XXL Nutrition

Witte Huis keurt waterboarding goed (marteltechniek)

• Topic Starter Topic Starter
Kvraag me af hoe de mensen die hiertegen zijn zullen reageren als een familielid omkomt bij een aanslag van de terrorsiten.
Wedden dat je dan op magische wijze mss marteling toch niet zo erg vindt?

Dat is inderdaad een hele moeilijke oefening, en ik vind dat je op zijn minst moet proberen er in dat geval toch nog tegen te zijn.

Dat is net hetzelfde als zeggen; als ze mijn kind verkrachten, dan sla ik hem ook dood.

Emotioneel ben ik geneigd het eens te zijn met het eerste... maar dan zit je in een straatje zonder einde. Want als ik iemand dood omdat hij mijn kind verkracht zou hebben, dan heeft de familie van die verkrachter in jouw visie evenzeer het recht mij te doden, ik heb immers hun familielid gedood.

Allemaal goed en wel, maar als iedereen dat recht van de sterkste toepast, is het hier binnen de korste keren terugkeer naar de Oertijd.

DUS; zelfs als familie van je omkomt in een terroristische aanslag zou je jezelf daarboven moeten kunnen stellen ZONDER daarom meteen iedereen die van terrorisme verdacht wordt te gaan martelen. Want dat is wat jij zegt.

Tenslotte zie ik niet echt de correlatie tussen een familielid dat omkomt bij terrorisme en andere mensen folteren ? het gaat hier toch niet om dezelfde mensen ? En daarenboven, wat is de waarde van een bekentenis afgedwongen dmv foltering (werd hierboven door iemand anders reeds aangehaald), inderdaad, nihil.

Het blijft een hele moeilijke evenwichtsoefening tussen de erkenning van fundamentele mensenrechten voor de ene dan wel voor de andere;
voor de ene; recht op een veilig leven, zonder aanslagen
voor de andere; verbod op foltering

B.

• Topic Starter Topic Starter
Het is hier al eerder voorbij gekomen, maar inderdaad: ik heb geen problemen met lijfstraffen. Tenzij jij ook tegen gevangenisstraffen bent staan we op exact hetzelfde niveau. Maar goed; als je dat in een ander topic wil bespreken dan kan dat. Gaarne niet in dit topic.

Ik zou er graag een ander topic over opendoen maar denk dat we op dezelfde golflengte zitten. Ik voel nl aan dat jij o.a. gevangenisstraffen gelijkstelt aan lijfstraffen ? Correct ? Dat is dan de enige lijfstraf waarvoor ik uitzondering maak :) Alle andere lijfstraffen in de zin van stokslagen, verdrinken simuleren, genitaliën verbranden, slaan met telefoonboek, zijn voor mij uit de boze.

En terug on topic :)

Weer iemand die het verschil niet ziet tussen marteling als straf, en marteling als methode om bekentenissen af te dwingen. Denk nu nog eens goed na over wat je zegt.
Weer iemand die niet snapt wat ik bedoel.
Met waterboarding kom je misschien informatie te weten die een toekomstige aanslag kan voorkomen. Als je je familie kwijt bent geraakt, denk je dus mss anders over de ondervragingstechnieken die mss wel je familie hadden kunnen redden.
Dat is net hetzelfde als zeggen; als ze mijn kind verkrachten, dan sla ik hem ook dood.
Ja, wat is daar mis mee?
Of wil jij liever zo'n leuk eerlijk process waardor hij 6 maanden gratis eten/drank/onderdak heeft met een TV en al derbij?
Want als ik iemand dood omdat hij mijn kind verkracht zou hebben, dan heeft de familie van die verkrachter in jouw visie evenzeer het recht mij te doden, ik heb immers hun familielid gedood.
Jij had het recht dit te doen, had hij maar nooit je dochter moeten verkrachten. En ja, zo simpel is het. Denk maar niet dat de familie het zo leuk vind dat die kerel een verkrachter was ipv de leuke jongen die zij allemaal dachten dat hij was.

Tenslotte zie ik niet echt de correlatie tussen een familielid dat omkomt bij terrorisme en andere mensen folteren ? het gaat hier toch niet om dezelfde mensen ?
Het folteren kan toekomstige aanslagen voorkomen.
En daarenboven, wat is de waarde van een bekentenis afgedwongen dmv foltering (werd hierboven door iemand anders reeds aangehaald), inderdaad, nihil.
Als je liegt wordt je mss nog meer gemarteld dus daar kom je nergens mee.

Over die mensenrechten, verdient Dutroux in jou ogen die mensenrechten?

Witte Huis keurt waterboarding goed
De Verenigde Staten mogen tijdens de ondervraging van terreurverdachten 'waterboarding' gebruiken. Dat heeft het Witte Huis gisteren meegedeeld. Waterboarding is een techniek waarbij de verdachten een natte doek over hun gezicht krijgen, waarop water wordt uitgegoten. Op die manier krijgen ze het gevoel dat ze verdrinken.
(De Standaard, 7 februari 2008)

Toch tof zo; Het land van "The Brave and the Free"...

En nog altijd niet snappen dat hoe meer je je verlaagt tot zulke praktijken, hoe minder je moreel in te brengen hebt tegen terrorisme...

Terroristen verdienen het. Ze maken altijd civiele stachtoffer. Hun manier van handellen is zo laag dat lager bestaat niet.

Waterboarding is a form of torture that consists of immobilizing a person on his or her back, with the head inclined downward, and pouring water over the face and into the breathing passages.[1] Through forced suffocation and inhalation of water, the subject experiences the process of drowning in a controlled environment and is made to believe that death is imminent.[2] In contrast to merely submerging the head face-forward, waterboarding almost immediately elicits the gag reflex.[3] Although waterboarding can be performed in ways that leave no lasting physical damage, it carries the risks of extreme pain, damage to the lungs, brain damage caused by oxygen deprivation, injuries (including broken bones) due to struggling against restraints, and even death4] The psychological effects on victims of waterboarding can last for years after the procedure

echt zon procedure waarbij je kan zeggen van..nee man dit is niet ernstig, we doen hem alleen maar denken dat ie verdrinkt...en t volk gelooft t.
Waterboarding is een enorm ruim begrip, in tegenstelling tot bijvoorbeeld zweepslagen
Tergelijkertijd zal de regering de oefening maximaal misbruiken tot de dood.
Slim en beestachtig. K*t VS.

Met waterboarding kom je misschien informatie te weten die een toekomstige aanslag kan voorkomen. Als je je familie kwijt bent geraakt, denk je dus mss anders over de ondervragingstechnieken die mss wel je familie hadden kunnen redden.

Ja, wat is daar mis mee?
Of wil jij liever zo'n leuk eerlijk process waardor hij 6 maanden gratis eten/drank/onderdak heeft met een TV en al derbij?

Jij had het recht dit te doen, had hij maar nooit je dochter moeten verkrachten. En ja, zo simpel is het. Denk maar niet dat de familie het zo leuk vind dat die kerel een verkrachter was ipv de leuke jongen die zij allemaal dachten dat hij was.

Het folteren kan toekomstige aanslagen voorkomen.

Over die mensenrechten, verdient Dutroux in jou ogen die mensenrechten?

Jij had je volgens mij wel goed in je vel gevoeld zo'n 1500 jaar geleden:o

Vind het wel zielig hoor voor die arme terroristen

terroristen zijn ook maar mensen, ik vind ze verdienen een gewone gevangenis met flatscreen TV, internet etc.., de muren in een leuke kleur, tapijtje op de grond, 3 maaltijden per dag en af en toe zijn neukertje op bezoek enzo.
Ja echt waar hoorrrrr

vergeten,
En 24 uur toegang tot bodybuilding.

Ik zie het nut er absoluut van in.Het is alleen voor terroristen bedoeld wat ik begrepen heb.Als terroristen zo aangepakt kunnen worden vind ik dat ze gelijk hebben.Witte huis, klasse

Jij had je volgens mij wel goed in je vel gevoeld zo'n 1500 jaar geleden:o
Bwa, nogal moeilijk om dan een gym te vinden.
Moest je bij een smid gaan werken voor wat zware metalen te kunnen heffen, en bankdrukken met boomstammen enzo.
war natuurlijk wel een hardcore training geweest. :D

Ik zeg niet dat ik waterboarding goedkeur, kzeg alleen dat je het niet te vlug moet beoordelen als OH MIJN GOD MARTELING.

Het doel heiligt soms de middelen hé.

Ik zie het nut er absoluut van in.Het is alleen voor terroristen bedoeld wat ik begrepen heb.Als terroristen zo aangepakt kunnen worden vind ik dat ze gelijk hebben.Witte huis, klasse

Het wordt gebruikt voor mensen die verdacht zijn van terrorisme. Dus niet eens veroordeeld. Er hoeft geen rechter aan te pas te komen om te bekijken of ze wel echt iets met terrorisme te maken heeft. Ook achteraf hoeven de martelaars zich niet te verantwoorden. Dus ze kunnen ook jou oppakken omdat je gezicht hen niet aanstaat: er is NIETS wat ze tegen kan houden. Is dat dan rechtvaardig?

Nogmaals: een BEWEZEN terrorist, die veroordeeld is door een onpartijdige rechtbank, die mag wat mij betreft wel gemarteld worden. Iemand waarvan alleen vermoed wordt (en vaak op nogal zwakke gronden, zoek maar op) dat die iets met terrorisme van doen heeft martelen is wel een extreem zwaktebod. Echt een kenmerk van een samenleving die het niet lang meer gaat redden.

kan er iemand me 1 verijdeling van een aanslag dmv marteling voorleggen?

Echt waardeloos.

Die Amerikanen zijn geen haar beter meer als ze op die manier te werk gaan.

Zo kan elke mong**l van straat geplukt worden en op die manier ondervraagt worden, te gek voor woorden!

Accepteer wat amerika toepast.Het is niet anders.Als hun denken dat het beter is en dat ze er wat mee opschieten geef ik hun groot gelijk.Misschien is de islamisering zo ook wat minder in amerika.Meerdere voordelen voor hun dus ik zeg : toepassen en vandaag nog.

Ik vind dat land nog mooier dan het onze.Omdat hun harde aanpakken hebben wat we niet van de westerse wereld gewend zijn.Prachtig dit :D

En misschien martel je iemand die toevallig alleen in hetzelfde internetcafe kwam. Moet dat dan maar kunnen? Hoe zou jij een regering zien die jouw vader om zo'n belachelijke reden martelt?

Ja, wat is daar mis mee?
Als jij opgepakt wordt, verwacht jij dan ook een eerlijk proces? En waarom jij wel, en een ander die onschuldig is totdat het tegendeel in de rechtzaal is bewezen niet?

Maar het argument zelf heb je geen weerwoord voor. Zeg eens wanneer het ophoudt? Als alle familie van de dader dood is? Alle familie van het slachtoffer? Beide families? (en natuurlijk aangetrouwde familie, etc.) :rolleyes: Allemaal hebben ze exact dezelfde valide reden om te moorden volgens jou, dus totdat iedereen dood is moeten ze allemaal vrijuit gaan.

Aarde aan Fodman: als de ondervragers zouden weten wat de antwoorden waren... dan hoefden ze niet te martelen! Ze kunnen het op geen enkele manier controleren, dat is nu juist de zwakte aan de methode!

Goed bezig, Phreak.

Kan me helemaal vinden in je posts.

Ik vind dat land nog mooier dan het onze.Omdat hun harde aanpakken hebben wat we niet van de westerse wereld gewend zijn.Prachtig dit :D
Dat zien ze daar ook zo mooi terug in de dalende kwaliteit van leven, gezondheidszorg, dalende reeele inkomens, extreem gebrek aan producerende industrie, en de ongelooflijk goede verstandhouding tussen de bevolkingsgroepen daar.

En nu ook nog een regering die zo uit het Midden Oosten lijkt te komen. News Flash: de VS is een bananenrepubliek.

Terug
Naar boven