt. Heerlijk dat anti-politiekcorrect denken van hem :thumbup:

ik vind ook dat het koningshuis enkel een ceremoniële rol moet spelen

:stfu:

Wilders heeft zoals altijd gelijk en de enige reden waarom iemand anders beweerd is omdat het hun niet aanstaat wat hij zegt. Heerlijk dat anti-politiekcorrect denken van hem :thumbup:

Mooi staaltje van omgekeerde logica. De enige die zich bezighoudt met zaken die hem niet aanstaan is Wilders zelf. Zelfs zo erg dat hij die personen de mond wil snoeren.

Wat mij betreft hoeft Wilders niet de mond gesnoerd te worden maar daarom kan ik hem nog wel een geflipte demagoog vinden. Zijn appel om de monarchie op te heffen is legitiem, de aanleiding echter niet. Paranoide kerel die Wilders als hij uit een toespraak haalt dat er over hem gesproken wordt.

Vrijheid voor degenen die het met hem eens zijn en de rest heeft het nakijken?

Nu nog het nakijken, en later het nahappen naar zuurstof.

EricR zei:
Paranoide kerel die Wilders als hij uit een toespraak haalt dat er over hem gesproken wordt.

Dat ziet die graag, zonder vijandig vlees valt er weinig te verslinden. En niets verslinden impliceerd niet in de spotlight staan en niet omstreden zijn.

Rita is nu weer naar de achtergrond gedrukt. Klusje voor spindoctor Kay om Rita weer gepimpt in de media te gooien.

Mensen zoals Beatrix en Maxima zouden geen uitlatingen moeten doen over dergelijke zaken. 'De echte Nederlander bestaat niet' en uitspraken in deze geest mogen naar mijn mening niet gemaakt worden door mensen in een functie als deze

'We' hebben nou eenmaal een monarchie en die kersttoespraak hoort bij de traditie. Dat kan je achterlijk vinden maar zolang er geen wijziging heeft plaatsgevonden in ons staatsbestel zal je er mee moeten leven.

Afschaffen van de monarchie zal op den waarschijnlijk wel lukkken maar voorlopig is er nog geen democratische meerderheid voor. Wat Wilders dus wil (op zeer discutabele gronden) is vechten tegen windmolens.

dit vond ik op google:

Financiën

De uitgaven voor het Koninklijk Huis zijn vastgelegd in het Financieel Statuut of zijn bepaald in het kader van dit statuut.
Het betreft drie categorieën uitgaven:

Uitkering aan de Koningin, de Prins van Oranje en Prinses Máxima. Voor 2006 is dat in totaal ca. 5,6 miljoen euro.
Functionele kosten. Dit zijn uitgaven die functioneel zijn voor het ambt en die worden ondergebracht op de begroting waarvoor de meest betrokken minister verantwoordelijkheid draagt. Voor 2006 is dat in totaal ca. 22,5 miljoen euro.
Overige kosten. Dit zijn uitgaven die op grond van het Financieel Statuut in andere begrotingen worden geraamd en te relateren zijn aan het functioneren van het Koninklijk Huis. Voor 2006 in totaal ca. 71,7 miljoen euro.

en dan bush:

Vacature.com: Salaris van George W. Bush

Terug
Naar boven