AndroidHealthClinic

Wilders: 'Zet de koningin uit de regering'

Ik weet niet precies wat het koningshuis kost, maar meer dan een paar euro per Nederlander is het niet. Maar in het buitenland staat Nederland wel duidelijker op de kaart, waardoor sneller aan zakendoen of een reis wordt gedacht bijvoorbeeld. Veel landen zijn zelfs jaloers dat zij geen vorst hebben. Het is gewoon goede marketing.

alleen al voor koninginnedag zou ik het koningshuis willen laten bestaan :D

Ik weet niet precies wat het koningshuis kost, maar meer dan een paar euro per Nederlander is het niet. Maar in het buitenland staat Nederland wel duidelijker op de kaart, waardoor sneller aan zakendoen of een reis wordt gedacht bijvoorbeeld. Veel landen zijn zelfs jaloers dat zij geen vorst hebben. Het is gewoon goede marketing.

Volgens de laatste schatting kost het koningshuis ruim 120 miljoen per jaar en dat is lang niet volledig omdat er nog een heleboel 'verborgen' kosten zijn.

Ik ben het op zich wel met je eens dat makkelijk is om iemand te hebben die we op staatsbezoeken kunnen sturen (zonder dat we hier iemand missen) maar moet dat zoveel kosten?

Het koningshuis maakt geen kosten, wij betalen alles voor ze. Dan hebben we het dus over paleizen, privevluchten en zelfs de belachelijke en loeidure hoeden van de koningin. Daar bovenop krijgen ze nog een 'uitkering' van enkele miljoenen per jaar die zo vrolijk in de eigen zak kunnen steken.

Bovendien schijnt de koninging een vermogen van 4,7 miljard dollar te hebben (volgens Forbes). Dat is goed betaald voor een baantje waarvoor je zelf niks anders hoeft te doen dan geboren te worden binnen het koningshuis.

In Canada krijgt het koningshuis alleen het geld dat ze ook gebruiken voor nuttige zaken, men is daar veel strikter, ze moeten ook echt wat doen met het geld dat ze krijgen. Terwijl hier word er maar gesmeten met dotaties en het is allemaal bijna verloren geld in de broekzak van mensen die toevallig 'de lotto' hebben gewonnen omdat ze op een bepaalde plaats geboren zijn.

Ik zie trouwens niet in waarom een minister-president verkozen door het volk niet net zo goed die 'buitenlandse marketing' kan doen, wellicht zelfs beter en goedkoper.

In Canada krijgt het koningshuis alleen het geld dat ze ook gebruiken voor nuttige zaken, men is daar veel strikter, ze moeten ook echt wat doen met het geld dat ze krijgen. Terwijl hier word er maar gesmeten met dotaties en het is allemaal bijna verloren geld in de broekzak van mensen die toevallig 'de lotto' hebben gewonnen omdat ze op een bepaalde plaats geboren zijn.

Ik zie trouwens niet in waarom een minister-president verkozen door het volk niet net zo goed die 'buitenlandse marketing' kan doen, wellicht zelfs beter en goedkoper.
ja
kan ik me goed in vinden

DEN HAAG - Koningin Beatrix moet geen deel meer uitmaken van de regering en zich uitsluitend nog bezighouden met ‘linten knippen en scholen openen’. Dat vindt de Partij voor de Vrijheid die binnenkort met een motie komt om de grondwet te wijzigen.

,,Als ik geen meerderheid haal, dien ik een initiatiefwetsvoorstel in,’’ aldus fractievoorzitter Geert Wilders. Hij streeft naar een ‘Scandinavisch model’, waarin de koningin alleen ceremoniële taken heeft.

Aanleiding voor zijn pleidooi is Beatrix’ kersttoespraak, die volgens Wilders ‘boordevol multiculti-onzin zit’. ,,Nog erger dan wat minister Vogelaar van Integratie altijd roept.’’

De koningin waarschuwt dat ‘grofheid in woord en daad’ verdraagzaamheid aantasten. ,,Discussies ontaarden in verharde verhoudingen. In zo’n sfeer worden mensen al snel als groep over één kam geschoren.’’ Voor Wilders is duidelijk: De koningin heeft het over zijn kritiek op moslims. ,,Laat haar ons gewoon een gelukkige kerst en een mooi 2008 toewensen. Dit soort politieke toespraken ben ik spuugzat.’’

Wilders stoorde zich ook aan een boekje waarin de koningin in de bres springt voor Europa, en de toespraak van prinses Máxima over onze identiteit. ,,Als je daar wat van zegt, hoor je: ze kunnen zich niet verweren. De minister -president is verantwoordelijk, maar hij heeft die uitspraken niet gedaan. Dus laten we het zuiver houden en het staatshoofd uit de regering zetten.’’

Bron: AD.nl - Binnenland - ‘Zet koningin uit regering’

Wilders heeft zeker een punt. Wie heeft er nu nog trek om zoveel te betalen voor deze tante, die het blijkbaar liever opneemt voor gekwetste, radicale moslims dan voor een half miljoen Nederlanders die PVV hebben gestemd?

Wilders is nu verkeerd bezig want hij onderschat de macht van de koningin. Zij is ergens toe in staat waar wij als gewone burgers niet voor mogelijk houden. I will lay back and watch and observe.

Ik ben principeel tegen monarchie maar aan de andere kant vindt ik dat deze koningen probeert een soort rust te bewaren in de samenleving waardoor de extreem rechtse elementen niet de kans krijgen om aan de macht te komen. Nederland is al jarenlang in het midden gebleven qua politieke spectrum en deels is dat te danken aan de koningin.

Een paar jaar geleden kregen die rechtse gasten de macht, toen maakten ze daar een potje van.

wat ik altijd zo schrikbarend vindt zijn de kosten van het koningshuis.

We hebben het in de politiek altijd maar over de balkenende norm niemand mag blijkbaar meer verdienen als de minister president.

Ondertussen trekt koningin beatrix met snoepreisjes maken 719000 euro belasting geld naar zich toe.

Spek nekkie de kroonprins krijgt een toeslagje van 212000 euro. De import bruid uit argentinie krijgt ook al hetzelfde bedrag 212000 euro.

Niet te vergeten dat ze ons zoiezo al 45 miljoen euro per jaar kosten. Want ja als je wekelijks op vakantie gaat is een prive vliegtuig wel zo handig en de kasteeltjes hebben natuurlijk ook wel is een likje verf nodig.

conclusie:
AFSCHAFFEN DIE HAP!

(dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het koningshuis ingaat tegen een democratische samenleving en de grondwet)

Laatst bewerkt:
weet je deze man komt eerlijk voor zijn mening uit net als rita verdonk en dat andere stelletje hypocrieten denkt het alleen en kijken hun met de nek aan maar wees is eerlijk wij nederlanders worden gwoon achtergesteld bij die buitenlanders en als die heks de queen dus ook nog haar zegje er over doet bah bah wees gwoon eerlijk eerst wij nederlanders en dan de rest

weet je deze man komt eerlijk voor zijn mening uit net als rita verdonk en dat andere stelletje hypocrieten denkt het alleen en kijken hun met de nek aan maar wees is eerlijk wij nederlanders worden gwoon achtergesteld bij die buitenlanders en als die heks de queen dus ook nog haar zegje er over doet bah bah wees gwoon eerlijk eerst wij nederlanders en dan de rest

Gratis en voor niets: Leesteken - Wikipedia

Haha, trieste wet dat je de koningin niet mag beledigen. Van mij mag het koningshuis opkazen.

Haha, trieste wet dat je de koningin niet mag beledigen. Van mij mag het koningshuis opkazen.

Godslastering is volgens mij officieel ook nog bij de wet verboden. 't is al heel wat jaartjes geleden dat iemand problemen heeft gehad met deze wet, maar hij bestaat nog wel...

(volgens mij was het Gerard Reve, in het 'ezelproces' oid, jaren 60/70)

Gewoon moven met Bea.....lekker in een bejaardenhuis dumpen, tis nu mooi geweest.

Koningshuis is niet meer van deze tijd dus opzouten.

ach gwoon luiigheid van mijnerzijde

en wat doen we dan als we een debieltje op de troon krijgen die het minder doet? Kijk is na de troonopvolger in Belgie die zal geen miljarden op gaan leveren.

Zekers. Maar het volk blijkt ook prima in staat om de meest debiele persoonlijkheden te kiezen middels hun stemrecht. Ergens vertrouw ik een koningshuis daar meer in :D

Maar idd is dat wel een belangrijk punt. Ik maak me in Nederland niet zo heel druk over het wel of niet hebben van een koningin, aangezien haar macht behoorlijk is ingedamd, maar het bureaucratische apparaat is iets waar de hedendaagse 'republikein' zich wel druk over zou moeten maken.

Wat betreft de opvolging van Bea maak ik me niet zo heel druk eigenlijk. Ik heb de indruk dat die wel snor zit.

Ik dacht dat Wilders vond dat onze cultuur beschermt moest worden. Denk dat we het er allemaal wel overeens zijn dat ons koningshuis een onderdeel van onze cultuur is. De vraag blijft welke onderdelen van onze cultuur moeten er allemaal aan geloven om voor Wilders Nederland te maken als het zou moeten zijn :rolleyes:.

Heb zelf ook niks met het koningshuis en het mag van mij gewoon een rol op de achtergrond krijgen.

Terug
Naar boven