AndroidHealthClinic

wittere tanden en 'olieslurpen'

Bezoekers in dit topic

ik denk dat de bacteriën in de mond zich aan de olie binden en dan mee uit je mond verdwijnen als je de olie uitspuwt. maar ik dacht dat dit ook met slaolie en ander oliën het geval was. maar wittere tanden? ik weet het niet. ik moet het misschien is proberen. baadt het niet, schaadt het niet.
 
Ben ook benieuwd naar een update.

Om eerlijk te zijn heb ik de laatste tijd geen grote verbeteringen meer gezien. Maar dat komt eigenlijk omdat ik een beetje lui ben geworden en soms gewoon niet meer mijn tanden poets :rolleyes: . Feit blijft dat mijn tanden een tintje lichter zijn én blijven. Ik zal voortaan even mijn tanden meer moeten poetsen, en misschien dat ik de frequentie van het olieslurpen omhoog flikker tot 2 keer per dag.

en waarom laat je je verstandskiezen niet trekken. komt toch meestal terug. ik heb het is gekregen op vakantie in het buitenland en dan zijn er een paar dagen van je vakantie verpest en moet je in het buitenland een tandarts gaan zoeken ed. ik heb ze dan15 jaren geleden allemaal laten trekken en je probleem met verstandskiezen is opgelost.

Het is maar een kies die doorkomt. Wat betreft trekken: ik verzuim het elke keer om een tandartsverzekering te nemen, dus dat geintje gaat me veel kosten. Bovendien is er schijnbaar ruimte voor die verstandskies, lees: ik heb de kaken van een aap.

ik denk dat de bacteriën in de mond zich aan de olie binden en dan mee uit je mond verdwijnen als je de olie uitspuwt. maar ik dacht dat dit ook met slaolie en ander oliën het geval was. maar wittere tanden? ik weet het niet. ik moet het misschien is proberen. baadt het niet, schaadt het niet.

Het technische verhaal wordt niet goed uitgelegd op die sites, klaarblijkelijk is het zo dat via de slijmvliezen giftige toxines het lichaam kunnen verlaten. Omdat in de mond veel slijmvliezen zitten worden ook alle toxines daar meestal opgenomen (via het voedsel). Theorie is dat deze toxines ook verwijderd kunnen worden via de mond. Já ik heb wittere tanden, maar van een direct effect van een vermindering van toxines in mijn lichaam ben ik me niet erg bewust. Zoals ik al in een andere update geschreven heb: de eerste week was ik echt zwaar moe van de olie-slurpen; schijnbaar een teken dat het werkt. Nu voel ik me gewoon gezond, en ik slaap lekker diep.

Wat betreft de motivatie om juist koudgeperste zonnebloemolie te nemen: ik denk dat het deels traditie is, maar ook deels het koudgeperste proces. door de koude persing is de olie zoveel mogelijk onbewerkt. Dit betekent dat de goede stoffen die mogelijk in de zonnebloemolie zitten ook bewaard worden. Slaolie is een mengsel van verschillende olieen onder hoge persing. Kortom niet goed voor olie-slurpen.
Er wordt geadviseerd koudgeperste olieen te gebruiken en wel van deze soorten: zonnebloemolie, kokosolie, sesamolie.
 
Je had beter foto's kunnen maken onder dezelfde omstandigheden. Dan kan je het pas goed vergelijken...
 
En je hebt ook echt wittere tanden nu?

Zoek eigenlijk ook iets om mn tanden net een tintje witter te maken.:D
 
Je had beter foto's kunnen maken onder dezelfde omstandigheden. Dan kan je het pas goed vergelijken...

Klopt, helemaal gelijk in. Niet aan gedacht om eerlijk te zijn.

En je hebt ook echt wittere tanden nu?

Zoek eigenlijk ook iets om mn tanden net een tintje witter te maken.:D

Ja ik heb wittere tanden en ze voelen ook gezonder aan. Ik had vaak last van teruggetrokken tandvlees dat wel eens geïrriteerd was, en dat heb ik nu trouwens ook niet meer. Ik zou zeggen probeer het je hebt toch niets te verliezen.
 
Klopt, helemaal gelijk in. Niet aan gedacht om eerlijk te zijn.



Ja ik heb wittere tanden en ze voelen ook gezonder aan. Ik had vaak last van teruggetrokken tandvlees dat wel eens geïrriteerd was, en dat heb ik nu trouwens ook niet meer. Ik zou zeggen probeer het je hebt toch niets te verliezen.

Hmm mijn tandarts zeurt ookal jaren dat ik ontstoken tandvlees heb.:o

Hoelang heeft het geduurd voordat je deze verschillen zag? En hoelang duurde de kuur, of ben je er nog steeds mee bezig?
 
Hmm mijn tandarts zeurt ookal jaren dat ik ontstoken tandvlees heb.:o

Hoelang heeft het geduurd voordat je deze verschillen zag? En hoelang duurde de kuur, of ben je er nog steeds mee bezig?

Ben er nog mee bezig, al 2 weken. En ongeveer nu begin ik te merken dat mijn tandvlees niet meer teruggetrokken is en/of bloed.
 
Ik poets 1x om de 3-4 dagen mijn tanden met citroensap en ze zijn nog redelijk wit!
 
kan dit ook met normale zonnebloem olie? heb geen zin om die koudgeperste shit te halen:D
 
Danny Vermeulen zei:
Ik poets 1x om de 3-4 dagen mijn tanden met citroensap en ze zijn nog redelijk wit!
je glazuur zal vlug van je tanden verdwenen zijn. welke idioot heeft je dat aangeraden. fruitzuur is slecht voor je tanden.
 
die vermeulen blijft mij verbazen wat een ouwe
 
je glazuur zal vlug van je tanden verdwenen zijn. welke idioot heeft je dat aangeraden. fruitzuur is slecht voor je tanden.


Ik weet dat het op termijn slecht voor tanden is, maar doe dat al sinds ik 25 was of zo. Eigenlijk meer 1x per week of iets minder.
Had vroeger niet verwacht dat ik zo oud ging worden, vandaar niet bij stilgestaan voor lange termijngevolgen.
 
Hahaha tot nu dacht ik gewoon dat je een geintje maakte met dat zuur over je tanden...

Gewoon doelbewust je glazuur oplossen en wegpoetsen hoe kom je erop :roflol:

Heb je lekker witte tandjes nu :P
 
Degene die citroensap gebruikt is inderdaad een malloot :)

Ik wachtte trouwens even voordat ik mijn conclusies trok, maar een van de bijwerking die ik nog meer merk is een toename van acne, wat zuigt. Is schijnbaar ook normaal en een teken van dat het werkt. Zou na een tijdje moeten verdwijnen.

kan dit ook met normale zonnebloem olie? heb geen zin om die koudgeperste shit te halen:D

Volgens mij wel, maar koudgeperst is schijnbaar echt beter omdat er meer goede vette in zitten. Ik heb een keer met normale zonnebloemolie gespoeld, maar dat proeft ten eerste anders en lijkt minder dik te zijn. Niet lui zijn en gewoon koudgeperste halen. Ik weet niet waar je woont, maar in bijna iedere stad kan je op internet wel zo'n natuurwinkel halen. Fles van 1 liter kost 4 euro.
 
Danny Vermeulen zei:
Ik weet dat het op termijn slecht voor tanden is, maar doe dat al sinds ik 25 was of zo. Eigenlijk meer 1x per week of iets minder.
Had vroeger niet verwacht dat ik zo oud ging worden, vandaar niet bij stilgestaan voor lange termijngevolgen
wat bedoel je met zo oud worden? had je niet verwacht dat je 37 jaar ging worden. 37 is toch niet oud. ik ben er al 50 en ik ben nog niet oud.
 
Sorry dirk, maar je begint wel redelijk oud te worden nu!
 
Back
Naar boven