XXL Nutrition

Wilders: 'Zet de koningin uit de regering'

@eric: ermee moeten leven, maar dus wel met de mogelijkheid om kritiek te uiten. Maar ze maken zoveel blunders dat ze sowieso hun eigen ruiten ingooien, vooral laten doen denk ik dan.

Kritiek uiten gebeurt al vele jaren maar dat is wat anders de mond snoeren omdat de mening van het koninklijk huis je niet aanstaat. Dat laatste is hetgene wat Wilders wil doen en alleen maar omdat de stemmen in zijn hoofd het zeggen. Iets anders valt er niet van te maken, er staat nergens Wilders of PVV in die toespraak. Klaarblijkelijk voelt hij zich zeer aangesproken betreffende de zaken die de Koningin in haar toespraak vermeld. De arrogantie.

'We' hebben nou eenmaal een monarchie en die kersttoespraak hoort bij de traditie. Dat kan je achterlijk vinden maar zolang er geen wijziging heeft plaatsgevonden in ons staatsbestel zal je er mee moeten leven.

Afschaffen van de monarchie zal op den waarschijnlijk wel lukkken maar voorlopig is er nog geen democratische meerderheid voor. Wat Wilders dus wil (op zeer discutabele gronden) is vechten tegen windmolens.

Het gaat mij nog geeneens over de toespraak of over het wil/niet van een monarchie. Zulke uitspraken zouden ze moeten overlaten aan (linkse) politici en niet zelf maken

De inflatie van z'n woorden tegenover de Moslim gemeenschap hebben dat stokpaardje failliet laten gaan.

Met het Koningshuis heeft hij weer een nieuwe valuta om uit te melken.

@eric: ermee moeten leven, maar dus wel met de mogelijkheid om kritiek te uiten. Maar ze maken zoveel blunders dat ze sowieso hun eigen ruiten ingooien, vooral laten doen denk ik dan.

Kijk eens aan, valt nog tegen wat zo'n president krijgt in vergelijking met dat stelletje profiteurs.

Moet je wel even de bijkomende kosten meerekenen die neergeteld worden voor allerlei flauwekul zoals beveiliging enzo. Alleen het salaris van Bush afzetten tegen de volledige kosten van het koningshuis is een oneerlijke vergelijking.

Overigens hoeft Beatrix het ook niet voor het geld te doen. Zou best een aardig gebaar zijn als ze haar salaris zou weigeren en aan een goed doel zou schenken. Het zuivere salaris van 'trix is ook "maar" 7 ton (probeer daar maar eens een beetje voetballer voor te krijgen :))
Erik Mouthaans Oranje Vraagbaak III: Geld!

Er is al een betaalde president...namelijk de eerste minister. Als de monarchie wegvalt dan komt er dus geen extra kost in de plaats.

kan, maar is dat echt de beste oplossing:

In sommige landen is de president de machtigste persoon, zoals in de Verenigde Staten, waar hij staatshoofd én regeringsleider is. Dit model leidt tot een zeer grote concentratie van macht bij één persoon, wat niet door iedereen op prijs wordt gesteld. In West-Europa vindt dit systeem dan ook weinig navolging
(Republiek - Wikipedia)

Gaat alleen goed als je een coalitie-regering hebt denk ik, anders krijg je echt Amerikaanse toestanden, en ik weet niet zeker of dat wel een vooruitgang is. (Oh mijn God, stel dat Wilders gekozen zou worden en dan met al die macht ... alsjeblieft niet zeg)

Het gaat mij nog geeneens over de toespraak of over het wil/niet van een monarchie. Zulke uitspraken zouden ze moeten overlaten aan (linkse) politici en niet zelf maken

Dit soort potsierlijke uitspraken doet ze jaarlijks maar nu valt opeens Wilders over de kersttoespraak. Alsof de man aandacht tekort komt.

Heb dan nog liever iemand die predikt voor tolerantie dan iemand die bezig is met haat zaaien.

Ja nog meer tolerantie joh.....we tolereren nog niet genoeg.

Nog meer loze woorden die nergens toe leiden....echt een verrijking.:rolleyes:

Ik heb liever iemand die de waarheid zegt dan mensen die verhalen ophangen die toch nooit waar gemaakt gaan worden.

Ja nog meer tolerantie joh.....we tolereren nog niet genoeg.

Nog meer loze woorden die nergens toe leiden....echt een verrijking.:rolleyes:

Ik heb liever iemand die de waarheid zegt dan mensen die verhalen ophangen die toch nooit waar gemaakt gaan worden.

Vergeet alleen niet, de "waarheid" roepen is heel makkelijk, iets echt doen is heel iets anders.

kan, maar is dat echt de beste oplossing:

(Republiek - Wikipedia)

Gaat alleen goed als je een coalitie-regering hebt denk ik, anders krijg je echt Amerikaanse toestanden, en ik weet niet zeker of dat wel een vooruitgang is. (Oh mijn God, stel dat Wilders gekozen zou worden en dan met al die macht ... alsjeblieft niet zeg)
Nope, ik vind het Amerikaans systeem niet goed. Veel te zwart wit en afhankelijk van de populariteit van één persoon (inhoud?), zoals je zegt gewoon coalitievorming en dan de ministers die de minister-president verkiezen uit de grootste partij. Eigenlijk zo goed als wat we al hebben maar dan zonder koninklijk huis. Ik snap niet dat dit systeem zo weinig voorkomt, twee partij systemen en monarchieën zijn totaal onlogisch en ondemocratisch. Wellicht iets dat naarmate de beschaving verder toeneemt nog verder zal evolueren.

Oh en in het geval dat er geen regering gevormd kan worden in dit systeem: simpel, referendum houden en de bevolking haar mening laten uitspreken over de standpunten die de coalitiepartners hebben, om zo tot een besluit te komen. Politiek kan zo simpel zijn :cool:

Je hebt voor en tegenstanders van referendum. Ik ben tegen.

Idd een referendum levert meestal niks op, het zijn vaak bepaalde kwesties die je niet aan de gewone man kan voorleggen.

De 'gewone man' heeft een IQ van gemiddeld 100 tot 115 in Nederland en België en kan dus prima bepalen wat ok is en wat niet. Onderschatten van burgers is zo onzinnig, mensen weten zeer goed wat ze willen en meestal staan ze achter goede voorstellen en wijzen ze slechte (of voor hen onduidelijke -> ook slecht) af.

Tegenstanders van referendums zijn meestal mensen die bang zijn voor de uitslag omdat het hen persoonlijk pijn kan doen.

wilders is een halvegare.........mijn mening

De 'gewone man' heeft een IQ van gemiddeld 100 tot 115 in Nederland en België en kan dus prima bepalen wat ok is en wat niet. Onderschatten van burgers is zo onzinnig, mensen weten zeer goed wat ze willen en meestal staan ze achter goede voorstellen en wijzen ze slechte (of voor hen onduidelijke -> ook slecht) af.

Tegenstanders van referendums zijn meestal mensen die bang zijn voor de uitslag omdat het hen persoonlijk pijn kan doen.

Je kan een IQ van 150 hebben, maar als je je in bepaalde zaken niet verdiept en andere mensen napraat heb je der heel weinig aan.

De koningin levert meer op dan ze kost. Het koningshuis is een internationaal logo voor Nederland dat zijn geld echt wel waard is, als goed wordt geëxploiteerd. Veel staatsbezoeken leveren echt wel wat op. Het enige grote nadeel is alleen dat het over erfelijk is, waardoor het niet zeker is dat degene op de troon capabel is. Ik vind de speeches van Beatrix ook vrij niets zeggend eigenlijk, maar die schrijft ze ook niet zelf. Daar mag wel wat meer charisma in zitten.

Ik heb niks met Wilders, maar ook niks met het koningshuis. Leve de Republiek!

De koningin levert meer op dan ze kost. Het koningshuis is een internationaal logo voor Nederland dat zijn geld echt wel waard is, als goed wordt geëxploiteerd. Veel staatsbezoeken leveren echt wel wat op.

Zou je dit kunnen uitleggen/onderbouwen?

De koningin levert meer op dan ze kost. Het koningshuis is een internationaal logo voor Nederland dat zijn geld echt wel waard is, als goed wordt geëxploiteerd. Veel staatsbezoeken leveren echt wel wat op. Het enige grote nadeel is alleen dat het over erfelijk is, waardoor het niet zeker is dat degene op de troon capabel is. Ik vind de speeches van Beatrix ook vrij niets zeggend eigenlijk, maar die schrijft ze ook niet zelf. Daar mag wel wat meer charisma in zitten.

Deze mening ben ik ook toebedaan. Een koningshuis 'garandeert' een gunstig voorkomen naar het buitenland. (tot bovengenoemde hoogte dus)
Geen gedoe met om de 4 jaar een nieuw 'gezicht' van het land. Ik kan me heel goed indenken dat het impact heeft. Maar ik mag niet hopen dat ze een 'Air Force Bea' gaat eisen of zo...

Waarom wordt er voor de dure producten zoveel dure reclame gemaakt? :D

Wilders :roflol: Niet serieus te nemen.

Zou je dit kunnen uitleggen/onderbouwen?
Ik weet niet precies wat het koningshuis kost, maar meer dan een paar euro per Nederlander is het niet. Maar in het buitenland staat Nederland wel duidelijker op de kaart, waardoor sneller aan zakendoen of een reis wordt gedacht bijvoorbeeld. Veel landen zijn zelfs jaloers dat zij geen vorst hebben. Het is gewoon goede marketing.

Terug
Naar boven