XXL Nutrition

wittere tanden en 'olieslurpen'

Een bruine verkleuring door chloorhexidine is heel eenvoudig weg te halen bij de mondhygienist. Zelfde methode als tandsteenverwijderen....
Als je met chloorhexidine moet spoelen, kun je ook voorafgaand spoelen met Bocasan om verkleuring te voorkomen. Het is ook slim om op te letten op voeding/drankjes; thee/koffie/rode wijn geven aanslag.

Ik poets 1x om de 3-4 dagen mijn tanden met citroensap en ze zijn nog redelijk wit!

Dat is niet zo slim: je werkt zo erosie in de hand. Na een tijdje slijt dan het glazuur af waardoor het gele tandbeen steeds meer gaat doorschemeren. Hierdoor worden tanden en kiezen juist geler. Het verloren materiaal groeit nooit meer aan. Weg is weg; super zonde dus. Je tanden worden vatbaarder voor diepe gaatjes.

Een beter manier om je tande witter te make is : je tanden poetsen me zwart zout, maar ik weet niet waar je dat koopt, of anders wit zout( van in de keuken) gaat ook. Bij mij helpt het, maar is wel ranzig

Ook erg slecht: dit is te abrasief; je tanden slijten hierdoor behoorlijk af. Ook hierbij geldt; ze worden op den duur alleen maar geler en het tandvlees gaat ervan optrekken. Ook tandvlees groeit nooit meer aan.

Als laatste: als tanden van nature geel zijn (dus er ligt niet een vettig laagje overheen wat je dus met olie er misschien van af spoelt), kan je ze laten bleken bij de tandarts/mondhygienist. Ze begeleiden je hierbij heel goed, waardoor het risico van beschadiging behoorlijk daalt. Ze werken er namelijk met goed passende mallen en met vergelijk-tinten. Zo kan je nooit te ver bleken en blijft het gebit er natuurlijk (en dus nie nep) uitzien.

Ook erg slecht: dit is te abrasief; je tanden slijten hierdoor behoorlijk af. Ook hierbij geldt; ze worden op den duur alleen maar geler en het tandvlees gaat ervan optrekken. Ook tandvlees groeit nooit meer aan.

In paradontax zit ook zout, mineraalzout weliswaar, maar dit wordt gewoon aangeraden door tandartsen! (bij geirriterrd tandvlees iig)

Klopt, maar dit zijn zeer fijne deeltjes en dus lang niet zo grof als huis- tuin- en keukenzout.
De werking van Parodontax is trouwens niet keihard bewezen door onderzoeken. Maar ik zie er inderdaad goede resultaten van. Een goed alternatief is (als je wat aan je tandvlees wilt doen dmv een tandpasta) Meridol. Dit is wel door onderzoek bevestigd. Uiteraard blijft tussen de tanden reinigen met een stoker en/of een ragertje nog belangrijker.

Terug
Naar boven