AndroidHealthClinic

Willen de minderheden zich GDVvoor één keer INHOUDENNN?

Wat een frustraties in de topictitel dbc, pas op voor je hart jongen...

Ik zou zeggen, terug naar eigen land als je 't niet eens bent met onze tradities en cultuur. Rot dan toch lekker op :) Dit is NL, dit hoort erbij. Kloar!

benchMarc zei:
Wat een frustraties in de topictitel dbc, pas op voor je hart jongen...

Ik zou zeggen, terug naar eigen land als je 't niet eens bent met onze tradities en cultuur. Rot dan toch lekker op :) Dit is NL, dit hoort erbij. Kloar!

Weet jij dan niet dat tijden veranderen en culturen ook? Always have been, always will. :)

• Topic Starter Topic Starter
Een kinder-festijn dat jaar in jaar uit, (sinds meer dan een eeuw!) voor veel positieve spanning zorgde en waaraan legio kinderen leuke herinneringen overhielden wordt nu sinds een aantal jaren gewoon de grond in geboord.

Het kan ook nooit normaal. We moeten tegen álles waar een kleurling in voorkomt scherp veroordelen. Jammer. Voor de kinderen dan.

EDIT: te vroeg geschoten op Brabant :roflol:

Laatst bewerkt:
DBC01 zei:
Een kinder-festijn dat jaar in jaar uit, (sinds meer dan een eeuw!) voor veel positieve spanning zorgde en waaraan legio kinderen leuke herinneringen overhielden wordt nu sinds een aantal jaren gewoon de grond in geboord.

Het kan ook nooit normaal. We moeten tegen álles waar een kleurling in voorkomt scherp veroordelen. Jammer. Voor de kinderen dan.
Het heeft op zich niet met de kleur te maken, meer met het feit dat de zwarten als een soort van slaven gebruikt worden/als onderdanig gezien worden. Een beetje ik de mensen van de site wel gelijk. Ik heb er nooit stil bij gestaan ofzo, maar kleine kinderen laten zien dat zwarten onder de leiding van een witte staan vind ik ergens toch niet geheel kloppen.

Ik denk dat je de post van Bench nog een keertje goed moet lezen DBC :)

Ik heb maar ff een berichtje achtergelaten op die site....

"doet toch eens normaal man! heb jij niks beters te doen dan een kinderfeest te vergallen?? Lekker makkelijk is dat he, opa verteld jou over het verleden, brengt je lekker haatgevoelens te boven, en vervolgens reageer je het af op zoiets onschuldigs als een feest voor de kinderen. Hoe creeert men racisten?"

DonnieBrasco zei:
DBC01 zei:

Het heeft op zich niet met de kleur te maken, meer met het feit dat de zwarten als een soort van slaven gebruikt worden/als onderdanig gezien worden. Een beetje ik de mensen van de site wel gelijk. Ik heb er nooit stil bij gestaan ofzo, maar kleine kinderen laten zien dat zwarten onder de leiding van een witte staan vind ik ergens toch niet geheel kloppen.

Ik heb zwarte pieten vroeger nooit als de slaven van sinterklaas gezien
en dat zullen de kinderen van tegenwoordig ook niet doen.
Daar denken ze toch helemaal niet over na man, ze zijn veels
te druk met kado'tjes krijgen en pepernoten wegvreten.

Straks gaan we met de kerst nog protest van lilieputters krijgen
omdat de kerstman dwergen en elfen in slavernij had ofzo :P:D:):cool:

waarom zoveel ophef over een onschuldig sinterklaas feest waarbij nou eenmaal zwarte pieten horen. Ik heb als kind serieus nog nooit de link gelegd tussen zwarte piet en een surimamer of een andere donkere bevolkingsgroep. Om dan nu ineens van de daken te schreeuwen dat het een racistisch iets zou zijn omdat het toevallig een zwarte piet betreft?? Hoe kinderen over donkere mensen gaan denken later heeft echt helemaal niks met sinterklaas te maken. Je beeld over allochtonen wordt grotendeels gevormd door je vrienden om je heen en je ouders en je familie, niet door een sinterklaas die je 3 weken per jaar ziet rondlopen met war zwarte pieten. ONZIN.

Zwarte pieten zijn volgens de legende zwart omdat ze door schoorstenen heen kruipen, volgens mij waren het van oorsprong niet eens donkere mensen.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je mis Cen! :D

Sint Nicolaas' beenderen liggen in Myra, een Turks stadje.
Sint Nicolaas kwám ook uit Turkije, was de bisschop van Myra en was inderdaad een Goedheiligman; eens per jaar trok hij erop uit om kadootjes aan kinderen uit te delen, zo rond zijn verjaardag. Hij trok erop uit per paard, met zijn knechten aan zijn zijde.
Dat waren toen Afrikaanse hulpjes die de goederen meesjouwden.

De vroegere Sint Nicolaas dreigde ook echt om kindertjes die stout waren mee te nemen en er gaan zelfs verhalen dat ie dat echt deed en ze te werk stelde in Turkije. De originele Sint was dus niet bepaald een zachtaardig ventje.

DBC01 zei:

Sint Nicolaas kwám ook uit Turkije, was de bisschop van Myra en was inderdaad een Goedheiligman; eens per jaar trok hij erop uit om kadootjes aan kinderen uit te delen, zo rond zijn verjaardag. Hij trok erop uit per paard, met zijn knechten aan zijn zijde.

De vroegere Sint Nicolaas dreigde ook echt om kindertjes die stout waren mee te nemen en er gaan zelfs verhalen dat ie dat echt deed en ze te werk stelde in Turkije. De originele Sint was dus niet bepaald een zachtaardig ventje.

Klopt man, maar geen enkel kind weet dat.

DBC01 zei:

Hij werd een goed heilig man omdat hij aardig en gul was ten opzichte van zijn medemens.. en niet alleen kinderen.. en ik heb nog nooit ergens iets gelezen dat het echt waar moest wezen van die kinderen die ze meenamen..

Daarbij de zwarte pieten.. zijn inderdaad zwart door roet.. zie ook liedjes.. en de afkomst van zijn hulpjes zijn wel degelijk verschillend..

Voor de rest.. die site heef tergens gelijk.. er zijn altijd kinderen die juist die link leggen.. d'r zijn ook voldoende kinderen die daardoor juist de zwarten leuk, goedaardig en lief vinden... liefde gaat immers door de maag..

kortweg.. ergens hebben ze gelijk.. maar daarom worden de pieten toch al een tijdje bruin geverft ipv zwart..

whahaha :roflol: Het moet niet gekker worden hier!

Wahaha, daar in finsterwolde zijn ze natuurlijk geen n*gers gewent.
Damn kloten dorp, (was er van weekend er nog vlak naast...)

als je die site leest dan weetje dat het hun niet zozeer om de kinderen gaat en het beeld dat hen wordt gegeven van de zwarte man, alswel het feit dat ZIJ het denigrerend vinden en onvrijwillig worden herinnerd aan het verleden.

is best logisch dat het gevoelig ligt, maargoed ik vind ook niet dat dit reden is om er massaal mee te stoppen ofzo. laat ze maar onder ogen zien dat het zwarte uiterlijk niet wil refereren aan het verleden van slavendrijvers.

Pieten zijn niet zwart, te hebben gewoon roet op hun gezicht. :(

Terug
Naar boven